ECU T5 laten werken

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
jorrb
1st Gear member

Ik heb van de week een goed T5 blok gekocht die uit ongeveer het zelfde jaar komt als mijn auto. Het blok in compleet met het deel van de ECU en kabelboom wat de motor harnas genoemd wordt.

Nu belde ik de Volvo dealer met de vraag of ze de nieuwe ECU even konden inlezen op mijn sleutel maar dat schijnt niet te kunnen.

Er zit namelijk een code in de nieuwe ECU die niet communiceert met de rest van mijn auto. Met andere woorden het zal nooit gaan werken. Aldus volvo dealer Ton vd Kuiyk...

Wie weet iemand of een bedrijf die een nieuwe ECU in een bestaande auto werkend kan krijgen. Dus de codes van mijn auto in de nieuwe t5 ECU te laden?

Het gaat om eeen S60 uit 2001, bijgevoegd de foto's van de twee ECU's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sjors86
2nd Gear member

Al nagedacht over een stand-alone ECU? Een goeie optie als het laden van je bestaande ECU veel geld gaat kosten (als dat al kan).

Stand-alone ECU kan je ook lekker zelf mee tunen :)

Gr!

ps. ik heb er geen verstand van trouwens, maar ken iemand die het bij een 850 T5-R heeft gedaan.
pps. volgens mij zijn je foto's niet helemaal gelukt :oops:
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|

S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
jorrb
1st Gear member

Ik heb even gezocht op standalone ECU maar ik wordt daar niet veel wijzer uit.

Ik heb het liefste een zo origineel mogelijk systeem anders wordt de kans op storingen alleen maar groter. Zeker i.c.m. lpg.

Het enige wat er moet gebeuren is de veiligheid codes van mijn ECU op de nieuwe worden geladen. Maar dat kan/wil de dealer niet..

Weetje wie het heeft gedaan bij de 850?

Foto's lukken idd niet. Ga het zo nog een x proberen.
EVV
5th Gear member

Misschien een domme vraag, maar waarom gebruik je je oude ECU niet?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gast

Volgens mij kan het motorblok gewoon draaien op je oude ECU. Ook T5 toch?
Misschien dat je de ETM moet overzetten, maar de rest gaat volgens mij werken.
EVV
5th Gear member

Precies, als het hetzelfde blok is moet dat werken. De ECU is niet aan het blok aluminium gekoppeld.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
jorrb
1st Gear member

Aan een T5 blok zitten bijvoorbeeld een stuk meer sensoren. De ECU moet dus rekening houden met meer input data dan oorspronkelijk. Lijkt me wel heel vreemd als mijn huidige ECU overweg kan met die extra data.

Precies, als het hetzelfde blok is moet dat werken. De ECU is niet aan het blok aluminium gekoppeld.
Het is dus een ander blok. Oorspronkelijk een normale 2.4i en er gaat een t5 blok in.
Gast

jorrb schreef:Het is dus een ander blok. Oorspronkelijk een normale 2.4i en er gaat een t5 blok in.
Zoo.., je gaat je dus wat problemen op de hals halen. :wink:
Kan je aangeven wat die andere sensoren dan zijn, behalve die van de turbo?
steven460
5th Gear member
Contacteer:

Leuk project!

Extra bij de geblazen motoren zijn o.a. de
TCV klep
Boost sensor die ook positieve drukgeeft ipv alleen negatieve. (Heeft de NA wel een druksensor?)
2e Temperatuur sensor vlak voor de ETM

Zijn vast nog wel ene paar 'draadjes' die ook aangesloten moeten worden.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
V70 T5 assen
5th Gear member

Onze forum sponsors die tunen kunnen hier toch wel een zinnig antwoord op geven.
TS is vast niet de eerste die zo,n motor ruil doet.
Wat me opvalt is wel het verschil in producent van de ecu bosch versus denso
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
jorrb
1st Gear member

Ik denk zeker niet dat het makkelijk zal gaan worden. Maar dat maakt de uitdaging des te groter.

Het wil er bij mij alleen niet in dat het niet zou kunnen vanwegen wat software.

Ik heb vrijdag de t5 ECU weg gebracht en die gaat het proberen te kraken. Volgens die jongens daar is het wel mogelijk als de ECU leeg wordt gemaakt. Dus eigenlijk in fabrieksstand terug zetten. Dit kan en mag volvo zelf niet doen heb ik begrepen.

Maar als er iemand is die iets soort gelijks heeft gedaan dan ben ik zeer benieuwd naar zijn bevindingen..
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”