Sinds de kou weer een beetje terug is start mijn V70 D5 '03 steeds slechter. Hoe kouder hoe slechter.
De accu en alle gloeibougies zijn reeds vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Bij +/- 6 graden duurt het een kleine 7 sec voordat ie aanslaat.
Nu lees ik op verschillende topics dat dit mogelijkerwijs aan de injectoren kan liggen. Als dit zo is, kan het dan zijn dat ik daar verder niets van merk? Geen vermogenverlies, of hoger verbruik oid.
ook geeft de BC na een paar sec. de melding 'Anti-Skid tijdelijk uitgeschakeld'. Deze melding is echter direct als de motor loopt weer weg.
De garage wil volgende week e.e.a. gaan uizoeken, maar ik wil graag zelf ook een beetje een idee hebben.
Vast bedankt voor alle reacties!
Slechte koude start
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik vind starten in 7 seconden niet echt dramatisch,s,het klopt dat het iets langer duurt bij koude weersomstandigheden..
Het kan een ietwat lekke injector kunnen zijn,maar daar moet je een test op los laten en die is niet goedkoop!
Het kan een ietwat lekke injector kunnen zijn,maar daar moet je een test op los laten en die is niet goedkoop!
7 seconden niet dramatisch, dit is nieuw voor mij.
2 seconden vind ik al lang. Sleutel omdraaien en lopen, idd bij koud weer iets langer (± 1 sec.).
2 seconden vind ik al lang. Sleutel omdraaien en lopen, idd bij koud weer iets langer (± 1 sec.).
- red
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.05.2006 - 22:00
- Locatie: Eindhoven
Vanmorgen geprobeerd om tijd te verkorten door 3x voor te gloeien, maar maakt niet uit. Starten duurde nu bijna 10 sec.... Overigens vind ik 7 sec ook veel te veel.
Maar goed, het zou dus aan de injector kunnen liggen. Ik begrijp alleen niet waarom ik dan verder geen probleem heb met betrekking tot hoger verbruik of vermogensverlies.
Maar goed, het zou dus aan de injector kunnen liggen. Ik begrijp alleen niet waarom ik dan verder geen probleem heb met betrekking tot hoger verbruik of vermogensverlies.
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Als je iets gas bijgeeft tijdens het starten, slaat de motor dan wel gelijk aan? En als de motor loopt, loopt hij dan gelijk netjes op een constant toerental (geen schommelingen te horen)?
Na hoeveel seconden gaat het voorgloeilampje uit bij jou?
Met dit weer (7 graden in de vroege ochtend) hoort de motor nog steeds direct aan te slaan.
Na hoeveel seconden gaat het voorgloeilampje uit bij jou?
Met dit weer (7 graden in de vroege ochtend) hoort de motor nog steeds direct aan te slaan.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als je het zeker wilt weten,zul je de injectoren moeten laten testen op lekkage.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt het ook zelf proberen door de terugvoerslang van de injectoren dicht te knijpen en dan starten,slaat hij dan sneller aan,dan is er een of meerdere injectoren lek..
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou het zoeken in het brandstof filter en de injectoren. Brandstof filter wordt zeker niet altijd vervangen omdat het huis nogal vast kan zitten en garages het risico niet willen lopen op een gescheurd huis. De eerste gewoon vervangen en de tweede (laten) testen. Dat testen kun je ook zelf doen als je handig bent. Gewoon de retour opbrengst meten bij stationair. Deze mogen maximaal 40 ml/ minuut retour lekken. Meestal zie je al dat er 1 verstuiver ver boven de anderen uit steekt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Niet verder vertellen:)
- red
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.05.2006 - 22:00
- Locatie: Eindhoven
MMM nu start ie helemaal niet meer. Gisteren nog wel maar nu met geen mogelijkheid.
Ik had overigens gisteren wel het idee dat het verbruik aanzienlijk hoger lag.
Maar goed, nu even kijken hoe we bij de garage komen en dan mag ie daar fijn 'onder het mes'. Ik verwacht dat het in de injectoren zit. Tsja en dan is het ff afwachten hoeveel er kapot zijn. Dan is het weer een nadeeltje dat er 5 cilinders in zitten....
Wordt vervolgd,
Ik had overigens gisteren wel het idee dat het verbruik aanzienlijk hoger lag.
Maar goed, nu even kijken hoe we bij de garage komen en dan mag ie daar fijn 'onder het mes'. Ik verwacht dat het in de injectoren zit. Tsja en dan is het ff afwachten hoeveel er kapot zijn. Dan is het weer een nadeeltje dat er 5 cilinders in zitten....
Wordt vervolgd,
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
bij www.autorima.nl hebben ze een aanbieding 165 euro per stuk zijn ze daar ex montage..
- red
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.05.2006 - 22:00
- Locatie: Eindhoven
ANWB is net geweest en auto staat nu bij garage.
