Pagina 1 van 2
Ratelend/blik geluid onder vollast optrekken (met aanhanger)
Geplaatst: 15.11.2010 - 21:26
door Jaagpad
D5 GEARTRONIC
Als ik een zware lading achter de auto heb komt er een behoorlijke ratel zo rond de 2700 rpm uit het vooronder.
ook als hij te laag in de touren een snelweg oprit op moet (helling)
dit heeft de dealer nooit kunnen ontdekken daar ik niet met de caravan zomaar bij de dealer sta.
echter iedere keer als ik weer op vakantie ga komt dat rotgeluid weer terug.
motor heeft verder 190k gelopen en keurig zijn beurtjes gehad?
ouwe toyota starlet had ook zo iets, was hitteschild.
Geplaatst: 15.11.2010 - 21:30
door 945i
Wat voor een motor?
Geplaatst: 15.11.2010 - 21:37
door Jaagpad
sorry, D5GT my2005
195K op de teller
Geplaatst: 15.11.2010 - 21:40
door 945i
Tja, kan iets rammelen, een hitteschild oid....
Kan ook zijn dat je hem te zwaar belast.. Hoe zwaar is die aanhanger/caravan?
Geplaatst: 15.11.2010 - 22:04
door Jaagpad
1000 kg dus niet overdreven
Hoor het ook in nl wel eens als ik wil accelereren en hij eigenlijk had kunnen terugschakelen maar automaat traag reageert en denkt ach.....in 5 kan het ook
Hoger in de touren hoor je t nooit,maar 2700 rpm is toch niet bijzonder en dr is dan koppel zat
Geplaatst: 15.11.2010 - 23:31
door Ramon&Ramon
Mijn overbuurman had dit probleem ook met zijn D5 en de caravan.
Hij tankte witte pompen diesel shit,nu hij BP tankt is het probleem weg,ook bij zware belasting van de motor...
Geplaatst: 21.11.2010 - 12:55
door Jaagpad
mm, hebben op de weg naar Italie bij verschillende benzinestations getanked.
ding heeft al deze klacht vanaf 120K. bij iedere beurt naar laten kijken maar een oplossing is uitgebleven
daar was geen verschil te merken.
volvo heeft net een nieuw stuurhuis gekregen (dikke rekening) en dealer merkte ook op dat zo onder de 2000 rpm de motor meer dreunde dan goed is... problemen komen niet alleen....
bij 180K zijn al een aantal motorsteunen vervangen
Geplaatst: 21.11.2010 - 12:57
door 945i
Tijd om het 'ding' het pad op te jagen?
Geplaatst: 21.11.2010 - 14:25
door Jaagpad
Geen geld en wat moet je dan als je regelmatig 7zitplaatsen nodig hebt?
Seat alhambra, renauls espace? Wordt het niet beter mee + wil niet gezien worden in zo'n hok
Stuurhuis is dikke pech, nou dat rammel ff weg en we houden het nog wel even vol.
Lees hier op forum nog geen oplossingen....wellicht dat ik nietgenoeg gezocht heb
Geplaatst: 21.11.2010 - 19:59
door Msuidgeest
Zo te lezen komt het uit het binnenste van je motor. Als je het echt niet vertrouwd, kun je overwegen om voortaan met een iets hoger toerental te rijden als dat een verbetering geeft.
De motor kan er makkelijk tegen en er is geen bezwaar om iets hoger in toeren te rijden zodat je motor het iets makkelijker krijgt.
Geplaatst: 21.11.2010 - 20:25
door Frumpy
Zou best wel eens de katalysator kunnen zijn.
Geplaatst: 21.11.2010 - 22:19
door Gast
Frumpy schreef:Zou best wel eens de katalysator kunnen zijn.
Bij een D5?
Geplaatst: 21.11.2010 - 22:31
door toppertje
dit zou ook wel eens je dual-massa vleigwiel kunnen zijn.
bij lage toeren veel koppel vragen is een zeer zware belasting voor het
vliegwiel,en deze wil zich dan ook wel eens laten horen.
Geplaatst: 21.11.2010 - 22:35
door Quota
AlexV70 schreef:Frumpy schreef:Zou best wel eens de katalysator kunnen zijn.
Bij een D5?
ja, waarom niet? Mijn oude 306 TD uit 1997 had die ook al, dus waarom een D5 niet?
Geplaatst: 21.11.2010 - 23:40
door italie
Een gt met dualmassa ?????????????
sorry, D5GT my2005
195K op de teller
Geplaatst: 24.11.2010 - 00:38
door Daneel
Mijn ouders hebben ook een D5 (net als ik, alleen hebben zij een automaat -geen GT-). Die auto kreeg ook een rammelend geluid uit het vooronder, maar meteen ook een melding zoiets als "Automaat, service vereist" met een oranje driehoek. De bak werd geflusht, gereset, van nieuwe software voorzien maar moest uiteindelijk vervangen worden door een revisiebak (gelukkig hadden ze nog garantie). Zij hadden de rammel ook alleen met de caravan erachter...
Geplaatst: 24.11.2010 - 07:44
door Oceanracer
Het flexstuk wil ook nog wel eend de boosdoener zijn. Flink stuk ijzerdraad er doorheen draaien wil dan nog wel eens helpen.
Geplaatst: 24.11.2010 - 21:27
door toppertje
italie schreef:Een gt met dualmassa ?????????????
sorry, D5GT my2005
195K op de teller
had ik overheen gelezen. :oops:
Geplaatst: 25.11.2010 - 19:30
door Niels_#
Als je krukaslagers versleten zijn dan begint het blok ook te ratelen onder belasting. Daar zou je eens naar kunnen laten kijken.
Geplaatst: 25.11.2010 - 19:57
door AntonV70
Kijk ook eens goed naar de bevestiging van je uitlaat. Bij mijn D5 MY2005 bleek onlangs de ophanging van de uitlaat midden onder de auto aan weerszijden doorgeroest te zijn, dit kon worden gelast met een nieuwe strip ijzer maar gaf ook bij optrekken een rare rammel. Ook de achterste ophanging stond op doorbreken, is ook gelast.
Groet, Anton