Dynamo of spanningsregelaar
Geplaatst: 26.11.2010 - 16:05
Reed vandaag even naar de supermarkt, valt me op dat het acculampje brand !
Gemeten vanaf de dynamo; amper 11 volt. K*t!... Nu heb ik de dynamo eruit gehaald (wat een takkewerk!) maar weet even niet goed wat ik ermee aanmoet.
Bij mijn vorige Volvo waren DUIDELIJK de contacten ver weg versleten, dus op de sloop nieuwe spanningsregelaar een klaar. Maar bij deze kan ik het niet goed zien of dat het geval is.
Nu kan ik 3 dingen doen;
1) dynoma bij de dealer (+ 400e)
2) nieuwe spanningsregelaar (en dus ook borstels) kopen en gokken dat dat het is (want voor je plezier bouw je zon ding niet effe in en uit.
3) ding laten reviseren (wat ook aan de prijs is)
Het lampje brande even constant, maar heeft ook een aantal keer even geknipperd (wat in mijn beleving dan verteld dat er slecht contact is).
Wat is jullie mening?
Gemeten vanaf de dynamo; amper 11 volt. K*t!... Nu heb ik de dynamo eruit gehaald (wat een takkewerk!) maar weet even niet goed wat ik ermee aanmoet.
Bij mijn vorige Volvo waren DUIDELIJK de contacten ver weg versleten, dus op de sloop nieuwe spanningsregelaar een klaar. Maar bij deze kan ik het niet goed zien of dat het geval is.
Nu kan ik 3 dingen doen;
1) dynoma bij de dealer (+ 400e)
2) nieuwe spanningsregelaar (en dus ook borstels) kopen en gokken dat dat het is (want voor je plezier bouw je zon ding niet effe in en uit.
3) ding laten reviseren (wat ook aan de prijs is)
Het lampje brande even constant, maar heeft ook een aantal keer even geknipperd (wat in mijn beleving dan verteld dat er slecht contact is).
Wat is jullie mening?