Pagina 1 van 2
LPG bijlage bij instructieboekje (voor Bi-Fuel motoren)???
Geplaatst: 01.02.2006 - 21:54
door marissen
Ik las vandaag nog eens mijn instructieboekje van mijn V40 Bi-Fuel (7-2002). Op pagina 9 van dit boekje staat onder hoofdstukje
5. Dagteller ik citeer: ''
LPG wordt uitgelegd in de bijlage over dubbele brandstof.''
Nu heb ik alles dubbel gecheckt, maar ik kan nergen een bijlage vinden over dubbele brandstof

Wie o wie weet hier wat meer over? Ik neem aan dat deze motoren speciale aandacht nodig hebben tijdens beurtjes etc en dat daar die extra bijlage voor is ??
Geplaatst: 01.02.2006 - 22:05
door Ludo
de extra bijlage zal waarschijnlijk gaan over de filtertjes die het lpg systeem heeft.
die moeten iedere 20.000km vervangen worden.
Geplaatst: 02.02.2006 - 06:48
door joost
Bij mijn V40 zat een boekje van Volvo over de LPI installatie. Samengesteld door Volvo en Vialle. Maar ja, tis geen bi-fuel...
Geplaatst: 02.02.2006 - 08:30
door Ludo
joost schreef:een boekje van Volvo over de LPI installatie.
ben eigenlijk wel eens benieuwd wat Volvo vertelt over Vialle LPi.
Vialle heeft toch z'n eigen boekjes.
Geplaatst: 02.02.2006 - 11:23
door marissen
Nee, de Bi-Fuel is een Necam installatie.
Maar ik neem aan dat Necam ook wel het één en ander te vertellen heeft???
Geplaatst: 02.02.2006 - 17:46
door joost
Ludo schreef:joost schreef:een boekje van Volvo over de LPI installatie.
ben eigenlijk wel eens benieuwd wat Volvo vertelt over Vialle LPi.
Vialle heeft toch z'n eigen boekjes.
Het is toch echt een gezamelijk verhaal, beginnende met "Uw Volvo is uitgerust met een Vialle LPI installatie..."
Het zal ongetwijfeld hetzelfde boekje zijn als bij ander Vialle installatie, alleen Volvo heeft zijn naam eraan verbonden.
Joost.
Geplaatst: 02.02.2006 - 18:42
door Ludo
okee, thanx Joost.
Geplaatst: 02.02.2006 - 22:14
door joost
Ik zal (als ik eraan denk) morgen het boekje eens uit de auto halen om het nog eens te bekijken en dan met name wie verantwoordelijk is voor de totstandkoming van het geheel.
Joost.
Geplaatst: 03.02.2006 - 20:44
door joost
Dit is de voorkant van de handleiding. Hoe ik erbij kom dat het om een Vialle installatie gaat weet ik even niet, maar het wordt nergens genoemd in het boekje. In het boekje staat dat het gaat om een VNL LPi installatie. Het boekje zelf is samengesteld door Volvo zelf. De inhoud is niet zo bijzonder...
Staat VNL toevallig voor Volvo Nederland LPG? Maar wat voor merk installatie ligt er nu in?
Joost.
Geplaatst: 03.02.2006 - 21:04
door Marco73
Ik ben ook in het bezit van een V40 bi-fuel en er hoort inderdaad een speciale bi-fuel bijlage bij de instructieset aanwezig te zijn (extra boekje). Ik zal morgen wel eens gaan kijken wat er precies in staat.
M.vr.gr.
Marco
Geplaatst: 03.02.2006 - 21:27
door Ludo
joost schreef:Maar wat voor merk installatie ligt er nu in?
zit er geen sticker op de tank?.
zijn er injectors geperst in het inlaatspruitstuk, of zitten er injectors op een afzonderlijke rail?.
zie je herkenbare onderdelen van deze site?, bv de drukregelaar die altijd tegen het schutbord zit gemonteerd:
http://www.autogas-boerse.de/autogas_infos/vialle_lpi/
Geplaatst: 03.02.2006 - 22:05
door joost
Ludo schreef:zit er geen sticker op de tank?.
zijn er injectors geperst in het inlaatspruitstuk, of zitten er injectors op een afzonderlijke rail?.
zie je herkenbare onderdelen van deze site?, bv de drukregelaar die altijd tegen het schutbord zit gemonteerd:
http://www.autogas-boerse.de/autogas_infos/vialle_lpi/
Op de tank zelf heb ik nog nooit bewust gekeken. Op de site herken ik alleen het laatste plaatje, de schakelaar met de ledjes.
Joost.
Geplaatst: 03.02.2006 - 22:41
door Ludo
joost schreef:Op de tank zelf heb ik nog nooit bewust gekeken. Op de site herken ik alleen het laatste plaatje, de schakelaar met de ledjes.
dan is het toch Vialle LPi.
de (oudere) AMS installaties hebben een vierkant knopje met enkel rood/groen ledje.
Geplaatst: 04.02.2006 - 09:23
door joost
Ludo schreef:dan is het toch Vialle LPi.
Heb ik toch niet gelogen!
Joost.
Geplaatst: 04.02.2006 - 14:03
door X-off
de (oudere) AMS installaties hebben een vierkant knopje met enkel rood/groen ledje.
AHA! Dat heb ik dus! Een AMS installatie!
Iets bijzonders waar je dan rekening mee moet houden?
Mag je deze bv leeg rijden? Dacht het niet hé!?
Geplaatst: 04.02.2006 - 18:17
door Ludo
ah AMS.
dus starten op benzine en meteen daarna schakelt ie over?.
een AMS installatie mag je gewoon leegrijden, dat kan geen kwaad.
verder is er geen onderhoud aan.
Geplaatst: 04.02.2006 - 22:14
door X-off
ah AMS.
dus starten op benzine en meteen daarna schakelt ie over?.
een AMS installatie mag je gewoon leegrijden, dat kan geen kwaad
Ja, inderdaad. Alleen brandt het rode lampje niet meer als ie start. Het blijft constant groen tenzij ik het manueel op benzine zet.
Kan je die gewoon leegrijden? De vorige eigenaar zei dat ie zo eens de 'LPG-pomp' om zeep had geholpen...
Geplaatst: 22.05.2006 - 13:06
door N!co
X-off schreef:ah AMS.
dus starten op benzine en meteen daarna schakelt ie over?.
een AMS installatie mag je gewoon leegrijden, dat kan geen kwaad
Ja, inderdaad. Alleen brandt het rode lampje niet meer als ie start. Het blijft constant groen tenzij ik het manueel op benzine zet.
Kan je die gewoon leegrijden? De vorige eigenaar zei dat ie zo eens de 'LPG-pomp' om zeep had geholpen...
Dat heb ik ook, geen rood ledje tijdens starten. Betekent dit dat die op gas start of hoort dat zo?
Het duurt wel een paar seconde voor die aanslaat, maar dan loopt die als een zonnetje.
Geplaatst: 22.05.2006 - 13:09
door Remon
Als het goed is hoor je nadat je de motor gestart hebt, een keer een klik in de kofferbak. Dat is de relais voor de lpg pomp. Volgens mij draait de pomp niet eerder dan dat je de klik gehoord hebt.
Geplaatst: 22.05.2006 - 14:22
door N!co
mmm, zal vanavond eens in de kofferbak gaan liggen.
