Pagina 1 van 2

Motor slaat niet aan

Geplaatst: 22.11.2010 - 22:04
door Han V50
Dag,

Heb het volgende probleem met mijn v50 2.0D uit 2004:
Motor wil tijdens het starten niet aanslaan. Startmotor draait maar motor neemt niet over.

Het vreemde is dat het probleem zich niet altijd voor doet. Lijkt ook lucht in de leiding te zitten, al vond Volvo nederland dat niet raar voor de v50, "bijverschijnsel van het product". Dikke bubble zichtbaar in leiding bij filterhuis. Is dit zo?

Ben inmiddels een keer of vier weggesleept en het nu echt beu. Auto is naar VOLVO dealer gebracht en aantal onderdelen zijn al vervangen. Brandstoffilter, filterhuis, EGR klep, plastic brandstoleidingen en rubbers in bajonetsluitingen bij de filter. Na ontluchten rijdt hij 1000km in week, maar lijkt steeds slechter te starten. Als hij rijdt, loopt ie als een zonnetje

Als je dieselfilter er tussenuit haalt wil de auto wel starten. Normaal of zit hier een probleem

Tijdens reparatie bleek dat de auto schade heeft gehad, is hersteld maar dat behuizing van motormanagement computer linksvoor open was en dat er water in heeft gestaan. Volgens dealer mogelijk ontregeld. Maar niet zeker

Heeft er iemand suggesties?

Geplaatst: 22.11.2010 - 23:02
door Ramon&Ramon
Injectoren lek vrees ik,is de dealer daar nog niet opgekomen?
Dat is een zeer bekend probleem bij de D5..

Geplaatst: 23.11.2010 - 09:26
door Han V50
Nee heeft hij nog niet aangegeven.

Kunnen de injectoren lek zijn en dat de auto dan nog wel goed rijdt als de motor is aangeslagen, of merk je dit bv in vermogen.

Geplaatst: 23.11.2010 - 11:04
door JSS
't Is een 2.0D Ramon&Ramon, geen D5. En voor zover ik weet is dat bij de 2.0D niet zo'n probleem.

Geplaatst: 23.11.2010 - 11:25
door Ramon&Ramon
Ik lees het nu ,sorry,

Het probleem zit waarschijnlijk toch in het brandstoffilter,compleet vervangen is denk ik de oplossing..

Geplaatst: 23.11.2010 - 19:11
door driessie
doorzichtig slangetje in een krul ( kan lucht zich ophopen in de lus) er tussen maken vooraan beginnen bij de aanzuigbuis in je brandstoftank en en telkens verder naar voren in het systeem verplaatsen tot op de brandstofpomp als een een onderdeel niet goed is wat valse lucht aanzuigt komen er belletjes in de slang

hebt het ook wel eens gehad aan de drukzijde van de opvoerpomp( theoretisch niet mogelijk) dat er toch lucht in het systeem kwam filterhuis met filter afgeperst in water en geen lek kunnen waarnemen

maar met de slang er voor geen lucht in het systeem en de slang na het filterhuis wel lucht in het systeem

is veel werk maar je bent dan geen vervangingsmonteur

Geplaatst: 23.11.2010 - 19:13
door driessie
rookt de auto ook beetje grijs achtig wit bij het gas geven evt onverbrande diesel lucht ( de rook van een na een koud start van een wat oudere diesel)

Geplaatst: 23.11.2010 - 19:22
door Msuidgeest
Het wil niet helemaal lukken Han? Helaas lees ik wel meer dingen dat je motor niet lekker loopt.

Geplaatst: 05.12.2010 - 15:02
door Albs
Gisteren heb ik ditzelfde probleem voor de tweede keer gehad (met mijn 1.6 diesel van 2005). De eerste keer was ergens begin dit jaar, daartussen niks geen problemen.
De eerste keer was de tank bijna leeg en dacht de anwb-man dat het daar aan kon liggen (hij spoot een goedje in de luchtinlaat en hij liep meteen). Gisteren was de tank echter nog half vol.

De startmotor draait hem wel rond, maar hij slaat niet aan. Gisteren moest hij aangesleept worden en liep hij ook meteen.

Geplaatst: 05.12.2010 - 23:26
door Ramon&Ramon
Gloeibougies heel?

Geplaatst: 06.12.2010 - 15:57
door Albs
Dan zou hij toch vaker problemen moeten hebben ? Sinds zaterdag al weer meerdere keren koud gestart en geen enkel probleem.

