Pagina 1 van 2

C70 D5 5 traps GT 2009 of C70 D3 6traps GT nieuw ?

Geplaatst: 25.10.2010 - 14:43
door BlackcurrantV70
Wegens aanhoudende problemen met het trage schakelen van de Powershift op onze C70 2.0D, overwegen we 2 opties.

- Een 2dehandse C70 D5 163PK summum met 5 traps GT uit 2009
- Een nieuwe C70 D3 (150pk) met 6 traps GT

Wie heeft er ql ervaring met de D3 met 6 traps GT ?
Is die te vergelijken met de 6 traps GT op mijn V70 van 2006 ?

Ik neem aan dat het verbruik van de D5 met 5 traps GT hoger is dan de D3 met 6 traps ?

Alle opinies zijn welkom.

Geplaatst: 25.10.2010 - 16:18
door bart simpson
die 2 geartronics zijn niet vergelijkbaar

Geplaatst: 25.10.2010 - 16:19
door Walter
Is die D5 in BE niet een stuk duurder in belastingen? Dat pleit alleen maar meer voor die D3. Want dat is een heerlijke motor!

Geplaatst: 25.10.2010 - 17:26
door 945i
Er op staan dat die powershift een keer in orde komt!
Je maakt het ze wel heel erg makkelijk zeg...
Je koopt toch een premium product? nou kom maar op dan met de premium after sales... Iets meer op je strepen staan Ivo!

Geplaatst: 25.10.2010 - 17:36
door BlackcurrantV70
Bart,

Kan jij wat meer verduidelijking geven over het verschil van die 2 geartronics ?

Ik neem aan dat het principe hetzelfde is ?

945i, ik kan de dealer echt niks verwijten, ze hebben alles geprobeerd, alleen een nieuwe bak blijft nog over en die stap willen ze ook doen, maar na contact met Volvo Belgie, bleek dat dat bij een andere klant reeds geprobeerd was en ook geen resultaat opleverde.

nu gaan ze me een offerte maken voor een nieuwe D3 geartonic of een D5 geartronic van 2009 2dehands die ze staan hebben.
Deze berekening wordt op mijn aanvraag gedaan, de dealer was echt niet diegene die met dergelijk voorstel kwam.

Veronderstel nu dat ze de bak vervangen en het probleem blijft, dan is er dus geen oplossing mogelijk, maar is het meer producteigenschap.

Bij een powershift moeten blijkbaar alle assen in de bak tot stilstand komen alvorens er van R naar D geschakeld wordt, dit is blijkbaar niet het geval bij een geartronic wegens de aanwezigheid van de koppelomvormer.

Geplaatst: 25.10.2010 - 17:38
door bart simpson
Ik begrijp dat de laatste een behoorlijke verbetering zou hebben doorgemaakt, waar die uit bestaat is mij even niet bekend.
Het principe is gelijk.

Geplaatst: 25.10.2010 - 18:03
door BlackcurrantV70
We mogen met beide versies een uitgebreide testrit maken, ben benieuwd.

De prijs zal uitmaken wat we doen, bak laten vervangen of 1 van die 2 geartronic autos.

Geplaatst: 28.10.2010 - 13:57
door robemer
Ivo,

Dan mag Volvo zich gelukkig prijzen met een trouwe klant als jij..... maar ik begrijp iets nog niet.... de problemen met de powerbak blijken zeer exemplarisch te zijn; buiten jou zijn andere gebruikers tevreden, dus is het idee van wisselen van bak een logische stap.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je het zat bent en de dealer ook.....mogelijk dat ze je daarom wel een hele scherpe aanbieding voorleggen.

IK blijf het volgen.....

Geplaatst: 28.10.2010 - 18:20
door BlackcurrantV70
Wel ik verwachtte ook een scherpe prijsstelling, maar dat viel erg tegen.

Onze C70 is net 1 jaar oud en heeft 17000km en er gaat 25% van de aankoopprijs af als inruilwaarde bij aankoop van een nieuwe D3 C70 ....

Volgens onze dealer zijn er momenteel 2 autos in Belgie waar deze klacht gemeld is en bij die andere hebben ze net de bak vervangen, zonder resultaat.

Nu willen ze eventueel ook bij ons de bak vervangen, maar veel hoop hebben ze niet dat dat het oplost.

Als mogelijke reden heb ik al alles gehoord, buitentemperatuur te laag (lager dan 15gr C), te korte afstanden rijden, achteruit rijden van steile oprijlaan....

Volgens onze ervaring is het gewoon onvoorspelbaar, soms gebeurd het in de zomer bij 25gr, dus temperatuur is het niet, soms gebeurd het op de parking aan de supermarkt, dus die steile oprijlaan is het ook niet.

Maar het gebeurd wel meerdere keren per week, dus niet af en toe eens.

De dealer heeft ons tot nu toe wel correct geholpen, alleen had ik nu een onweerstaanbare aanbieding verwacht voor een nieuwe C70, maar in mijn ogen is die niet ingevuld.

Ik heb hen gevraagd om nog even te checken of Volvo Belgium niet tussenkomt.

Wordt vervolgd....

Geplaatst: 28.10.2010 - 18:51
door Paul
Nou 25% afschrijving in 1 jaar, tsja ik vind het erg netjes.
Heb je zelf al contact opgenomen met Volvo Belgie?

Geplaatst: 28.10.2010 - 19:03
door 945i
25% eraf na een jaar netjes? :)
Die auto is niet goed, en ze hebben niet de kennis die auto goed te krijgen...
Dan is het minste wat je mag verwachten, een vergelijkbare andere auto voor de deur zetten, zonder kosten, met een hele grote bos bloemen en een strik om de auto.
Volgens mij heeft hij een auto gekocht met garantie, dat schept verplichtingen...
En dat betekent niet de klant je eigen onmacht te laten betalen..

Als zij echt denken dat het met een andere bak niet is opgelost, hebben ze na inruil een onverkoopbare auto... ze zijn niet gek daar in Belgiƫ. :) ;)

Geplaatst: 28.10.2010 - 19:03
door bart simpson
het eerste jaar is doorgaans duurder

Geplaatst: 28.10.2010 - 19:32
door BlackcurrantV70
We hebben inderdaad nog 2 jaar garantie erop, maar als de bak vervangen wordt en het is nog niet opgelost, wat dan ?

We kunnen dus nog 2 jaar aanmodderen, maar ondertussen zakt de inruilwaarde ook verder....

Ofwel nu de knoop doorhakken en hopen dat de D3 geartronic beter presteerd ofwel nog 2 naar aanmodderen en dan .... ?

Hopelijk komt de dealer nog met een beter bod.

Geplaatst: 28.10.2010 - 19:34
door bart simpson
misschien zou een commerciƫle instelling van Volvo BE daar ook wat behulpzaam bij kunnen zijn

Geplaatst: 28.10.2010 - 19:39
door 945i
Je kan een afzienbare termijn vaststellen waarin jij wil dat het opgelost is.
Zeg binnen nu en 3 maanden, zo niet een andere auto van gelijke leeftijd en (ong) dezelfde specs.
Dat is je goed recht. (vraag Jef Vermassen maar ;) )

Geplaatst: 28.10.2010 - 20:04
door BlackcurrantV70
Ik wil ook wel de dealer niet in het harnas tegen me jagen....ik wil er wel blijven komen, de after sales afdeling daar zit er ook verveeld mee en ging Volvo sales BE vragen om een tegemoetkoming, ik hoop alleen dat die nog niet in de offerte begrepen was want dan is het echt erg gesteld....

Ben nog steeds tevreden over de dealer, maar er moet wel een oplossing komen...

Geplaatst: 28.10.2010 - 20:06
door Paul
Ja helemaal mee eens natuurlijk!
Maar 25% afschrijving is normaal wel netjes, in dit verhaal natuurlijk absoluut niet en helemaal met het feit dat je probleem al vanaf het begin er was EN dat je uren/dagen/weken bezig bent met de oplossing.

Ik hoop dat ze mee lezen voor je!

Geplaatst: 28.10.2010 - 20:09
door BlackcurrantV70
In vergelijking met NL is de prijs van de D3 wel goedkoop natuurlijk zonder BPM...

De D3 is nu zelfs goedkoper dan onze 20D verleden jaar !!

Geplaatst: 28.10.2010 - 20:27
door Discovery
Maar zou je niet gewoon die nieuwe bak laten plaatsen, misschien is dan wel het hele gezeur over. Dat er 2 gevallen zijn waar het geen zin had wil niet zeggen dat bij jou ook het geval is.

Geplaatst: 29.10.2010 - 10:04
door robemer
Als ik zoveel ellende als jou, Ivo, had meegemaakt; de dealer het maar niet kon oplossen, dan stapte ik naar de importeur....

Dit soort "akkefietjes" leveren zeer slechte reclame op, en Volvo als bedrijf begrijpt dondersgoed dat dit ze op de langere duur meer gaat kosten als nu een oplossing bieden (lees bak wisselen; geen oplossing dan andere/nieuwe aanbieden). Als je maar iemand hoog genoeg in de organisatie te spreken krijgt.

Het is gewoon te gek voor woorden hoe er met je gesolt wordt; medunkt dat je schappelijk genoeg geweest bent.