Pagina 1 van 1
Look and like Xenon
Geplaatst: 21.10.2010 - 00:08
door Schilder
Hallo,
Nu ben ik niet zo van de gadgets aan of in de Volvo, maar een goede kennis bracht me een paar xenon look and like halogeen lampen, deze geven meer licht als de normale ( H4 55/60 watt ) halogeen.
De look and like xenon zijn beduidend meer watts als de normale, eenmaal de eerste lamp aangesloten en even testen ging dat direct fout, op m`n dashboard begon gelijk al het grote licht-aanduiding te branden terwijl de schakelaar op dimlicht stond??.
Ik weet wel dat als ik het contact aanzet dat alle verlichting gecheckt word, en eenmaal de rempedaal intrappen gaat dat lampje uit in je dashboard.
Betekend dit dat ik niet boven de normale wattage kan gaan zitten?.
Volvo 460-1993
Mvg,
Schilder
Geplaatst: 21.10.2010 - 11:15
door 945i
Die dingen zijn 100 watt!
Meteen eruit die krengen, als je niet alles wil slopen tenminste..
Geplaatst: 21.10.2010 - 13:54
door BooMBooM
Idd, eruit met die dingen als je je reflector heel wilt houden!!!!
Als je meer licht wil ga dan voor echte xenon....
Heb ik ook in de 4300k range, ziet eruit als orginele xenon en niet dat johnny vwgolfje blauw....
Grtzzzz
Geplaatst: 21.10.2010 - 18:37
door Iroll
Ik heb er een stel H4 visionplus van philips ingezet, 60/55watt. Geeft behoorlijk meer en mooi wit licht. Volgens opschrift 50% meer lichtopbrengst. Xenon in niet xenon armaturen is errug vervelend voor je tegenliggers, zouden ze moeten verbieden mi.
Geplaatst: 21.10.2010 - 19:26
door rene en erica
Iroll schreef:Ik heb er een stel H4 visionplus van philips ingezet, 60/55watt. Geeft behoorlijk meer en mooi wit licht. Volgens opschrift 50% meer lichtopbrengst. Xenon in niet xenon armaturen is errug vervelend voor je tegenliggers, zouden ze moeten verbieden mi.
die heb ik ook, voldoen idd prima.
Geplaatst: 21.10.2010 - 20:16
door FrankS60
Die 100 watt units worden inderdaad beduidend warmer en dat kan het armatuur wel beschadigen met alle gevolgen van dien.
Geplaatst: 21.10.2010 - 23:49
door Schilder
945i schreef:Die dingen zijn 100 watt!
Meteen eruit die krengen, als je niet alles wil slopen tenminste..
Indd de lampen zijn beduidend meer, maar er valt niets te slopen, ze doen het gewoon niet met al die rare meldingen op m`n dash, de orginele heb ik direct terug geplaatst.
Schilder
Geplaatst: 21.10.2010 - 23:52
door 945i
Ja joh, beter zo.
Bedrading en reflector zijn niet gemaakt om zoveel warmte (langdurig) te verdragen.
Geplaatst: 21.10.2010 - 23:56
door Schilder
BooMBooM schreef:Idd, eruit met die dingen als je je reflector heel wilt houden!!!!
Als je meer licht wil ga dan voor echte xenon....
Heb ik ook in de 4300k range, ziet eruit als orginele xenon en niet dat johnny vwgolfje blauw....
Grtzzzz
Kan de "echte" xenon dan wel met de orginele reflector, en wat bedoel je met johnny vwgolfje blauw, de lampen zelf zijn inderdaad blauw?. ( hoesje is in japans/chinees tekens ).
Mvg
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:03
door 945i
Xenon wordt minder heet dan Halogeen...
Maar Xenon is eigenlijk niet geschikt voor het originele lampenhuis.
Je krijgt strooilicht dat andere weggebruikers recht in de bakkus schijnt. Je maakt er geen vrienden mee in ieder geval.
Stoer staat het ook niet, eerder zielig. Zo van" ik wil wel maar kan het echte werk niet betalen".
Gewoon een paar goeie halogeenlampen kopen, heb je veel meer plezier van. :thumbleft:
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:04
door Schilder
Iroll schreef:Ik heb er een stel H4 visionplus van philips ingezet, 60/55watt. Geeft behoorlijk meer en mooi wit licht. Volgens opschrift 50% meer lichtopbrengst. Xenon in niet xenon armaturen is errug vervelend voor je tegenliggers, zouden ze moeten verbieden mi.
Het ging mij zekerst om meer licht, vooral het nu weer snel donker word, laat staan regen en donker, je herkent dat wel op plaatsen waar je nooit komt is licht altijd welkom, xenon is vervelend licht of het nu origineel is of niet het blijft verblindend, ik zal eens informeren naar die vision+ van Philips, de boordcomputer of wat dan ook accepteerde de lampen toch al niet.
Schilder
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:08
door BooMBooM
ja het kan wel.... sommige mensen vinden het irritant zeggen ze.
Maar ik heb geen klachten gehad en vaak zat collega's van de brandweer etc nagevraagd of het niet irritant schijnt en nee dus. een kwestie van goed af (laten)stellen.
