Pagina 1 van 1

D3 tuning voor S/V60

Geplaatst: 06.11.2010 - 19:28
door zagato
is er al iemand bekend met de resultaten van de D3 motor na het tunen,
ik zag op de site van rica dat er dan `maar´ 173pk uit te krijgen is.
ik ben er niet in thuis, maar uit een vijfcilinder is toch wel meer te halen als dat?

Geplaatst: 06.11.2010 - 19:36
door Autogek
Dit heeft dat te maken met een relatief kleine turbo op een aantan 2.0D 5 cyl.
De d4 heeft als basis dezelfde motor maar een andere turbo.

Geplaatst: 14.01.2011 - 10:53
door jippen
Op de site van ziptuning -> 205 pk, koppel 520 nm.
Dacht dat de boit maar 460 aan kon ?

Bij Heico 195/460

Geplaatst: 14.01.2011 - 11:52
door drowel
zelf geen slechte ervaringen gehad (2x een goede zelfs). hoor alleen wel regalmatig verhalen dat ze bij ziptuning "wat ruim" zijn met de cijfers die ze vertellen.

Geplaatst: 14.01.2011 - 19:39
door crackedtooth
Autogek schreef:Dit heeft dat te maken met een relatief kleine turbo op een aantan 2.0D 5 cyl.
De d4 heeft als basis dezelfde motor maar een andere turbo.
dan doe je toch turbo+custom chippen ?

Geplaatst: 14.01.2011 - 19:54
door Autogek
crackedtooth schreef:
Autogek schreef:Dit heeft dat te maken met een relatief kleine turbo op een aantan 2.0D 5 cyl.
De d4 heeft als basis dezelfde motor maar een andere turbo.
dan doe je toch turbo+custom chippen ?
Je kunt er zover ik begrepen heb van rica wel een andere turbo op laten maken en dan laten chippen zpdat je meer vermogen krijgt.

Geplaatst: 14.01.2011 - 20:49
door FrankS60
Het omschroeven van een turbo is vaak het moeilijkste niet, het motormanagement daar op aanpassen daarentegen is meer werk. De vraag is of dat allemaal wel de moeite is. Als alles aan het blok hetzelfde is behalve de turbo dan kun je misschien nog wegkomen met het standaard motormanagement uit de versie met de grotere turbo. Deze zou je dan weer aan kunnen passen in een tuning, maar dan is er in ieder geval een goede basis om vanuit te werken. Het zal anders gewoon een dag op de rollenbank zijn met de bijbehorende kosten.

Geplaatst: 14.01.2011 - 22:25
door Msuidgeest
Autogek schreef:
crackedtooth schreef:
Autogek schreef:Dit heeft dat te maken met een relatief kleine turbo op een aantan 2.0D 5 cyl.
De d4 heeft als basis dezelfde motor maar een andere turbo.
dan doe je toch turbo+custom chippen ?
Je kunt er zover ik begrepen heb van rica wel een andere turbo op laten maken en dan laten chippen zodat je meer vermogen krijgt.
Kwoot na kwoot ...

Als je zover bent dat het om een andere turbo plus uitlaat gaat, is het verstandiger om een D5 te kopen. Dan heb je wellicht ook nog een luxere auto voor dat geld.

Geplaatst: 14.01.2011 - 23:22
door Autogek
Msuidgeest schreef:
Autogek schreef:
crackedtooth schreef: dan doe je toch turbo+custom chippen ?
Je kunt er zover ik begrepen heb van rica wel een andere turbo op laten maken en dan laten chippen zodat je meer vermogen krijgt.
Kwoot na kwoot ...

Als je zover bent dat het om een andere turbo plus uitlaat gaat, is het verstandiger om een D5 te kopen. Dan heb je wellicht ook nog een luxere auto voor dat geld.
Op zich heb je motorisch gezien gelijk maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de luxere uitvoering.