Pagina 1 van 2
Chiptuning met rollerbank !! (terug van vakantie Rit)
Geplaatst: 04.02.2006 - 13:19
door kremers

je raadt het al !!
vandaag even langs geweest bij de tuningfactory bij ons in de buurt en gevraagd of er tijd was om te tunen.
en ja hoor !!
auto naar binnen, eerst op de rollerbank met een standaard waarde van 153 pk en 299 NM.
op zich al niet slecht voor een 2,5 5 cylinder diesel met 242.000 gelopen.
toen maar eens gevraagd wat er mogelijk was voor mijn bolide aan chiptuning :?
Antwoord:
zou normaal gesproken richting de 190 pk kunnen gaan, maar voor het zekere ivm de kilometerstnd lijkt het me verstandig om tussen de 170 & 180 pk te tunen.
na ca 2 uur en wat koffie later was het dan zover !!
weer op de rollerbank (

wat een Roet )!!
maar dat was normaal na de 2e keer testen geen snufje meer !
dan het eind resultaat !
uiteindelijk 175, ?? pk's met een koppel van 363 NM.
Papier en pc zijn natuurlijk geduldig

, dan maar eens gaan rijden !
:twisted: SUPER !!
Echt een aanrader voor diegene die niet rond de 1000,- eurie willen betalen.
De prijs inclusief rollerbank bedraagde slechts 450,- inclusief garantie en uitdraaien van de vermogens voor en na meten.
mochten er mensen interesse hebben, dan hier even de link informatie :
http://www.tuning-factory.nl
Geplaatst: 04.02.2006 - 13:43
door IkeV70
Die 153 PK / 299 NM die je voor tuning had is behoorlijk hoger dan de fabrieksopgave van 140pk / 290 NM.
Geplaatst: 04.02.2006 - 15:32
door kremers
ja hijzelf kon ook niet verklaren waardoor dat kwam.
maar nu na even autobahn (inderdaad in duitsland) te hebben gereden, kan ik met lof zeggen dat het Grandioos rijdt en aanvoelt.
de auto is minder nerveus dan voorheen en pakt sneller op !
Geplaatst: 04.02.2006 - 17:27
door IkeV70
(is zijn rollenbank niet wat te optimistisch?)
Resultaat klinkt goed, jammer dat Kerkrade niet naast de deur is wanneer je in NH woont.
Geplaatst: 05.02.2006 - 22:33
door Robert
IkeV70 schreef: jammer dat Kerkrade niet naast de deur is wanneer je in NH woont.
Als je er een paar honderd euro mee kan besparen is een ridje naar het zuiden nog wel te over wegen.
Maar ik zie maar weinig info op de website, dat is wel jammer.
Geplaatst: 05.02.2006 - 23:29
door kremers
klopt inderdaad omdat hij er pas een 1/2 jaar me bezig is officieel.
hij heeft van te voren in de luchtvaart gewerkt met comuters.
je zou natuurlijk eens kunnen bellen voor vragen die onbeantwoord zijn/blijven.
ik ga nu lekker op vakantie met wat extra pk's ben zeer benieuwd op de duitse autobahn !!
zal na a.s. donderdag wel effe info verstrekken over hoe de motor zich gedragen heeft !!
Geplaatst: 08.02.2006 - 10:56
door kremers
lekker terug van vakantie (was jammer genoeg veel te kort).
en dan maar vertrekken naar oostenrijk !
op de autobahn gem, 160 km/h op de heenweg gereden met een gem verbruik van 7.0 liter op de 100.
op de terugweg ff wat sneller gereden namelijk op de km teller max 240 bij 4600 Rpm.
doorgaans ca. 200 / 220 gereden met een uieindelijk verbuik van 9,7 liter op de 100 km.
best wel leuk om andere auto's nu eens te kunnen laten staan !!
Wederom weer de moeite waard voor het geld !!
Geplaatst: 08.02.2006 - 11:23
door IkeV70
Dat zijn hele lage verbruikscijfers! Als mijn BC 7/100 km aangeeft staat mijn snelheidsmeter hooguit op 130 km/h, onder ideale omstandigheden. Bij 160 zit ik volgens mij richting 10/100km.
En 240 op de teller is volgens mij al gauw zo'n 230 echte kilometers. Ook indrukwekkend.
Geplaatst: 08.02.2006 - 11:39
door VolvoZoeker
@IkeV70 - Welke bandenspanning rij jij mee??? Is dat niet heel dorstig, 7l /100km bij 130km??? Ik kom gemiddeld zelfs lager uit, en daar zit veel filewerk bij en veel 130-140km/uur en harder werk. Mijn gemiddelde over 14 tankbeurten is 1 op 14,7 wat gelijk is aan 6,8L / 100km..... Die van mij is nog niet getuned, komt binnenkort wel.

Geplaatst: 08.02.2006 - 12:05
door IkeV70
Ik heb een V70 2.5D (zit misschien al verschil in tov S80) met de volgende cijfers (volgen BC):
80 km/h: 4.5 / 5 per 100 km
100: 5.5 / 100
120: 6.5 / 100
Dit alleen onder ideale omstandigheden, dwz mooie vlakke weg, motor goed warm en in goed humeur, geen tegenwind.
BC overdrijft ongeveer 0.2 l/100, dus tel overal 0.2 bij op om de echte cijfers te lezen.
Deze cijfers heb ik al zo vanaf dag 1, ook nadat er 4 nieuwe banden gemonteerd waren bij een goede specialist (ik heb de bandenspanning niet gecontroleerd)
Bandenmaat is overigens 225/45/17". Zomerbanden van Michelin.
Geplaatst: 08.02.2006 - 12:32
door Richard
Ehm.... zit er toch een verschil met de D5 zo te zien. Bij mij geeft de bc aan;
80 km/h: 3.7/100
100 4.8/100
120 5.5/100
Geplaatst: 08.02.2006 - 12:40
door IkeV70
De D5 is dan ook wat moderner natuurlijk.
De 2.5D / TDI motor bestaat als sinds ? 1995 ? heel lang in elk geval.
Geplaatst: 08.02.2006 - 12:43
door Richard
Jep. Had zelf voor mijn v40 een passat uit '98 90 pk TDI die lipe gemiddeld 1:19,5. Dat was helemaal lachen. En de passat daarvoor was nog zuiniger. Was een 70 pk meen ik en die reed 1:21. Serieus mooie cijfers.
Geplaatst: 08.02.2006 - 20:48
door kremers
moet zeggen dat ik de gegevens nog vindt meevallen.
voorheen een passat 130 pk gereden verbruik gemiddeld continu op 8.0 liter op de 100 km
ook al diverse keren bij de garage geweest en konden het niet vinden.
Geplaatst: 08.02.2006 - 23:49
door Richard
Tsja, vw niet altijd even stabiel he

Geplaatst: 09.02.2006 - 07:56
door VolvoZoeker
@IkeV70 - Ik rij ook een 2.5D (oftewel de audi motor). Ik zal straks even voor je kijken wat hij aangeeft bij 80km/h, 100km/h en 120km/h

Geplaatst: 10.02.2006 - 07:02
door VolvoZoeker
@IkeV70 - Zoals beloofd. Voor mijn S80 automaat 2.5D (audi) motor uit 1999.
bc zegt bij 120km/h => 5,7L / 100km
bc zegt bij 100km/h => 4,7L / 100km
bc zegt bij 80km/h => 3,9L / 100km
Geplaatst: 10.02.2006 - 08:25
door IkeV70
Hmm, dat is zo'n 15% zuiniger. Heb je wel eens gecontroleerd hoe accuraat jouw BC is? Dus gemiddeld gebruik vergelijken met hoeveel je echt moet tanken?
Geplaatst: 10.02.2006 - 09:44
door Richard
Maar we waren hier toch bc gegevens aan het vergelijken?
Re: Chiptuning met rollerbank !! (terug van vakantie Rit)
Geplaatst: 21.08.2006 - 21:24
door M_Bruinsma
kremers schreef:
je raadt het al !!
vandaag even langs geweest bij de tuningfactory bij ons in de buurt en gevraagd of er tijd was om te tunen.
en ja hoor !!
auto naar binnen, eerst op de rollerbank met een standaard waarde van 153 pk en 299 NM.
op zich al niet slecht voor een 2,5 5 cylinder diesel met 242.000 gelopen.
toen maar eens gevraagd wat er mogelijk was voor mijn bolide aan chiptuning :?
Antwoord:
zou normaal gesproken richting de 190 pk kunnen gaan, maar voor het zekere ivm de kilometerstnd lijkt het me verstandig om tussen de 170 & 180 pk te tunen.
na ca 2 uur en wat koffie later was het dan zover !!
weer op de rollerbank (

wat een Roet )!!
maar dat was normaal na de 2e keer testen geen snufje meer !
dan het eind resultaat !
uiteindelijk 175, ?? pk's met een koppel van 363 NM.
Papier en pc zijn natuurlijk geduldig

, dan maar eens gaan rijden !
:twisted: SUPER !!
Echt een aanrader voor diegene die niet rond de 1000,- eurie willen betalen.
De prijs inclusief rollerbank bedraagde slechts 450,- inclusief garantie en uitdraaien van de vermogens voor en na meten.
mochten er mensen interesse hebben, dan hier even de link informatie :
http://www.tuning-factory.nl
Hallo :!: :!:
ben blij voor de door jou ervaarde luxe,
maar heb je er nog geen problemen meen gekregen?? (ivm hoge km stand)
ik heb ook een v70 tdi (99) met 290.000 op de teller....
rijd trouwens nog als een zonnetje. wil misschien ook wel chippen.
ben benieuwd naar jou ervaring tot nu toe!
Greetzz Maarten