Pagina 1 van 1
geartronic in frankrijk
Geplaatst: 22.10.2010 - 23:45
door rickserik
het onderwerp zegt het al.deze zomer naar frankrijk geweest met onze tweedehands xc90 automaat. vakantie stemming zat er goed in tot we daar kwammen. ik kreeg een foutmelding MOTOR SERVICE VEREIST . hij ging geen bergje meer op . moter kwam niet boven de 2000 toeren uit ook handgeschaakeld hielp niet veel,moest alles geven in 2de en dan viel hij terug op 2000 toeren in 3de . het vreemde is de deze melding aan en uit viel . dus power en dan plots geen power . op onze terugreis rond 23 uur en met een buiten temp.van +-16 graden geen melding meer. de ardennen bergje op en af zonder probleem .waren goed geladen 6 pers. en een bak op het dak. zijn er nog mensen met dit probleem? in de garage vertelde ze dat ik een olie koeler moest plaatsen op de automaat +-400 euro . hier op de forum lees ik van fluschen en vervangen van de olie. wat kost dit ? wat is het beste ? deze vakantie was in augustus en heb tot op heden geen melding meer gekregen .
Re: geartronic in frankrijk
Geplaatst: 29.10.2010 - 20:55
door johnvlada
rickserik schreef:het onderwerp zegt het al.deze zomer naar frankrijk geweest met onze tweedehands xc90 automaat. vakantie stemming zat er goed in tot we daar kwammen. ik kreeg een foutmelding MOTOR SERVICE VEREIST . hij ging geen bergje meer op . moter kwam niet boven de 2000 toeren uit ook handgeschaakeld hielp niet veel,moest alles geven in 2de en dan viel hij terug op 2000 toeren in 3de . het vreemde is de deze melding aan en uit viel . dus power en dan plots geen power . op onze terugreis rond 23 uur en met een buiten temp.van +-16 graden geen melding meer. de ardennen bergje op en af zonder probleem .waren goed geladen 6 pers. en een bak op het dak. zijn er nog mensen met dit probleem? in de garage vertelde ze dat ik een olie koeler moest plaatsen op de automaat +-400 euro . hier op de forum lees ik van fluschen en vervangen van de olie. wat kost dit ? wat is het beste ? deze vakantie was in augustus en heb tot op heden geen melding meer gekregen .
We hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt. 's-Morgens om 5 uur willen vertrekken voor een rit van meer dan 2000km huiswaarts - power, geen power etc etc. Even getwijfeld of we de reis zouden aanvangen, maar een half uurtje later was de melding verdwenen en de kracht terug aanwezig. Bij thuiskomst de dealer gecontacteerd. Hun reactie: waarschijnlijk een kleine storing (bijv licht geblokkkeerde remschijven) - niets om ons zorgen om te maken - geen reparatie of koeler plaatsen.
Sindsdien hebben we geen melding meer gekregen.
Re: geartronic in frankrijk
Geplaatst: 30.10.2010 - 20:26
door bugbyte
Misschien zou je kunnen vermelden welk type volvo, motor benzine of diesel. Maakt het wat makkelijker om te reageren.
Jan
Geplaatst: 30.10.2010 - 20:36
door bart simpson
op een 2.5T met trekhaak MOET een oliekoeler icm een trekhaak, dus is bij die motor (en na trekken van een aanhanger) die suggestie gedaan is het een juiste
Geplaatst: 31.10.2010 - 11:12
door vmcc
ik heb precies hetzelfde gehad...
Eest op de duitse autobaan in de winter. Denk je lekker te kunnen knallen stopt ie er gewoon mee.
En deze week al 10 keer op de snelweg als ik boven de 140 kom. En dat terwijl ik juist mijn automaat 2 weken geleden heb laten flushen.
Dus dat is de oplossing ook niet.
Geplaatst: 05.11.2010 - 23:28
door rickserik
het gaat hier om een xc90 diesel 163 pk bouwjaar 2005 . bij de dealer vertelden ze dat er standaard een olie koeling wordt gemonteerd als je een trekhaak hebt .(ik heb geen trekhaak) . ik las dat er nog waren met dit probleem ,vooral in de rubriek v70 en caravan trekken .maar een duidelijke oplossing was er niet .6man en een bak opt dak kan je nu moeilijk een caravan van 2ton noemen. ps: ik vind het behoorlijk jammer en niet kunnen dat een wagen van een nieuwprijs van meer dan 50.000 euro nog geen berg op kan.
Geplaatst: 06.11.2010 - 11:30
door paulus
vreemd..... heb een trekhaak maar nooit iets van een extra koeler gemerkt... heb de bak vorige jaar n.a.v. een tip van de tuner wel laten flushen en dat merk je wel!
Geplaatst: 06.11.2010 - 20:13
door rickserik
Wat is flushen eigenlijk?
Geplaatst: 06.11.2010 - 22:19
door Ripley
Olie eruit, nieuwe olie erin. Even laten draaien, nieuwe olie eruit, weer nieuwe olie erin. Zo verwijder je meer rommel dan met een gewone wissel.
Geplaatst: 07.11.2010 - 12:04
door Msuidgeest
Nee, dat is geen flushen maar drie keer verversen.
De enige methode is met draaiende motor olie bijvullen en aan de andere kant aftappen. En dat aftappen doe je bij de automaat-koeler. Zo spoel je met de nieuwe olie direct de oude olie eruit, inclusief de verontreinigingen. Je hebt wel een 3voud aan olie nodig om de bak te spoelen dus haal maar een liter of 20.
Wel is het van belang om de pook door alle versnellingen te schakelen.