Pagina 1 van 1

turbodruk loopt terug

Geplaatst: 30.10.2010 - 23:57
door Jarl
Vandaag een mbc op de 940 lpt gezet. Draait standaard 0.35 bar en nu max 0.75 bar. Deze maximale waarde gaat hij zonder moeite vlot heen, maar daalt daarna vrijwel direct naar ongeveer 0.5 à 0.6 bar.

Wat kan daar de oorzaak van zijn? Of is dit normaal?

Het gaat om dit model MBC:

Afbeelding

Geplaatst: 31.10.2010 - 00:23
door beigelpt
Ik denk dat je het beste eerst een andere MBC kunt proberen, zo goed staat het type dat je nu hebt niet bekend. Tip: 3barracing levert een goede en goedkope.
Heb je dan nog problemen, check je wastegate actuator eens. Mijn vorige zorgde ook voor een enigzins onstabiele turbodruk.

Geplaatst: 31.10.2010 - 16:39
door Msuidgeest
Of meld je weer even op de 700-site. Daar hebben een aantal leden ook een MBC ingebouwd.

Geplaatst: 02.11.2010 - 15:05
door FrankS60
Het opbouwen van een piekdruk is vaak niet zo'n probleem maar het vasthouden ervan des te meer. De wastegate zou het kunnen corrigeren naar dat 0,6 bar maximum al is dat niet zomaar vast te stellen. Je houdt in feite je wastegate langer dicht met die MBC en in een dergelijk systeem zit ook altijd wat extra vertraging. Check ook of alle (extra) vacuum/overdruk slangen wel helemaal vrij liggen en nergens afgeklemd worden.

Verder lijkt mij 0,6 bar een prima waarde als standaard 0,35 is. Ik heb echter niet voldoende 700/900-serie specifieke kennis om daar een hard getal voor te kunnen geven.

Geplaatst: 15.11.2010 - 18:25
door JW240
2 effecten:
-bleed-type boostcontroller laat sowieso vaak de druk wat teruglopen naarmate de toeren omhoog gaan en het systeem is relatief gevoelig voor boost spikes.
-de standaard turbo is erg klein en de druk zal echt niet tot 6000 rpm hoog kunnen blijven. nu moet 0,75 nog wel lukken maar veel meer ook niet denk ik.

zelf heb ik nu een bleed-type (omdat ik dat had liggen) en het bevalt me niet echt.

Geplaatst: 20.03.2011 - 14:23
door Jeroentje
Ik zou ook even je actuator na kijken. Die bediend je WG. Vaak raakt die na een bepaalde tijd lam en houd hij je piekdruk minderlang vast. Checken is makkelijk: probeer het staafje maar eens uit te trekken. Dat moet dus niet makkelijk gaan. Wat betreft de MBC. Het is niet mijn manier. Je voert de druk idd op. Maar je past verder niets aan. Je weet niet wat je AFR doet etc. Dit is geen tuning.