Pagina 1 van 2

Volvo C30: 2.0-liter voor 20 mille

Geplaatst: 01.12.2010 - 17:26
door Discovery
Volvo heeft voor de C30 de 1.6-benzinemotor geschrapt. De 2,0-liter benzinemotor met 145 pk is nu de instapper en die begint al bij 19.995 euro. Samen met de T5 is dit de keus die er voortaan is op het gebied van benzinemotoren.

Volvo zet de C30 2.0 als Advantage al voor 19.995 euro in de prijslijst, dat was voorheen de prijs van een 1.6 benzine met 100 pk, nu heb je voor hetzelfde geld bijna anderhalf keer zo veel vermogen.

De 2.0 is er ook als 2.0F die op bio-ethanol loopt, verder is de C30 qua motorenaanbod behoorlijk uitgekleed. Alleen de T5 staat nog in de prijslijst, de 1.8 en de 2.4 met 170 pk zijn al lang vervallen.

Ook nieuw is dat de D2 Drive met start-stop leverbaar is. Die technologie was al beschikbaar voor de oude 1.6 diesel maar nog niet voor de nieuwe 1.6 zelfontbrander met 115 pk. De D3 met vijfcilinder (150 pk) en de D4 met 177 pk waren er al langer.

De D2 Drive met start-/stop begint bij 26.595 euro.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/15516 ... r-20-mille
http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... 7e354fa203
En de prijslijst:
http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... 202011.pdf

Geplaatst: 01.12.2010 - 17:37
door bart simpson
Voor die 20.000,-- moet je wel heel snel zijn, per 1/2011 komt daar € 1.000,-- aan BPM bij
De D2 gaat van start op € 22.995,-- (voor de Advantage)

Geplaatst: 01.12.2010 - 17:47
door Paul
Wel mooi!

Geplaatst: 01.12.2010 - 17:54
door Discovery
Wel lullig voor de mensen die net een 1.6 voor de deur hebben staan. Maar zo gaat het meestal.

Geplaatst: 01.12.2010 - 18:10
door XC30
bart simpson schreef:Voor die 20.000,-- moet je wel heel snel zijn, per 1/2011 komt daar € 1.000,-- aan BPM bij
De D2 gaat van start op € 22.995,-- (voor de Advantage)
Bart,

Volgens mij zijn dit al de prijzen per 1 januari met de nieuwe BPM-tarieven. Prijslijst is van januari 2011.

Geplaatst: 01.12.2010 - 18:14
door bart simpson
ok, dan zit ik ernaast, ik refereerde aan een schrijven van Volvo van een week of 2 terug

Geplaatst: 01.12.2010 - 21:37
door Dennis C30
Leuk voor degene die van plan zijn een nieuwe C30 te kopen. Minder leuk voor de restwaarde van de huidige eigenaren met een C30. Ik was vorige week bij de Volvo dealer en daar stond een 1.8 sport met leren bekleding, weinig km's en parkeersensoren en mooie velgen voor 20.000 euro. Een jaar jonger dan mijn auto.
Ik denk dat ik ongeveer 16000 euro voor mijn auto terug krijg, die wordt in maart 3 jaar oud en heeft 38000 km gelopen. Dat is de helft van de nieuw waarde...oeps...

Geplaatst: 01.12.2010 - 22:24
door volvoliefhebbers
Discovery schreef:Wel lullig voor de mensen die net een 1.6 voor de deur hebben staan. Maar zo gaat het meestal.

Wat heet, ik heb in september ......@%*&! net 2 Volvo's C30 1.6 gekocht...

Dit zijn toch aspecten die je meeneemt over 3 a 4 jaar als je eventueel weer 2 nieuwe Volvo's besteld!!!!!!!! (of toch maar een ander merk?)

In marketingtermen noemt men dit cognitieve dissonantie, oftewel het gevoel na de aankoop. Nu die is één woord ...

En wat te denken van de mensen die een 2.0 liter hebben gekocht voor een vanafprijs van 24.750 euro....

Dit zijn spleetoogpraktijken!

Geplaatst: 01.12.2010 - 22:27
door Paul
Spleetoogpraktijken?

Geplaatst: 01.12.2010 - 22:31
door iksee90
Dat is een van de nadelen van nieuw kopen.
Daarom mogen ze van mij een jaar of 3 oud zijn als ik ze koop.

Geplaatst: 01.12.2010 - 22:44
door volvoliefhebbers
Spleetoogplaktijken?

Ach, het lucht even op,

een kleine kwinkslag naar Geely,
ze zullen volumes moeten draaien
en waarschijnlijk nog een inkoopcontract hebben waardoor ze verplicht zijn om een x aantal 2.0 liter motoren af te nemen van Ford.

de oude 1.6 en 2.0 motoren worden op korte termijn natuurlijk vervangen door de moderne 1.6 en 2.0 motoren

Ik denk alleen niet dat het op de lange termijn slim is om zo kort op elkaar zo extreem te gaan prijsstunten met het merk. Imagoschade ligt op de loer, en zal zeker niet tot tevreden klanten leiden. Bovendien dient de dealer zijn voorraad ook nog even af te waarderen...

