Pagina 1 van 2
terreinrijden
Geplaatst: 07.11.2010 - 17:39
door Quido
Zijn er mensen die ervaring hebben die met hun XC60 AWD op terrein rijden?
Ikzelf rij soms het veld in waar traktorsporen zijn, bij regenweer, zo het bos in. Ongelooflijk hoe hij er zich doortrekt.
Mijn vraag is, moet je de slipcontrole uitzetten bij terreinrijden?
Geplaatst: 07.11.2010 - 22:07
door Abeltje
Echt terrein niet. Maar gisteren toevallig wel een modderig bospad gepakt. Daarna prachtige modderstrepen op de zijkant.
Staat eigenlijk wel goed, een XC met modder op de zijkant!
In de modder hobbelde hij iig gewoon door.
Geplaatst: 10.11.2010 - 19:46
door Quido
Abeltje schreef:Echt terrein niet. Maar gisteren toevallig wel een modderig bospad gepakt. Daarna prachtige modderstrepen op de zijkant.
Staat eigenlijk wel goed, een XC met modder op de zijkant!
In de modder hobbelde hij iig gewoon door.
Toch plezant hé.
Geplaatst: 11.11.2010 - 13:16
door kmser
Denk dat dat hier nooit zal gebeuren. Toch geen echt terrein.
Geplaatst: 11.11.2010 - 15:37
door Rutger
Slipcontrole gewoon lekker aan laten staan. Helemaal als je al geen ervaring hebt in terrein...
Geplaatst: 24.11.2010 - 12:49
door JEO
Hoe zet ik de slipcontrole aan en uit??
Geplaatst: 24.11.2010 - 12:54
door bart simpson
Rutger schreef:Slipcontrole gewoon lekker aan laten staan. Helemaal als je al geen ervaring hebt in terrein...
met DSTC aan loop je in mul zand al muurvast
Geplaatst: 24.11.2010 - 14:22
door Quota
bart simpson schreef:Rutger schreef:Slipcontrole gewoon lekker aan laten staan. Helemaal als je al geen ervaring hebt in terrein...
met DSTC aan loop je in mul zand al muurvast
En dat geldt voor alle auto's, niet alleen de zogenaamde tereinauto's...
Ik heb het zelf ook ondervonden bij ons nieuwbouwhuis toen het opgeleverd werd...
Geplaatst: 24.11.2010 - 15:42
door bart simpson
zou de DSTC met dat in het achterhoofd dus altijd uitzetten
Geplaatst: 24.11.2010 - 16:23
door VolvoRob
JEO schreef:Hoe zet ik de slipcontrole aan en uit??
Knopje op de middenconsole, onderaan?
Geplaatst: 24.11.2010 - 17:20
door bart simpson
bij jongere Volvo's zit het op je richtingaanwijzerhandel
Geplaatst: 25.11.2010 - 08:07
door Quota
bart simpson schreef:zou de DSTC met dat in het achterhoofd dus altijd uitzetten
Mmmm... ik rijd weinig in het terrein, dus ik houd het er op de gewone weg maar wel bij...
Mijn vrouw heeft daar al eens behoorlijk baat bij gehad...
"Er ging elke keer zo'n lampje branden in de bocht..." --->>> dat gebeurt er dus bij op- en afritten als je een lekke achterband hebt...
Geplaatst: 25.11.2010 - 13:44
door kmser
In de DSTC zat dacht ik een elektronische sperfunctie vervat. Wat hier de oplossing lijkt is via de boordcomputer de DSTC deels uit te schakelen zodat deze niet meer ingrijpt op de motor maar wel nog op de remmen zodat je je vermogen nog hebt, maar ook je sperfunctie.
Geplaatst: 25.11.2010 - 17:56
door bart simpson
DSTC kan aan of uit, er zijn niet meer smaken
Geplaatst: 25.11.2010 - 19:11
door gsx750r
bart simpson schreef:DSTC kan aan of uit, er zijn niet meer smaken
Volgens mij zegt blz. 169 van de Gebruikershandleiding iets anders.

Geplaatst: 25.11.2010 - 19:25
door 945i
Je kan alleen aan of uit selecteren.
Uit is alleen niet echt uit, er blijft altijd ietsepietsie werken.
Geplaatst: 25.11.2010 - 20:12
door gsx750r
945i schreef:Je kan alleen aan of uit selecteren.
Uit is alleen niet echt uit, er blijft altijd ietsepietsie werken.
Helaas,
'alleen aan en uit selecteren' is niet juist !
Het DSTC systeem bestaat uit meerdere componenten die zonder ingrijpen van de bestuurder
altijd 'aanstaan'.
De enige mogelijkheid om hier wijzigingen in aan te brengen is door aan het duimwiel te draaien
één component van het systeem uit te zetten n.l.
DSTC Spin Control
Van
uitzetten van DSTC is dus geen sprake !
Ja erg principieel misschien, maar het is niet mijn schuld dat de ingenieurs van Volvo het zo bedacht hebben
Rob
Geplaatst: 25.11.2010 - 20:16
door 945i
Feit blijft dat je alleen aan of uit kan selecteren..... Juist dus.
En uit is ook niet echt uit, klopt toch? :razz:
Geplaatst: 26.11.2010 - 14:11
door kmser
945i schreef:Feit blijft dat je alleen aan of uit kan selecteren..... Juist dus.
En uit is ook niet echt uit, klopt toch? :razz:
Als je 'uit' selecteert staat het op verminderde werking. En die stand is te verkiezen voor terreinwerk. Volledig uit lukt alleen maar als je er een pc aanhangt en op die manier de aanpassingen doorvoert.
Geplaatst: 26.11.2010 - 16:20
door Frederik Welvaert
Uit slaat enkel op de tractiecontrole rechtdoor, als er dan een wiel begint te spinnen zal de software niet ingrijpen.
Het "stability control" gedeelte van DSTC kan je nooit uitschakelen. Dus als je in een bocht tractie verliest of dreigt te kantelen zal de software wel ingrijpen.