Pagina 1 van 1

kleppen tikken

Geplaatst: 01.02.2006 - 21:52
door kremers
heb nu zelf een 3000 km gereden met mijn diesel, nu valt me echter wel op dat m'n 2,5 liter toch ietwat luid is met kleppen tikken.

heeft overigens nu 242.000 km gedraaid

moeten deze afgesteld worden of zijn het zelfstellende kleppen ??

Geplaatst: 02.02.2006 - 17:23
door olympus1
242000 zeg je !!
Volgens het boekje zou hij dan aan een grote onderhoud zijn, distributieriem en heel het spel..............
Is dit bij jou al gebeurd ???? volgen boekje moet distri riem elke 120000 km vervangen worden......

Geplaatst: 02.02.2006 - 21:29
door kremers
de distributie is bij 160.000 vervangen en de olie en filter heb ik 1000 km geleden laten doen.

nog een idee misschien ????

Geplaatst: 02.02.2006 - 22:42
door anton460
het is gewoon zo als je kleppen tikken moet je er wat aan doen.
als ze tikken staan ze tewijd bij mijn weten.
dus kan het niet ineens kwaad.maar wel wat aan laten doen anders sta je vandaag of morgen met pannen.

anton460

Geplaatst: 02.02.2006 - 23:12
door Ramon&Ramon
Kleppen kun je niet stellen van een 5 cyl Diesel!
Waarschijnlijk de klepstoters die tikken of anders de injectoren die je hoort.
Als je een paar keer op de rem trapt is het geluid dan weg stationair?
Zoja,dan tikt de vacuumpomp van de remmen!

Geplaatst: 02.02.2006 - 23:13
door Ramon&Ramon
Rij anders maar en keer langs om te luisteren!

Geplaatst: 04.05.2007 - 14:27
door hkl073
[quote="Ramon&Ramon"]Kleppen kun je niet stellen van een 5 cyl Diesel!
Waarschijnlijk de klepstoters die tikken of anders de injectoren die je hoort.

Heb ik ook last van, hoe los je dit dan op ? iemand ?

Geplaatst: 12.05.2007 - 14:52
door Ramon&Ramon
dat verhaal over die vacuumpomp is al een flink aantal keren voorbij gekomen hier,ik repareer ze,maar dat mag ik niet vermelden hier.:):)

Geplaatst: 13.06.2007 - 18:21
door hkl073
ben hiervoor ook bij de garage langs geweest, is inderdaad de vacuumpomp, kan geen kwaad, beetje speling door reguliere slijtage. Het zijn in ieder geval niet de kleppen, want daar kunnen ze niks aan doen.
heb er inmiddels al bijna 290k opzitten

Geplaatst: 22.06.2007 - 10:38
door denren
Het tikken is idd de vacuumpomp. Ik rij zelf in een V70 Automaat 2.5D en dan de echte classic ;) met 275dkm. Dacht eerst aan een klep maar die zijn zelfstellend. Aantal keer de rem intrappen dan zal je merken dat het tikken ophoudt. Laat je de rem los ( of je remt niet meer ) dan komt het tikken weer opzetten. Ik heb nog garantie op mijn V70 en inmiddels een afspraak gemaakt bij de dealer om de pomp te laten vervangen. :)

Geplaatst: 22.06.2007 - 10:47
door cammaro
weet iemand trouwens wat het kost om een distributieriem te vervangen bij de dealer?

Geplaatst: 22.06.2007 - 10:55
door denren
Nou.. bij de distri wordt ook de waterpomp vervangen en de spanrollen en ze zijn er wel een halve dag mee bezig dus ik schat zo'n 800 a 900 euro. Zal er niet ver naast zitten denk.

In Werkhoven zit een volvo-specialist die volgens mij een goede prijsopgave kan geven en die regelmatig adverteert op marktplaats en speurders (06-14960888) of mailen naar ruud.mulder@casema.nl

En anders even www.mijngarage.nl bekijken en wat gegevens invullen dan krijg je ook snel een prijsindicatie ( al zal dat niet van de dealer zijn.. wel een stuk goedkoper ).

Geplaatst: 22.06.2007 - 12:20
door C 30 T5
TDI is van VW heb uit betrouwbare bron dat daar met einige regelmaat hydrolische stoters worden vernieuwd ivm met tikken.