Aan de andere kant kan ik over 3 a 4 jaar misschien daadwerkelijk de marketingslogan "Twee halen, één halen" gebruiken.

Geplaatst: 01.12.2010 - 23:36
door Tomba la bomba
Hmmm, mijn vorige C30 2.0 benzine was zo maar 10.000,- euro duurder geloof ik...

Heeft iemand trouwens een idee wat de optie 'LED dagrijverlichting in voorbumper (€ 295)' inhoud? Heb ik volgens mij nog niet gezien op een C30???

Tombaaa

Geplaatst: 01.12.2010 - 23:38
door 945i
Tja... heb al eens eerder hier geventileerd hoe ik denk over het beleid van Volvo mbt. de C30/S40/V50 motorisering en het (niet) beschikbaar zijn van automaten, "een beetje dom".
Aan de andere kant begrijp ik dat ze waarschijnlijk met handen en voeten gebonden zijn en aan damage control doen.

Geplaatst: 02.12.2010 - 07:49
door Paul
Tomba la bomba, daar gaan al andere topics over.

Geplaatst: 02.12.2010 - 10:28
door v70bio
Ach toen ik die van mij kocht 1/2 jaar geleden was hij goedkoper dan een demomodel of een bijna nieuwe C30. De C30 1.6 is al een hele tijd flink afgeprijst.

Geplaatst: 02.12.2010 - 13:43
door Giuseppo
Ben benieuwd wat de leasemaatschappij in Februari gaat vragen voor een 1.8 sport van 2009 met 45.000km. Kans zit er dik in dat het dan toch maar een nieuwe 2.0 wordt.

Geplaatst: 02.12.2010 - 13:50
door bart simpson
die € 19.995,-- is wel een nettoprijs geworden, alle andere 2.0 C30's zijn gewoon € 1.000,-- om hoog gegaan

Geplaatst: 03.12.2010 - 17:39
door John Vermeulen
Op zich is het een nette prijs voor een C30 2.0 benzine, maar ik blijf het zo doodzone vinden dat Volvo niet veel sneller de nieuwe generatie benzinemotoren in de C30 aanbiedt, even los van deze Advantage en R-Edition aanbieding. Met name dan de 1.6 T3, 1.6 T4 en de 2.0 T5. Een aanbieding met deze motoren, niet voor dezelde prijs uiteraard, zou echt heel goed zijn.
Ook los van deze aanbieding: de prijsjump van een C30 2.0 benzine naar een C30 T5 (de 5-cyclinder 230 pk variant) is ruim 9.000 Euro, en dat is gigantisch. Ik zie niet veel T5's rondrijden.
Waarom zet Volvo eigenlijk niet veel meer vaart achter het aanbieden van de nieuwe T benzinemotoren in de C30? Geldt ook voor de S40 en V50, want daar is nu dezelfde motorisering beschikbaar als in de C30. Is Volvo nog gebonden aan afnamecontracten over de 2.0 benzine? Als dat zo is, dan lijkt het er net op dat de afnamecontracten het motorenaanbod bepalen: eerst de 1.8 leveren, daar dan ineens mee ophouden, idem de 1.6. Dit is toch niet marktgericht opereren? Waarom is de motor nog altijd het sluitstuk bij een aantal modellen van Volvo? En komen er voor 2012 (als de opvolgers klaar staan, neem ik aan) de T motoren nog in de C30/S40/V50; allen wagens op het P1 platform. Sorry, veel vragen, ik weet het.

Geplaatst: 03.12.2010 - 18:55
door bart simpson
Een 1.6 is euro 4, een 2.0 is euro 5, dat is de primaire reden van het verscheiden.
Het 2.0 Advantage pakket is tov de 1.6 Advantage ook het nodige uitgekleed.

Bij b.v. een A3 biedt Audi de:
1.2TFSI van 105pk voor € 25.790,--
2.0TFSI van 200pk voor € 34.175.--
Een C30 begint dan nog met een 145pk en een T5 heeft 230pk voor grofweg hetzelfde verschil.
Geheel ongebruikelijk is zo'n verschil dus niet

Geplaatst: 06.12.2010 - 13:03
door Jeroen82
Mooie aanbieding alleen idd zuur voor de mensen die een 1.6 benzine hebben gekocht.

In het verleden heeft Volvo dit wel vaker gedaan met actie's modellen. Je zou haast eigenlijk geen Volvo meer moeten kopen zonder dat deze in de aanbieding is.

Voor de restwaarde van de bestaande C30's is dit natuurlijk funest. Hoewel het mij nog niet echt opvalt dat de restwaarde's bij de dealers aan het kelderen zijn.