Pagina 1 van 1

startproblemen bij vochtig weer

Geplaatst: 14.11.2010 - 00:27
door Gast
Al 2 maanden ben ik op zoek naar de oorzaak van startproblemen van mijn v70, 2.5D uit 2000 (95.000 km).
Hij gloeit netjes voor (en daarna wacht ik nog even), maar na het starten 'hobbelt' hij even met het toerental en komt er een grote grijze wolk uit de uitlaat. Na even hobbelen draait hij netjes stationair. Het lijkt erop dat het veel erger wordt bij vochtig weer en temperaturen tussen de 7 en 13 graden. (beneden en boven deze temperaturen start hij beter en pakt direct op).

Afgelopen maanden heb ik de volgende zaken laten veranderen:

* ruilmotor ingebouwd
* brandstofpomp afgesteld
* gloeispiralen vervangen
* brandstoffilter vervangen
* sensor turbo inlaatdruk vervangen
* compressiemeting gedaan
* egr-klep softwarematig dicht laten zetten
* computer uit laten lezen (geen storingen)
* olie en filter vervangen
* distributieriem en multiriem vervangen
* waterpomp vernieuwd


Heeft iemand de gouden tip voor dit probleem? Zouden het de verstuivers kunnen zijn (maar dan zou het toch vaker moeten voorkomen?), of de olie (10w40) of een zwakke accu?

Geplaatst: 14.11.2010 - 02:34
door Thijs
Slecht starten heeft die van mij ook wel eens last van helaas... Laatst een flesje injector reiniger erin gedaan van Weijns. Na twee dagen weer starten zonder gemor. Wellicht werkt het dan toch. Injectoren lijken mij de oorzaak wel een beetje.

Wat ik alleen niet begrijp is die ruilmotor. Na het omruilen van de motor nog steeds dezelfde start problemen?

Geplaatst: 14.11.2010 - 07:57
door V70/2.4D/2003
Tarman T, zoals ik hem lees zijn de problemen ontstaan na het monteren van de ruilmotor want, waarom zet je er anders een ruilblok in?

Een 2000 blok met 95 K is dan wel een goede ruil vanwege de (extreem) lage KM stand, dat dan weer wel.
Een slecht startende koude diesel, gevolgd door veel rook als hij uiteindelijk tot leven komt doet denken aan:

* Slechte compressie
* Injectoren
* Gloeipluggen.

Eenvoudigste optie voor nu: Injectorreiniger.

jkatier, wat is de uitslag van iets simpels als een uitlaatgasmeting? Is de verbranding wel goed?

Geplaatst: 14.11.2010 - 09:09
door toppertje
waarom start je hier 2 topics over? :roll:
http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... highlight=

mischien heb je zelf de oplossing al gevonden in het verleden?

ik citeer:
jkatier schreef:even laten uitlezen bij de dealer/volvospecialist.
Waarschijnlijk de brandstofpompafstelling, heb ik vorige week ook gehad.
Aangezien deze aangedreven wordt door een getande riem wil die nog wel eens verlopen na ongeveer 15.000 km.

Geplaatst: 14.11.2010 - 09:44
door VolvoRob
@jkatier: volgens mij moet je gewoon meer km's maken... :o

Geplaatst: 14.11.2010 - 10:04
door Paul
Mods Break.

Begrijp niet helemaal waarom je een nieuw topic opent als je er al een hebt.
Dus we gaan gewoon verder waar je was.

http://www.volvo-forum.com/viewtopic.php?t=39150