Pagina 1 van 1
Walking Volvo
Geplaatst: 24.11.2010 - 08:03
door Ben
HILVERSUM-BUSSUM – Vijf mannen in pak. De man linksvoor heeft een stuurtje in zijn hand. Al toeterend ‘reed’ dit vijftal j.l. zaterdag 20 november door de drukke centra van Hilversum en Bussum. Bij het winkelend publiek riepen de opvallende mannen een dikke glimlach op. Je hoorde de mensen zich afvragen: ‘wat is dit?’. Mensen die achterom keken, ontdekten waarom deze vijf mannen ‘autootje speelden....’
Voor het Hilversumse Maximize Media Events was dit het zoveelste Crowd-Event dat zij mochten bedenken en produceren. Inmiddels hebben Carl Schipper en Björn Floor van Maximize vele Crowd-Events bedacht voor V&D, Prénatal, Open32, SpecSavers, Bever Zwerfsport, Douglas en vele anderen. Dit keer was het voor klant Volvo Buitenweg, de grootste Volvo-dealer in onze regio. Maximize bedacht en produceerde de act Walking Volvo. Een even simpel, als opvallende act. Vijf mannen, gekleed als stoere Volvo-rijders, lopen in formatie (alsof zij in een Volvo rijden) door de winkelstraten. Op de ruggen van de achterste drie prijken stickers met de tekst: Ontdek hem zelf...de nieuwe Volvo V60...Nu bij Volvo Buitenweg. Wie over zijn schouder de opvallende mannen nakeek, kreeg spontaan een glimlach om de mond. Aha...het is reclame. En dit keer ook nog eens leuk!
Met de act Walking Volvo en andere Crowd-Events, spelen Schipper en Floor in op de beleveniseconomie. Schipper: ‘Mensen willen verrast worden. Wij doen dat met opvallende concepten voor allerlei soorten opdrachtgevers. We ‘beraken’ het winkelend publiek met onze Crowd-Events; zo wordt het weer een beetje leuker in de winkelstraten’.
bron:
G&E
Geplaatst: 24.11.2010 - 09:52
door den toerist
Het hoeft niet altijd een dure reclamecampagne te zijn hé.

Geplaatst: 24.11.2010 - 09:57
door Walter
Ik denk dat je je nog vergist wat zo'n ludieke actie kost... Die 5 mannen moeten ook betaald zijn. Maar wel een gave stunt!
Geplaatst: 24.11.2010 - 10:32
door den toerist
Kost toch nog een pak minder dan een filmpje maken ongeveer 30 seconden.
Geplaatst: 24.11.2010 - 10:41
door casper
Redelijk vrouwonvriendelijk me dunkt...
Geplaatst: 24.11.2010 - 11:05
door Walter
den toerist schreef:Kost toch nog een pak minder dan een filmpje maken ongeveer 30 seconden.
Klopt, maar dat is een landelijke campagne en dit een lokale. Als je met deze vijf "inzittenden" net zo veel mensen wilt bereiken wordt het een ander verhaal. Daarnaast kun je dat niet zo gericht sturen als een tv spot rond die-en-die programma's om zo-en-zo laat
Geplaatst: 24.11.2010 - 11:51
door Battlecruiser
casper schreef:Redelijk vrouwonvriendelijk me dunkt...
Hoezo, die waren toch direct die La Ligne-winkel ingereden/gelopen?
Geplaatst: 24.11.2010 - 12:32
door Walter
ik mis het vrouwonvriendelijke ook een beetje... *doet zijn best geen flauwe opmerkingen over het rijgedrag van vrouwen te maken*
Geplaatst: 24.11.2010 - 12:38
door 945i
De doelgroep is duidelijk mannen in pakken, Maandverband reclame doe je toch ook niet met mannen?
Geplaatst: 24.11.2010 - 17:37
door Max
Leuk idee, origineel in ieder geval.
Geplaatst: 24.11.2010 - 19:13
door volvo
den toerist schreef:Kost toch nog een pak minder dan een filmpje maken ongeveer 30 seconden.
Ik zou daar niet al te zeker van zijn. Het IDEE kost veel geld. Vaak veel meer dan de uitvoering.
Geplaatst: 24.11.2010 - 20:02
door V480-S60
Kan er wel om lachen.

Geplaatst: 07.12.2010 - 14:05
door Ben
Ik vond er een filmpje van
KLIK