Behalve de kleur van de auto van daf 46, had ik gisteren exact hetzelfde plaatje kunnen schieten maar dan met een grijze V 70, de mijne dus ::?
Oorzaak dezes was ook een paaltje dat even niet werd gezien en, gelukkig, dusdanig scheef stond dat alleen de ruit kapot werd gedrukt. Desondanks.....(ter invulling)
Vervolgens dus met de kop op oorlog rap rap naar de Unive gereden om de schade te claimen, wetende dat hier een heel mooi topic liep/loopt over glasschade en de opstelling van verzekeraars daarbij.
De dame achter de balie deed snel, vriendelijk en goed haar werk. Toen kwam de vraag:
"Meneer, bij welke van de aangesloten bedrijven laat U de ruit vervangen? De Kwik Fit, Carglass etc etc."
Antwoord mijnerzijds: De Volvodealer.
Zij: Ehm.....slik, ja...weet U of die is aangesloten bij ons?
Ik: Geen idee, hij gaat naar
BROEKHUIS en daar laat ik de ruit vervangen. Ik heb genoeg ellende gelezen van Volvo's die een immitatieruit kregen waarne de ellende pas echt begon, mag ik even van Uw computer gebruik maken, laat ik U even iets lezen.
(Vervolgens even het ruitentopicje opgezocht en haar laten lezen, dat duurde even want dat is inmiddels een aardig stuk proza geworden

)
Zij: Ehm.....dan ga ik even voor U na of dat bedrijf bij ons is aangesloten, heeft U een moment? Het lijkt erop dat U dus gewoon naar de dealer kunt.
Iets later:
Zij: Geen probleem hoor meneer,
BROEKHUIS is bij Unive aagesloten en wij betalen dus gewoon Uw schade op dezelfde wijze als wanneer U naar een Kwik-fit of Carglass zou gaan.
En aldus staat mijn beauty in de garage, helemaal uitgezogen want het glas lag overal, het megagat aan de achterzijde met plastic en ductape afgedicht, in afwachting van een ritje naar Broekhuis Emmen voor een nieuwe ruit.
Helaas kon ik de forumsticker niet redden, waarvoor mijn excuses ::? Zal even een nieuwe bestellen.