Klapperen tijdens volgas?
- Giuseppe
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.03.2008 - 11:17
- Locatie: De Meern
Ik zal het maar als klapperen noemen, heb er geen ander woord voor kunnen bedenken. Het valt me op dat wanneer ik volgas geef of tijdens een snel genomen bocht, dat de auto echt ''klapperd". Zo hard zelfs dat het voorkomt dat de radio/cd-speler het op die momenten niet doet van de trillingen. Is dit een bekend probleem en te verhelpen of moet ik me er bij neerleggen?
MY05 S40 2.0D Momentum, High Performance Audio, 17'Sculptor/zomer, 16' Clava/winter, Bi-xenon, Telefoon.
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Aangenomen dat DSTC aanstaat.
Als ik het goed heb begrepen (Ik had er in het begin bij de 2.0.d ook last van....)
Het enorme koppel van de 2.0.d kan zo veel kracht op voorwielen zetten dat de DSTC het niet bij kan houden.
Het klapperen wordt veroorzaakt door je differentieel.
Dat ding moet er voor zorgen dat het omwentelsnelheidverschil (2 maal woordwaarde) tussen het linker en rechter wiel opgevangen wordt in de bocht.
Het wiel in de binnenkant van de bocht heeft namelijk minder afstand af te leggen dan het wiel in de buitenkant van de bocht.
Als je heel veel gas geeft in de bocht, zal 1 wiel doorslaan, waardoor het differentieel 'overuren' maakt onder een luid gebonk.
Oplossing, minder diep het gas intrappen of een sper diff in laten bouwen ($$$$$)
Cheers,
GND
Als ik het goed heb begrepen (Ik had er in het begin bij de 2.0.d ook last van....)
Het enorme koppel van de 2.0.d kan zo veel kracht op voorwielen zetten dat de DSTC het niet bij kan houden.
Het klapperen wordt veroorzaakt door je differentieel.
Dat ding moet er voor zorgen dat het omwentelsnelheidverschil (2 maal woordwaarde) tussen het linker en rechter wiel opgevangen wordt in de bocht.
Het wiel in de binnenkant van de bocht heeft namelijk minder afstand af te leggen dan het wiel in de buitenkant van de bocht.
Als je heel veel gas geeft in de bocht, zal 1 wiel doorslaan, waardoor het differentieel 'overuren' maakt onder een luid gebonk.
Oplossing, minder diep het gas intrappen of een sper diff in laten bouwen ($$$$$)
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- Giuseppe
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.03.2008 - 11:17
- Locatie: De Meern
Als het aan het hoge koppel ligt zouden meerdere auto's dit moeten hebben toch? Voor mijn werk rijdt ik namelijk verschillende modellen van ford en mazda, van de ka tot galaxy en verschillende motoren. Benzine/diesel en daarbij viel mij op dat geen van alle dit heeft, de 2.0D motor niet en de 2.0 ecoboost motoren ook niet. Deze glijden om het zo maar te zeggen zonder te schokken, dit is een wereld van verschil bij de S40.
Met droog weer merkte ik het niet bij de S40, maar nu het vaker regent valt het me toch wel erg op!
Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Met droog weer merkte ik het niet bij de S40, maar nu het vaker regent valt het me toch wel erg op!
Bedankt in ieder geval voor je reactie!
MY05 S40 2.0D Momentum, High Performance Audio, 17'Sculptor/zomer, 16' Clava/winter, Bi-xenon, Telefoon.
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
-
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Versleten schokbrekers, ophangingsrubber, stabilisatorstang, ...
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27491
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sluit me bij de post van Thamar aan, heb zelf geen ervaring met het genoemde probleem met mijn V50 2.0D
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Giuseppe
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.03.2008 - 11:17
- Locatie: De Meern
Dan gaan we er toch maar eens naar laten kijken. Zal overigens wel een dure grap worden denk ik zo? Bedankt voor jullie reacties!
MY05 S40 2.0D Momentum, High Performance Audio, 17'Sculptor/zomer, 16' Clava/winter, Bi-xenon, Telefoon.
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor