Pagina 1 van 4
Volvo imago
Geplaatst: 20.11.2010 - 09:48
door joepjazz
Na het zien van het reclamespotje van de V60 begint mijn vrouw te twijfelen over het beschaafde imago van Volvo. Dus niet meer de onopvallende auto en berijder maar meer het patserige van BWM,Audi
en consorten. Nu is de nieuwe lijn fantastisch maar het oude vertrouwde waarin zich menig goed thuis voelde verdwijnt een beetje.Wat vinden jullie?
Geplaatst: 20.11.2010 - 10:07
door Ben
Les 1
Je vrouw heeft gelijk
Les 2
Reclame is nooit wat het in de echte wereld is.

Geplaatst: 20.11.2010 - 10:18
door bart simpson
eens, ik zie veel BMW rijders naar een V60 kijken
Geplaatst: 20.11.2010 - 10:21
door Paul
Ja ik ook, krijg zelfs complimenten van Audi en BMW rijders. Vind ik ook eng.
Geplaatst: 20.11.2010 - 10:23
door Paul
Maar zonder dollen, het zijn natuurlijk wel twee auto's (S60 en V60) die eigenlijk netzoals de XC60 veel nieuwe Volvo rijders moet aantrekken.
Dit lukt ze erg goed, dat je je dan niet meer vertrouwd voelt in een Volvo is een slecht teken, laat je vrouw even met een V60 rijden.
Dan zit alles weer goed!
Geplaatst: 20.11.2010 - 10:23
door Msuidgeest
Zeg, door die Duitse rijders zou je bijna denken dat we in een fatsoenlijke auto rijden.
Geplaatst: 20.11.2010 - 10:26
door Rutger
Het is gewoon een manier van reclame maken. Ik heb zelfs de nieuwe reclame niet gezien. Ik kies Volvo met mijn hart...niet na het zien van een reclame.
Geplaatst: 20.11.2010 - 11:07
door bart simpson
Authentieke Volvorijders zijn minder oppervlakkig idd....
Geplaatst: 20.11.2010 - 11:22
door 945i
Als ik naar mijzelf kijk als auto's in het algemeen en authentieke Volvo liefhebber, dan moet ik zeggen dat ik het zeker kan waarderen als een merk probeert een imago change te bewerkstelligen.
Toen BMW en Mercedes allang tot de gevestigde orde behoorden maakte Audi nog slechte auto's, die hebben door revolutionaire techniek en vormgeving (de gladde 100), een hele goeie draai gegeven aan hun imago.
In het geval van Volvo zie ik dat ze iets dergelijks willen realiseren dwz. Weer terug naar het oude imago van spreekwoordelijke veiligheid en betrouwbaarheid. Nu willen ze er iets aan toevoegen en dat is sportiviteit...
En daarin slaan ze ietwat door naar mijn bescheiden mening.
De auto's ansich zijn nog geen concurrentie voor BAM, daar missen ze nog de motoren, RWD en automaatbakken voor. Qua prijs is het wel concurrerend.
Maar als de euforie een beetje gezakt is en er eens goed nagedacht wordt over de te voeren strategie (ben altijd bereid mee te denken

), dan komt het wel goed..
Geplaatst: 20.11.2010 - 13:21
door wim de jong
En ik snap het niet helemaal, denk ik.
Ik vind die nieuwe V60 helemaal niks, nada, noppes.
Ik heb hem bekeken in de showroom, en nogmaals.....knudde!
Ik hoop niet dat ze deze lijnen gaan doortrekken naar de (opvolger van ) V70.
Ik ben van mening dat een echte station, of estate een rechte daklijn moet hebben, en de achterklep recht naar beneden. De 745/945 is hierin een heel goed voorbeeld. De V70 heeft dit ook nog wel.
Tegenwoordig moet de daklijn al meer naar beneden gaan, en overlopen in de achterklep met een curve naar beneden. Een echte station onwaardig!
Tevens is er een verschil in hoofdruimte op de achterbank tussen de V60 en V70 van 27 cm.......niet te onderschatten! Jammer.
Geplaatst: 20.11.2010 - 13:28
door Ben
Daar gaat het in dit topic niet om Wim. En dat hebben we in het V60 topic al allemaal besproken.
het gaat hier om het imago van Volvo door de reclamefilmpjes die nu te zien zijn.
Geplaatst: 20.11.2010 - 13:30
door wim de jong
Ik vind dat het imago voor VOLVO, die een goede naam heeft als estate bouwers, (altijd ruim en veel bagageruimte) hier zichzelf te kort doet.
Dat wil ik ermee zeggen.
Een aantal andere merken hebben een soortgelijke vorm, en worden ook als estates verkocht (wo Ford, Mercedes, Audi)
Geplaatst: 20.11.2010 - 13:35
door Auk
Dat is juist waar Volvo tegenwoordig op doelt; Audi en BMW rijders trekken.
Ik merk dat de drempel op het moment nog te hoog is voor de meeste Audi en BMW rijders om daadwerkelijk bij Volvo naar binnen te stappen maar dat zal medio 2011, wanneer de V60 vollop te zien is op de wegen, zeker wel gaan veranderen.