En met johnny vwgolfje blauw bedoel ik dus van dat echt blauwe xenon(achtige) licht dat vaak in de tuning scene gebruikt wordt.
Ik zal morgen of van het weekend een foto maken van 4300k zoals in mijn 440.... gewoon geel/wit licht maar wel een stukje felle, en Xenon de echte dan brandt op 35 watt dus zelfs een stuk minder dan normale h4 halogeen en het is echt een stuk kouder zelfs. (mijn koplamp glas wordt niet of nauwelijks warm)
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:11
door 945i
Op het moment dat jouw koplampglas ook maar een beetje vuil is, dan heb je al strooilicht, of heb je ook hogedruk koplampsproeiers gemonteerd die je natuurlijk dan ook vaak gebruikt om het glas helder te houden..?
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:12
door Schilder
945i schreef:Xenon wordt minder heet dan Halogeen...
Maar Xenon is eigenlijk niet geschikt voor het originele lampenhuis.
Je krijgt strooilicht dat andere weggebruikers recht in de bakkus schijnt. Je maakt er geen vrienden mee in ieder geval.
Stoer staat het ook niet, eerder zielig. Zo van" ik wil wel maar kan het echte werk niet betalen".
Gewoon een paar goeie halogeenlampen kopen, heb je veel meer plezier van. :thumbleft:
Neuh, het gaat hier gewoon om meer licht, niet van stoer of zoiets, die tijd ben ik allang voorbij, maar hoe dan ook.. ze doen het toch niet, Iroll had het over vision+ die meer licht-opbrengst geven, en toch aan die 55/60 watt voldoen, ik neem aan dat de auto -bekabeling daarop berekend is..gezien de rare melding op m`n dash.
Schilder
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:14
door 945i
Vision+ is prima toch!
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:20
door Schilder
BooMBooM schreef:ja het kan wel.... sommige mensen vinden het irritant zeggen ze.
Maar ik heb geen klachten gehad en vaak zat collega's van de brandweer etc nagevraagd of het niet irritant schijnt en nee dus. een kwestie van goed af (laten)stellen.
En met johnny vwgolfje blauw bedoel ik dus van dat echt blauwe xenon(achtige) licht dat vaak in de tuning scene gebruikt wordt.
Ik zal morgen of van het weekend een foto maken van 4300k zoals in mijn 440.... gewoon geel/wit licht maar wel een stukje felle, en Xenon de echte dan brandt op 35 watt dus zelfs een stuk minder dan normale h4 halogeen en het is echt een stuk kouder zelfs. (mijn koplamp glas wordt niet of nauwelijks warm)
Begrijp ik uit jouw verhaal dat echte xenon maar 35 watt is, en minder warmte afgeeft, en past deze in de originele houder/en reflector, of zit daar weer een staartje aan?
P.S. veel xenon lampen staan dan verkeerd afgesteld!
Schilder
Geplaatst: 22.10.2010 - 00:28
door wpee
Past. Sommige lampen zijn echter wat langer van achteren zodat de deksel niet (goed) op kan.
Geplaatst: 22.10.2010 - 01:11
door Schilder
wpee schreef:Past. Sommige lampen zijn echter wat langer van achteren zodat de deksel niet (goed) op kan.
Hoi Wim,
Maar omdat de lampen maar 35 watt zijn, blijft zeker dat lampje branden op de dashboard ( lampen controle ).
Schilder
Geplaatst: 22.10.2010 - 09:38
door Iroll
Schilder schreef:wpee schreef:Past. Sommige lampen zijn echter wat langer van achteren zodat de deksel niet (goed) op kan.
Hoi Wim,
Maar omdat de lampen maar 35 watt zijn, blijft zeker dat lampje branden op de dashboard ( lampen controle ).Schilder
In dat geval moet er een weerstand tussen geplaatst worden, dan gaat je bulb failure lampje niet branden. Maar waarom al die moeite, gedoe en geld uitgeven als je voor een euro of 20 een set philips vision+ of osram nightbreaker kan plaatsen? Dat is gewoon plug and play en geen probleem met je dash lampje en strooilicht.
Geplaatst: 22.10.2010 - 11:05
door Schilder
Iroll schreef:
In dat geval moet er een weerstand tussen geplaatst worden, dan gaat je bulb failure lampje niet branden. Maar waarom al die moeite, gedoe en geld uitgeven als je voor een euro of 20 een set philips vision+ of osram nightbreaker kan plaatsen? Dat is gewoon plug and play en geen probleem met je dash lampje en strooilicht.
Ik had de set (gratis) gekregen, en keek naar de wattage 100/140 watt, en bedacht me om ze te plaatsen ivm meer licht in het duister, aangezien de rare meldingen op het dash, heb ik em direkt eruit gehaald en de oude weer terug geplaatst en natuurlijk getest in de hoop dat er niets stuk was gegaan door zo`n fout, maar dat was gelukkig het geval niet, nu heb ik hier veel informatie over gekregen, zoals strooilicht en armatuur beschadiging en weet ondertussen wel waar ik aan toe ben, de set die gekregen heb, gaat terug naar de eigenaar of de prullenbak in..ben de klaar mee
Bedankt.