Pagina 1 van 1

Dynamo of spanningsregelaar

Geplaatst: 26.11.2010 - 16:05
door Bart Giesen
Reed vandaag even naar de supermarkt, valt me op dat het acculampje brand !

Gemeten vanaf de dynamo; amper 11 volt. K*t!... Nu heb ik de dynamo eruit gehaald (wat een takkewerk!) maar weet even niet goed wat ik ermee aanmoet.

Bij mijn vorige Volvo waren DUIDELIJK de contacten ver weg versleten, dus op de sloop nieuwe spanningsregelaar een klaar. Maar bij deze kan ik het niet goed zien of dat het geval is.

Nu kan ik 3 dingen doen;

1) dynoma bij de dealer (+ 400e)
2) nieuwe spanningsregelaar (en dus ook borstels) kopen en gokken dat dat het is (want voor je plezier bouw je zon ding niet effe in en uit.
3) ding laten reviseren (wat ook aan de prijs is)

Het lampje brande even constant, maar heeft ook een aantal keer even geknipperd (wat in mijn beleving dan verteld dat er slecht contact is).

Wat is jullie mening?

Geplaatst: 26.11.2010 - 16:47
door edraket
Is het zoveel werk om de koolborstels uit te bouwen? Anders neem je hem mee naar een dynamo revisie bedrijf en vraagt of ze de koolborstels kunnen controleren en indien nodig vervangen.

Geplaatst: 26.11.2010 - 18:29
door Bart Giesen
Stik... Inderdaad... Daar had ik helemaal niet eens aangedacht! Die borstels kun je ook kontroleren als de dynamo nog in de auto zit!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!

:puppydogeyes: ...

Geplaatst: 27.11.2010 - 09:59
door Bart Giesen
Heb toch maar een nieuwe gekocht. De vrijloop poelie zat eraan te komen, de lagers klonken gaar, en iets nieuws is altijd leuk :D

Geplaatst: 27.11.2010 - 21:11
door edraket
Alleen zo jammer dat je dat met een dynamo niet echt merkt. Wat dat betreft zijn schokbrekers bijv veel leuker.