Beste forummers,
Tussen alle ingewikkelde technische vragen door even een triviaal vraagje. Als ik de voorportieren helemaal open zet en ik onderaan de a-stijl het gat inkijk liggen daar altijd bladeren. Hoe komen die daar? Gaan ze ook vanzelf weg? De eerste keer dat ik ze tegenkwam heb ik ze met een "knijpertje" verwijderd en merkte toen dat er ook veel half vergaan blad tussen zat. Welke Willem Wever weet hoe het zit? Ben benieuwd.
triviale vraag
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dat is een constructiefoutje van verschillende types Volvo, mijn XC70 heeft dat ook.
In oudere Volvo's is dat niet.
Het heeft te maken met de manier waarop het plaatwerk van de onderlijsten aansluit op het bovenplaatwerk.
Ik moet inderdaad ook regelmatig met een klein grijptangetje die troep eruithalen, omdat je anders het risico loopt dat er roest gaat ontstaan in die hoekjes.
In oudere Volvo's is dat niet.
Het heeft te maken met de manier waarop het plaatwerk van de onderlijsten aansluit op het bovenplaatwerk.
Ik moet inderdaad ook regelmatig met een klein grijptangetje die troep eruithalen, omdat je anders het risico loopt dat er roest gaat ontstaan in die hoekjes.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Rob2u
- 5th Gear member
Hier inderdaad ook hetzelfde met de V70 uit 2001!
Kijk overigens ook even onder de nummerplaat voor de radiator; ook daar blijven (in de hoeken) bladeren hangen......
Kijk overigens ook even onder de nummerplaat voor de radiator; ook daar blijven (in de hoeken) bladeren hangen......
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco