startproblemen bij vochtig weer
Geplaatst: 14.11.2010 - 00:27
Al 2 maanden ben ik op zoek naar de oorzaak van startproblemen van mijn v70, 2.5D uit 2000 (95.000 km).
Hij gloeit netjes voor (en daarna wacht ik nog even), maar na het starten 'hobbelt' hij even met het toerental en komt er een grote grijze wolk uit de uitlaat. Na even hobbelen draait hij netjes stationair. Het lijkt erop dat het veel erger wordt bij vochtig weer en temperaturen tussen de 7 en 13 graden. (beneden en boven deze temperaturen start hij beter en pakt direct op).
Afgelopen maanden heb ik de volgende zaken laten veranderen:
* ruilmotor ingebouwd
* brandstofpomp afgesteld
* gloeispiralen vervangen
* brandstoffilter vervangen
* sensor turbo inlaatdruk vervangen
* compressiemeting gedaan
* egr-klep softwarematig dicht laten zetten
* computer uit laten lezen (geen storingen)
* olie en filter vervangen
* distributieriem en multiriem vervangen
* waterpomp vernieuwd
Heeft iemand de gouden tip voor dit probleem? Zouden het de verstuivers kunnen zijn (maar dan zou het toch vaker moeten voorkomen?), of de olie (10w40) of een zwakke accu?
Hij gloeit netjes voor (en daarna wacht ik nog even), maar na het starten 'hobbelt' hij even met het toerental en komt er een grote grijze wolk uit de uitlaat. Na even hobbelen draait hij netjes stationair. Het lijkt erop dat het veel erger wordt bij vochtig weer en temperaturen tussen de 7 en 13 graden. (beneden en boven deze temperaturen start hij beter en pakt direct op).
Afgelopen maanden heb ik de volgende zaken laten veranderen:
* ruilmotor ingebouwd
* brandstofpomp afgesteld
* gloeispiralen vervangen
* brandstoffilter vervangen
* sensor turbo inlaatdruk vervangen
* compressiemeting gedaan
* egr-klep softwarematig dicht laten zetten
* computer uit laten lezen (geen storingen)
* olie en filter vervangen
* distributieriem en multiriem vervangen
* waterpomp vernieuwd
Heeft iemand de gouden tip voor dit probleem? Zouden het de verstuivers kunnen zijn (maar dan zou het toch vaker moeten voorkomen?), of de olie (10w40) of een zwakke accu?