Volvo wil Chinese designers inhuren
Geplaatst: 04.11.2010 - 18:07
Volvo wil Chinese designers inhuren
Volvo designer Peter Horbury heeft vandaag tijdens een interview op het hoofdkantoor van Volvo in Gothenburg onder andere het volgende gezegd: “Chinese designers would be able to send us ideas for what they would see as potentially being successful in China, and then we would blend that into our Scandinavian-flavored design”. Volgens Horbury moet Volvo wel Chinese designers aannemen omdat Volvo anders niet genoeg in de smaak zou vallen bij Chinese consumenten. En aangezien nieuwe eigenaar Geely grote plannen heeft voor Volvo in China moeten de auto’s maar aangpast worden.
Volvo zal geen speciale modellen voor de Chinese markt gaan ontwikkelen, maar wel willen ze hun huidige en toekomstige modellen (voor de Chinese markt) voorzien van wat “Chinese trekjes”. Uiteraard zullen die wijzigingen niet in de rest van de wereld worden doorgevoerd. Hoewel Horbury het ook heeft over aanpassingen voor bijvoorbeeld de Amerikaanse markt:
“If the Chinese or the Americans want more chrome on the grille, why would we say no to that just because we don’t have that in Sweden?”
Stefan Jacoby (CEO Volvo) heeft al aangegeven dat Volvo binnen 10 jaar moet verdubbelen van 400.000 auto’s per naar naar 800.000 auto’s en vooral China speelt een belangrijke rol in die plannen. Daarom zou Volvo/Geely bijvoorbeeld maar liefst 3(!) fabrieken in China willen gaan bouwen.
Het eerste project van de nieuwe Chinese designers zal zijn om de “Golf-killer” van Volvo die in 2012 komt aan te passen aan de Chinese smaak. Het design van deze auto is gedaan voor Steve Mattin en Peter Horbury.
bron: www.autoblog.nl en bloomberg.com
Volvo designer Peter Horbury heeft vandaag tijdens een interview op het hoofdkantoor van Volvo in Gothenburg onder andere het volgende gezegd: “Chinese designers would be able to send us ideas for what they would see as potentially being successful in China, and then we would blend that into our Scandinavian-flavored design”. Volgens Horbury moet Volvo wel Chinese designers aannemen omdat Volvo anders niet genoeg in de smaak zou vallen bij Chinese consumenten. En aangezien nieuwe eigenaar Geely grote plannen heeft voor Volvo in China moeten de auto’s maar aangpast worden.
Volvo zal geen speciale modellen voor de Chinese markt gaan ontwikkelen, maar wel willen ze hun huidige en toekomstige modellen (voor de Chinese markt) voorzien van wat “Chinese trekjes”. Uiteraard zullen die wijzigingen niet in de rest van de wereld worden doorgevoerd. Hoewel Horbury het ook heeft over aanpassingen voor bijvoorbeeld de Amerikaanse markt:
“If the Chinese or the Americans want more chrome on the grille, why would we say no to that just because we don’t have that in Sweden?”
Stefan Jacoby (CEO Volvo) heeft al aangegeven dat Volvo binnen 10 jaar moet verdubbelen van 400.000 auto’s per naar naar 800.000 auto’s en vooral China speelt een belangrijke rol in die plannen. Daarom zou Volvo/Geely bijvoorbeeld maar liefst 3(!) fabrieken in China willen gaan bouwen.
Het eerste project van de nieuwe Chinese designers zal zijn om de “Golf-killer” van Volvo die in 2012 komt aan te passen aan de Chinese smaak. Het design van deze auto is gedaan voor Steve Mattin en Peter Horbury.
bron: www.autoblog.nl en bloomberg.com