Pagina 1 van 1
Nieuw!
Geplaatst: 05.02.2006 - 05:02
door pierre
Een nieuw hoofdstuk om elkaar de benodigde tips te geven over het rijden, tunen en verzorgen van de Turbocompressor op alle modellen van Volvo. Zowel voor de benzine- als de dieselmotoren. Doe je ding
M.v.g.
Pierre
Geplaatst: 12.02.2006 - 14:48
door eugene
Mooi, een eigen turbo gedeelte

Geplaatst: 17.02.2006 - 01:30
door R-killer
Weet iemand wat er gebeurt, als je het slangetje van de wastgate van de turbo loskoppelt? Het enige dat ik weet, is dat mijn 940 Estate op LPG( ja, dat spul om op te koken) bijna de 240 haalt.
BVD Henk
Geplaatst: 17.02.2006 - 10:56
door pierre
Als ik jou was zou ik dit onder een nieuw topic bij Turbo vragen. Dat trekt wat meer de aandacht van mede-turbo-ers.
Groet, Pierre
Geplaatst: 17.02.2006 - 11:00
door Ludo
R-killer schreef:Weet iemand wat er gebeurt, als je het slangetje van de wastgate van de turbo loskoppelt?
zoek in google eens op "bleedvalve".
dat is zowat hetzelfde als het slangetje loskoppelen.
Geplaatst: 17.02.2006 - 11:21
door eugene
Wastegate gaat dan niet meer open bij gas los, dus lijkt me niet echt een goed idee ?
Geplaatst: 04.06.2006 - 13:07
door Michael Oud
eugene schreef:Wastegate gaat dan niet meer open bij gas los, dus lijkt me niet echt een goed idee ?
Ouwe koeien uit de sloot, maargoed, de wastegate gaat juist niet meer open bij vol gas. Ergo, er wordt meer druk opgebouwd. Slangetje loskoppelen = geen goed idee. Te veel druk, te arm mengsel, niet goed voor je motor. Hij zou dan in principe ook een fuelcut moeten krijgen. Manual Boost Controller kun je wel (veilig) installeren. Zelfde idee, alleen dan (veel) beter te regelen. Turbodruk meter met schaalverdeling is trouwens wel aan te raden.