Pagina 1 van 1
Contactslot
Geplaatst: 03.02.2006 - 12:50
door shartjes
Mijn 460 2.0 GLE uit 1995 heeft weer iets verzonnen. Als ik namelijk de sleutel doordraai om te starten, wordt simpelweg de startmotor niet aangestuurd. Maar ongeveer 1 op de 5 keer doet hij het wel gewoon, dan start hij helemaal normaal, en lijkt er niks aan de hand. Als er nou helemaal niks zou gebeuren, zou ik nog wel kunnen bedenken dat er ergens geen contact gemaakt wordt, maar soms wel en soms niet wordt al wat lastiger. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zonder al teveel technische know-how op kan lossen, of in ieder geval het probleem kan opzoeken?
Alvast bedankt
Geplaatst: 03.02.2006 - 13:36
door pierre
Massa, die aan je carroserie aangesloten is, al schoongemaakt/ opgeschuurt? De schroef (naast je accubak)maakt eigenlijk alleen massa met het schroefdraad. De 'ringen'liggen gewoon op de carosserielak... Ik had twee weken geleden hetzelfde probleem. Is goed zelf te doen (ook met 2 linkerhanden)
Geplaatst: 03.02.2006 - 14:17
door Remy_W
Beweegt 't contactslot ook veel?
Zit er ruimte in ofzo?
Geplaatst: 03.02.2006 - 14:37
door shartjes
Nee, verder voelt alles normaal. En normal gaan bij het starten de lichten en zo uit (tenminste, ik ga er vanuit dat dat normaal is), en dat gebeurd nu ook, alleen de startmotor wordt niet aangestuurd.
Geplaatst: 03.02.2006 - 14:39
door shartjes
pierre schreef:Massa, die aan je carroserie aangesloten is, al schoongemaakt/ opgeschuurt? De schroef (naast je accubak)maakt eigenlijk alleen massa met het schroefdraad. De 'ringen'liggen gewoon op de carosserielak... Ik had twee weken geleden hetzelfde probleem. Is goed zelf te doen (ook met 2 linkerhanden)
Dus gewoon even de schroef naast de accubak schoonmaken en opschuren. Dat klinkt makkelijk en eenvoudig. Ik ga het eens proberen.
Geplaatst: 03.02.2006 - 14:41
door Remy_W
Klopt inderdaad dat tijdens het starten de lichten uitgaan.
Succes met 't proberen

Geplaatst: 03.02.2006 - 16:22
door shartjes
Goed, de bout waarmee de massa aan de carroserie vastzit is gebroken. Dat zou dus een mooie reden kunnen zijn. Ik heb hem even provisorisch opgelapt, en nu start hij in ieder geval weer 1 op de 5 keer. Morgen rij ik er even mee naar mijn werk en daar kan ik die bout uitboren en de hele boel even rustig nakijken en opknappen. En dan maar open dat dat het probleem is. Later meer nieuws dus...
Geplaatst: 04.02.2006 - 19:16
door shartjes
Nou, na nog even wat speurwerk blijkt het "gewoon" het relais te zijn van de startmotor dat blijft hangen. Is dit eenvoudig te vervangen en/of op te lossen, of mag er dan een nieuwe startmotor in? Eventueel kan ik ook nog altijd een hamer in de auto leggen, dat helpt ook, maar verdient geen voorkeur. :?