Geplaatst: 17.03.2011 - 21:53
door Han V50
Dag allemaal,

Ik kan jullie gelukkig melden dat het probleem lijkt te zijn opgelost. In totaal heb ik er een half jaar problemen mee gehad. Stuk of 8x stilgestaan.
Het bleek een gas(lucht)klep te zijn die bleef hangen. Bij het starten moet hij dicht staan en af en toe bleef hij hangen in de open stand. Dit verklaard ook waarom hij na het opslepen het telkens deed bij de dealer. Toevallig dat een monteur mij en de andere monteur er op tipte. Als deze vast zit kun je zelf de luchttoevoerslang naar de motor los maken en de klep terugduwen. Het is een onderdeeltje van 80 euro. Computer ziet de storing niet.

Ik kan weer rijden!

Geplaatst: 23.03.2011 - 23:02
door LiGHTNiNG1979
Mag ik vragen om welke klep het precies gaat?

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn S40 van 2006.

Heb het probleem eerst 4 ochtenden achter elkaar gehad, altijd leuk om meerdere keren te moeten starten om kwart voor 6 in de ochtend.

Daarna een paar dagen geen last gehad en nu kwam het probleem vanmiddag weer naar voren.

Graag zou ik willen weten waar die klep precies zit en wat de precieze naam is.

Alvast bedankt want het begint wel een beetje te irriteren dat ie niet wil starten, tis wel een domper op de feestvreugde. Want verder is het een fantastisch rijdende auto.

Geplaatst: 24.03.2011 - 07:55
door Han V50
Dag

de klep zit in het gasklephuis en heet luchtinlaatklep. Deze zit achter de radiator na een zwarte buis die de lucht door laat richting de motor. Kun je zo met de hand aan als je de ring/klem die zorgt voor de aansluiting van deze buis los maakt.
\

Geplaatst: 24.03.2011 - 10:38
door LiGHTNiNG1979
Okee bedankt voor jouw antwoord, zal het eens controleren als de motor weer niet wil aanslaan.

Het is overigens 'vervelend' dat de motor niet elke keer het startprobleem heeft.

Geplaatst: 24.03.2011 - 13:25
door Bartk
vergeet wel de boel niet terug goed aan te sluiten nadien, op die leiding staat wel wat druk als de turbo in werking is...

Geplaatst: 24.03.2011 - 15:47
door LiGHTNiNG1979
Heb trouwens ook al een paar keer meegemaakt dat de motor wel aanslaat, maar veel te laag in toerental blijft hangen.

Toerental is te laag om soepel te draaien, maar te hoog om af te slaan.
Gasgeven helpt ook niet, daar reageert de motor niet op. Heeft dit probleem ook met dezelfde klep te maken, of zou dit door de egr klep oid veroorzaakt worden?

Geplaatst: 28.03.2011 - 14:08
door Doesje
Heb bij mijn V50 (2.0D - 2006) exact dezelfde symptomen gehad, bij uitlezen geen storingsmeldingen. Op een gegeven moment wilde hij helemaal niet meer starten. Nu 3 weken geleden EGR-klep vervangen, en geen problemen meer..........

Geplaatst: 31.03.2011 - 14:08
door Hartland
Heb ook deze problemen (2.0D-2005). Heb de EGR-klep laten vervangen, maar dat hielp niet. Heb de EGR-klep laten dichtzetten met een alu plaatje, maar dat hielp niet (volgens mij wel meer vermogen). Gloeibougies lagen doormeten, maar dat was het ook niet.

Ik moet wel zeggen dat bij warmer weer hij beter start, maar bij het starten komt een rookwolk wat niet echt lekker ruikt. draait de motor dat loopt hij als een zonnetje.

Gister weg gebracht naar Volvo, maar die vonden dat hij goed starten (na een nacht daar gestaan te hebben) en konden ook niks vinden. Wat een gez..k.

misschien ook de luchtinlaadklep laten controleren....

Geplaatst: 03.04.2011 - 13:20
door Gertje83
Heb hetzelfde probleem. Al vaker wilde de wagen niet starten, en op gas niet reageren. Dan kwartier stil laten staan er daarna weer lopen. Ik heb het hier over een V50 2.0d uit 2004, met 230.000 km. op de klok.

Laatste dagen startte hij pas na 3 tot 5 x starten. Woensdag gaat hij een de computer en zal ik hier een update plaatsen. balle is dat garage onder garantie steeds niets wist te vinden.... en nu dus nog het probleem.