V40 vragen onderhoud
Geplaatst: 03.12.2010 - 08:26
Hallo
Wij zijn opzoek naar een ander autootje en ons oog is gevallen op een V40 1.8 uit 1998 met 185k op de teller. De boekjes hebben wij gezien en zijn jaarlijks gevuld met onderhoudstempels. Sinds ongeveer 130k niet meer bij Volvo maar andere garage. Echter, de distributieriem komt eraan over pakweg 10k. Nu wil ik de deal daarop niet gelijk laten vallen want als dit met +-400 euro te verhelpen valt hebben we nog een goede deal. We hebben voorheen een Alfa gehad en daar koste het vervangen van de riem pakweg 350 euro(zelfs bij een Volvo dealer uitgevoerd). Maarrr, bij een Alfa was het altijd raadzaam om ook naar anders onderhoud te kijken wanneer de monteurs de distributieriem eraf hadden. Is dit vergelijkbaar met een Volvo?
Daarnaast heeft de auto 180k gelopen. Waar moeten we aan denken qua slijtage? Ik rij zelf al jaren BMW en weet dat rond 200-210K zaken als schokdempers/veren/ophangrubbers snel aan de beurt 'kunnen' zijn. Hoe zit dit bij Volvo? Welke zaken hadden bijvoorbeeld al vervangen moeten zijn naast de distririem? Daarnaast zijn er nog specifieke zaken waarop we moeten letten bij een 1.8? Ik hoor het graag!
Wij zijn opzoek naar een ander autootje en ons oog is gevallen op een V40 1.8 uit 1998 met 185k op de teller. De boekjes hebben wij gezien en zijn jaarlijks gevuld met onderhoudstempels. Sinds ongeveer 130k niet meer bij Volvo maar andere garage. Echter, de distributieriem komt eraan over pakweg 10k. Nu wil ik de deal daarop niet gelijk laten vallen want als dit met +-400 euro te verhelpen valt hebben we nog een goede deal. We hebben voorheen een Alfa gehad en daar koste het vervangen van de riem pakweg 350 euro(zelfs bij een Volvo dealer uitgevoerd). Maarrr, bij een Alfa was het altijd raadzaam om ook naar anders onderhoud te kijken wanneer de monteurs de distributieriem eraf hadden. Is dit vergelijkbaar met een Volvo?
Daarnaast heeft de auto 180k gelopen. Waar moeten we aan denken qua slijtage? Ik rij zelf al jaren BMW en weet dat rond 200-210K zaken als schokdempers/veren/ophangrubbers snel aan de beurt 'kunnen' zijn. Hoe zit dit bij Volvo? Welke zaken hadden bijvoorbeeld al vervangen moeten zijn naast de distririem? Daarnaast zijn er nog specifieke zaken waarop we moeten letten bij een 1.8? Ik hoor het graag!