Na wat metingen door de ANWB blijkt dat er niet genoeg druk staat op de rail(?) waardoor hij niet start. Dit kan natuurlijk een lekke injector zijn, maar hij hoorde ook een vreemd geluid bij de brandstofpomp in de tank. Deze maakt een vreemd pruttelend geluid. Normaal moet dat toch een zoemend geluid zijn? Of pruttelen ze bij Volvo?
Op zich moet deze pomp voldoende druk geven om het systeem te kunnen laten starten. De ANWB adviseerde eerst hier naar te laten kijken voordat de men naar de duurdere injectoren gaat kijken. Maar goed, ik weet ok niet wat zo'n pompje kost.
Na wat metingen door de ANWB blijkt dat er niet genoeg druk staat op de rail(?) waardoor hij niet start. Dit kan natuurlijk een lekke injector zijn, maar hij hoorde ook een vreemd geluid bij de brandstofpomp in de tank. Deze maakt een vreemd pruttelend geluid. Normaal moet dat toch een zoemend geluid zijn? Of pruttelen ze bij Volvo?
Op zich moet deze pomp voldoende druk geven om het systeem te kunnen laten starten. De ANWB adviseerde eerst hier naar te laten kijken voordat de men naar de duurdere injectoren gaat kijken. Maar goed, ik weet ok niet wat zo'n pompje kost.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik mag aannemen dat de garage waar de auto nu staat wel verder kijkt dan alleen de injectoren. Zezullen het hele brandstofsysteem nalopen neem ik aan.red schreef:ANWB is net geweest en auto staat nu bij garage.
Na wat metingen door de ANWB blijkt dat er niet genoeg druk staat op de rail(?) waardoor hij niet start. Dit kan natuurlijk een lekke injector zijn, maar hij hoorde ook een vreemd geluid bij de brandstofpomp in de tank. Deze maakt een vreemd pruttelend geluid. Normaal moet dat toch een zoemend geluid zijn? Of pruttelen ze bij Volvo?
Op zich moet deze pomp voldoende druk geven om het systeem te kunnen laten starten. De ANWB adviseerde eerst hier naar te laten kijken voordat de men naar de duurdere injectoren gaat kijken. Maar goed, ik weet ok niet wat zo'n pompje kost.
Evenzogoed erg vervelend voor je! Hou ons op de hoogte!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- red
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.05.2006 - 22:00
- Locatie: Eindhoven
Alles werkt weer.... behalve de bankrekening...
Mijn vrees bleek juist. 1 verstuiver was volledig lek en 3 waren slecht, maar konden gereviseerd worden.
Maar wel met goed resultaat. Voorgloeien en binnen een seconde slaat ie aan.
Nu moet ie wel even z'n gemak houden de komende tijd want het is de laatste tijd wel een aandachtsorgel :
Mijn vrees bleek juist. 1 verstuiver was volledig lek en 3 waren slecht, maar konden gereviseerd worden.
Maar wel met goed resultaat. Voorgloeien en binnen een seconde slaat ie aan.
Nu moet ie wel even z'n gemak houden de komende tijd want het is de laatste tijd wel een aandachtsorgel :
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Volvo rijden en banksaldo opbouwen/behouden gaan slecht samen heb ik al gemerkt.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een snorfiets is inderdaad goedkoper:)donald1957 schreef:Volvo rijden en banksaldo opbouwen/behouden gaan slecht samen heb ik al gemerkt.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 10:58
- Locatie: ZuidHolland
Beste mensen.
Ik vrees dat ik me in de rij moet aansluiten met het probleem starten/D5/kou/injectoren…
(S80/2003/200.000 km/gleoibougies al vervangen).
Ben zelf niet technisch en moet nu snel goed advies inwinnen om mobiel te blijven:-[
Heeft iemand enig advies over een goede dieselspecialist in de vierhoek Rotterdam/Delft/Zoetermeer/Den Haag?
Dank! (en fingers crossed morgenochtend) :shock:
Ik vrees dat ik me in de rij moet aansluiten met het probleem starten/D5/kou/injectoren…
(S80/2003/200.000 km/gleoibougies al vervangen).
Ben zelf niet technisch en moet nu snel goed advies inwinnen om mobiel te blijven:-[
Heeft iemand enig advies over een goede dieselspecialist in de vierhoek Rotterdam/Delft/Zoetermeer/Den Haag?
Dank! (en fingers crossed morgenochtend) :shock:
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
geen glans zonder wrijving
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
als zij het niet kunnen oplossen.....Bbert schreef:Dank! ben daar idd terecht gekomen; Superprettige benadering aan de telefoon. Maandag aan de beurt. Wortd een spannende (koude start) week....
ze zijn iig zeer kundig.
succes.
geen glans zonder wrijving