De nieuwe brutale V60. Daar past naar mijns inzien een 'brutale' reclame bij, brutale lijnen qua design maar qua sportiviteit niet. Het sportieve rijden van een BMW zal je nooit bereiken met een Volvo, met het Four-C chassis kom je enigszins in de buurt maar zal een ware BMW rijder niet snel bekoren.
Het zullen dus eerder leaserijders zijn dan vaste BMW/Audi klanten.
Geplaatst: 20.11.2010 - 13:39
door bart simpson
Het is een lifestyle combi, niet mijn ding maar perfect voor mensen die veel geld voor weinig liters inhoud in een aardige verpakking willen betalen,
Wil je dat niet neem je gewoon voor hetzelfde geld veel liters in een bekende verpakking.
Geplaatst: 20.11.2010 - 13:55
door Paul
Nou Wim, dan is het plan van Volvo toch gelukt, want ze hebben namelijk helemaal niet geprobeerd een echte estate te maken met de V60, dat hebben ze al met de V70.
Dus TOP!
Geplaatst: 20.11.2010 - 14:52
door V70/2.4D/2003
De V60 is meer een "sportswagon" en dat maakt de reclame duidelijk. Dat ze daarmee de BAM rijders (ook die in SUV's) proberen binnen te halen zijn slechts bedrijfseconomische redenen want, als gij een auto bouwt, dat dient gij die zoveel mogelijk te verkopen opdat uw winst zo hoog mogelijk is.
Geplaatst: 20.11.2010 - 16:33
door gsx750r
Of 'Het Imago' nou echt zo vreselijk belangrijk is voor mij ? Eerlijk gezegd weet ik het niet. Misschien dat ik onbewust er mijn keuze door laat beïnvloeden maar ik heb, nadat ik op autobezit eens rustig alles de revue heb laten passeren, toch het gevoel dat de marketing strategen minder invloed op mij hebben dan ze zouden wensen !
Ik heb eens gegoogled op 'volvo image' om te zien of ik daar wijzer van werd. Hier een opsomming wat ik zoal tegenkwam als het om 'Het Volvo Imago' ging.
Vooral vanaf de jaren ’70 tot halverwege de jaren ’90 geven de rechttoe rechtaan lijnen die elk model kenmerken de Volvo het imago van "saai" mee.
Volvo C30 maakt komaf met oubollig imago
Kortom Volvo wil van haar “ouwelullen” imago af
De auto polariseert niet en biedt een vrijwel onbevlekt imago voor mensen die houden van ‘een andere keuze’ of de S80-capaciteiten waarderen.
De nieuwe S60 is van kapitaal belang voor Volvo. Hij luidt immers een nieuwe stijl in en weerspiegelt een sportiever imago.
Zaken doen in lijn met het Volvo-imago en de merknaam Volvo en voldoen aan het hoge verwachtingspatroon van de klanten.
Volvo heeft m.i. een bijzonder negatief leraren/ambtenaren imago. De parkeerplaats van de volvo dealert ruikt al naar spruitjes
Hmm, bij mij heeft Volvo juist een advocaten/architecten imago. Kijk maar eens hoeveel mensen in deze beroepsgroepen een V70 bezit
Hieruit blijkt dat Volvo nog steeds een mannelijk imago heeft.
Ik zou zeggen ga je gang. Allemaal juiste omschrijvingen toch ?
Deze twee heb ik als afsluiting bewaard:
Nieuw imago voor Volvo V60
Volvo wil de nieuwe Volvo S60 en V60 een sportiever imago aanmeten.
Ik denk dat hiermee de, al of niet omstreden, TV-spotjes afdoende verklaard worden. Of het tot de gewenste resultaten zal leiden ............ ?
Iets met koffiedik en zo, denk ik ..............
Hoe dan ook, Volvo wordt in ieder geval genoemd in de lijst
Best Of What's New 2010 en zoiets kan toch alleen maar weer in positieve zin bijdragen aan ...............................
Het Volvo Imago !!
Rob
Geplaatst: 20.11.2010 - 16:52
door toppertje
Paul schreef:Maar zonder dollen, het zijn natuurlijk wel twee auto's (S60 en V60) die eigenlijk netzoals de XC60 veel nieuwe Volvo rijders moet aantrekken.
maar aan de andere kant natuurlijk de verstokte Volvo doelgroep
mischien wel afstoot.
wanneer een fabrikant zijn imago probeert op te poetsen/veranderen,
zal dat zowel voor als tegenstanders oproepen.
de mensen die
nu in een Volvo rijden,hebben ooit een
aankoop-argument gehad,imago of design kan daar 1 van zijn.
het is maarde vraag of deze mensen gecharmeerd zijn van
de V60.
Geplaatst: 20.11.2010 - 16:57
door bart simpson
Die vervente Volvisten blijven gewoon V70 rijden en kijken meewarig naar die BMW en Audi rijders die asiel zijn komen zoeken in een Volvo lifestylecombi... weten zij veel :twisted:
Geplaatst: 20.11.2010 - 16:58
door Ben
bart simpson schreef:eens, ik zie veel BMW rijders naar een V60 kijken
Bij de introductieavond van Hooftman stonder er opvallend veel BMW's en Audi's tussen de Volvo's van de bezoekers.