Turbo overleden....
Geplaatst: 01.11.2010 - 10:25
Hallo mensen,
Vrijdag 22 oktober mijn V50 1.6D van september 2006 met 184000 op de teller bij de garage opgehaald. Gekocht zonder garantie maar wel met een 50/50 regeling voor calamiteiten.
Maandag 25 oktober vanuit Vlagtwedde, Groningen naar Nijmegen gereden. Heerlijke auto om mee te rijden, echt geweldig. Mijn vorige auto was een VW polo 1.9D meet 310000 km op de teller toen ik hem inruilde. Heeft me nooit in de steek gelaten maar omdat ik wekelijks naar Rotterdam moet vanuit Vlagtwedde heb ik maar eens een moderne en meer comfortabele auto gekocht.
Afijn maandag naar Nijmegen, en 's-avonds naar Harmelen. Volgende morgen naar Geertruidenberg en 's-avonds weer terug naar Vlagtwedde.
Bij Amersfoort begon de auto in te houden, of eigenlijk, hij wilde niet meer trekken. Boven de 100 km/uur kreeg ik hem niet meer. En ik hoorde af en toe een gierend geluid.
Bij de Esso langs de A28 na Amersfoort naar de kant en de ANWB gebeld. Die was er gelukkig in 15 minuten en die constateerde dat de turbo kapot was.
Geen meter meer in gereden, met vervangend vervoer naar huis en de auto op transport naar de garage Grooten in Nieuw-Weerdinge, waar ik de auto gekocht heb. Allemaal goed geregeld natuurlijk maar je snapt dat ik enorm baalde van deze toestand. Net een andere auto en dan na 500 km al ellende. In me Polootje nooit gehad, maar die had ook niet van die geavanceerde toestanden aan boord.
Van de garage nog niets gehoord, ze gaan er vandaag aan beginnen zeiden ze. Ik vrees met grote vrezen voor een schrikbarende kostenpost...... En ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de miskoop van het jaar.....
Maar hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken of intelligente vragen die ik aan de werkplaats kan stellen om er voor te zorgen dat deze reparatie goed wordt uitgevoerd en niet met lapmiddelen wordt opgelost....
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Vrijdag 22 oktober mijn V50 1.6D van september 2006 met 184000 op de teller bij de garage opgehaald. Gekocht zonder garantie maar wel met een 50/50 regeling voor calamiteiten.
Maandag 25 oktober vanuit Vlagtwedde, Groningen naar Nijmegen gereden. Heerlijke auto om mee te rijden, echt geweldig. Mijn vorige auto was een VW polo 1.9D meet 310000 km op de teller toen ik hem inruilde. Heeft me nooit in de steek gelaten maar omdat ik wekelijks naar Rotterdam moet vanuit Vlagtwedde heb ik maar eens een moderne en meer comfortabele auto gekocht.
Afijn maandag naar Nijmegen, en 's-avonds naar Harmelen. Volgende morgen naar Geertruidenberg en 's-avonds weer terug naar Vlagtwedde.
Bij Amersfoort begon de auto in te houden, of eigenlijk, hij wilde niet meer trekken. Boven de 100 km/uur kreeg ik hem niet meer. En ik hoorde af en toe een gierend geluid.
Bij de Esso langs de A28 na Amersfoort naar de kant en de ANWB gebeld. Die was er gelukkig in 15 minuten en die constateerde dat de turbo kapot was.
Geen meter meer in gereden, met vervangend vervoer naar huis en de auto op transport naar de garage Grooten in Nieuw-Weerdinge, waar ik de auto gekocht heb. Allemaal goed geregeld natuurlijk maar je snapt dat ik enorm baalde van deze toestand. Net een andere auto en dan na 500 km al ellende. In me Polootje nooit gehad, maar die had ook niet van die geavanceerde toestanden aan boord.
Van de garage nog niets gehoord, ze gaan er vandaag aan beginnen zeiden ze. Ik vrees met grote vrezen voor een schrikbarende kostenpost...... En ik hoop niet dat dit een voorbode is voor de miskoop van het jaar.....
Maar hebben jullie nog tips waar ik aan moet denken of intelligente vragen die ik aan de werkplaats kan stellen om er voor te zorgen dat deze reparatie goed wordt uitgevoerd en niet met lapmiddelen wordt opgelost....
Alvast bedankt voor jullie medewerking.