Pagina 1 van 1

problemen met turbo

Geplaatst: 29.11.2010 - 22:38
door Klepper
Ik heb een V70 d5 van 2003, met 215000 km op de teller. Bij flink gasgeven komt er in het display"motorservice vereist". De tubo komt er dan niet meer in. Volgens de garage zou het een kapotte turbo kunnen zijn. Dat is wel duur. Misschien zou het ook een defect ventiel kunnen zijn. De slangen ed zijn gecontroleerd. Wie zou mij van advies kunnen dienen?

Geplaatst: 29.11.2010 - 22:42
door Fredhead
Rookt hij ook flink?
En zo ja, is het zwarte rook of een andere kleur?

Geplaatst: 29.11.2010 - 22:42
door Oceanracer
Onlangs toevallig in Frankrijk geweest?

Geplaatst: 29.11.2010 - 22:51
door toppertje
dit kan van alles zijn.
wat zijn de foutcodes?

Geplaatst: 29.11.2010 - 22:55
door iksee90
Turbostoringen komen zelden voor. Mogelijk intercooler lek??

Geplaatst: 29.11.2010 - 22:56
door Fredhead
Dat is ook mijn idee.

Mijn S60 D5 gaf die storing ook en miste serieus vermogen.
Dat bleek uiteindelijk een lekkende intercooler te zijn

Geplaatst: 29.11.2010 - 22:59
door Klepper
fredhead schreef:Rookt hij ook flink?
En zo ja, is het zwarte rook of een andere kleur?
Nee hij rookt niet.

Geplaatst: 29.11.2010 - 23:10
door Ramon&Ramon
Toch evengoed naar de voorste turboslang kijken,deze demonteren en controleren op een klein scheurtje,de slang zit als je er voor staat linksvooronder,het gaatje kan zo minimaal zijn dat je het zonder demonteren niet ziet.

Geplaatst: 30.11.2010 - 07:35
door Mrlten
Een soortgelijk probleem had ik laatst ook met de auto, turbo werkte wel maar simpelweg geen vol vermogen in de hogere versnellingen. Hoor je de turbo wel op toeren komen? (ventilator uit, radio uit en goed luisteren)

Mijn auto gaf de foutmelding P0244 (iets te maken met de wastegate) en ik moest de turbodrukregelaar en voorste motorsteun laten vervangen.

Geplaatst: 05.12.2010 - 22:15
door Klepper
Foutmelding 6805. Na een proefrit, waarbiij de computer meegenomen werd,
bleek dat de turbodruk bij gasgeven naar pieken van 2500 ging, dit moet naar het schijnt niet meer dan 2000-2100 zijn. Van onderddruk was geen sprake , dus alle eventuele lekkages zijn uitgesloten. Jammer genoeg kwam er geen foutmelding in het display. Twee mogelijke oorzaken, kapot regeventiel of kapotte turbo. Graag jullie advies

Geplaatst: 05.12.2010 - 23:17
door Ramon&Ramon
ergens een vacuumlek,zodat het turboregelventiel niet goed werkt?
Voorste motorsteun bijv of een lekke slang?

Geplaatst: 06.12.2010 - 15:40
door FrankS60
Zou de slangen die naar de bediening van/nar het turboregelventiel gaan even goed checken, die worden na verloop van tijd nogal broos en verstoppen nog wel eens. Andes zou ik eerder gokken op een turboregelventiel dat stuk is dan de turbo. Aan een turbo kan wat dat betreft niet zo snel iets stuk gaan. Die ventielen daarintegen hebben wel een naam om stuk te gaan.

Geplaatst: 12.01.2011 - 23:56
door FrankS60
En hoe staat het er inmiddels mee?

Geplaatst: 21.03.2011 - 18:37
door machiel88
Jammer dat we er niks meer van weer horen. Denk trouwens niet dat de turbo zelf kapot is. Lijkt me dan eerder het geval dat je geen druk krijgt ipv te veel. Verwacht eerder dat er een drukventiel of de wastegate het probleem is.