Voorbode of gewoon de vrieskou?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
In een krappe twee weken tijd is het gemiddelde dieselverbruik omhoog geschoten van 6.9 l/100km naar maar liefst 7.6 l/100 km. Kan dat komen door de kou (langer nodig om warm te worden) of kan het een voorbode zijn van een (volgende) storing?
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
215k
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Hier op het forum zijn verschillende topics over kapotte injectoren. Met die km-stand zou dat niet ondenkbaar zijn. Is er trouwens recentelijk iets vervangen dat de oorzaak zou kunnen zijn? Bij de garage even aan de computer hangen en uitlezen? Heb je verlies van vermogen - hangt er een slang los?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Is het inderdaad "normaal" dat bij een km stand van rond de twee ton er nieuwe injectoren in moeten? Of is dit vooral een euvel bij de eerste serie D5 motoren?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Als ik de ervaringen op het forum hier zo moet geloven is het heel wisselend. De één heeft mazzel en rijdt 4 ton zonder problemen, de ander is alweer aan een derde set toe. Maar vast staat dat het met die kilometerstand inderdaad je injectoren zouden kunnen zijn!
Hoe start je motor warm? Last van meer-dan-gebruikelijk roeten?
Hoe start je motor warm? Last van meer-dan-gebruikelijk roeten?
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Mijn verbruik is de laatste 2 weken ook duidelijk hoger dan daarvoor.
Iedere dag de stoelverwarming aan en de kou denk ik.
Iedere dag de stoelverwarming aan en de kou denk ik.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Vreemd. Ik heb op dit moment ook mijn stoelverwarming en achterruitverwarming in gebruik, en bovendien mijn standkachel. Echter, mijn verbruik is in de afgelopen weken maar met 0,1 omhoog gegaan.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
duitse import ?VolvoRob schreef:Vreemd. Ik heb op dit moment ook mijn stoelverwarming en achterruitverwarming in gebruik, en bovendien mijn standkachel. Echter, mijn verbruik is in de afgelopen weken maar met 0,1 omhoog gegaan.
hoe zit het eigenlijk met standkachel, die zit wel standaard op ALLE duitse modellen? maar is niet altijd softwarematig geactiveerd?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
zucht.crackedtooth schreef:duitse import ?VolvoRob schreef:Vreemd. Ik heb op dit moment ook mijn stoelverwarming en achterruitverwarming in gebruik, en bovendien mijn standkachel. Echter, mijn verbruik is in de afgelopen weken maar met 0,1 omhoog gegaan.
hoe zit het eigenlijk met standkachel, die zit wel standaard op ALLE duitse modellen? maar is niet altijd softwarematig geactiveerd?
geen glans zonder wrijving
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
@ jpwg: Hikken bij deze kou is niet vreemd, het systeem gooit scheepsladingen brandstof naar binnen. Problematisch wordt hikkenbij warme motor...hoewel, hoe staat het met het onderhoud ?
D5 injectoren:
Ik heb net 4 van 5 bij Bosch laten doen, kosten €356 en 1 eigen nieuwe injector toegevoegd (ebay)
Ergenis: geen fouten software, wel 1x geen stationair en 1x geen vollast, die 2 zijn samengevoegd.
Het meest ideale is eigenlijk een extra injector set hebben en dan de oude laten uitbouwen. Het testen via internet is niet het duurste.
Kou en de D5:
Als ik instap bij -10 staat mijn tempmeter op 4/5 strepen na 5 km is de motor weer koud !
Gisteren plastic motorbescherming gemonteerd en onderste deel radiator met 16cm flexibel isoschuim dicht gemaakt.
Niet echt een verbetering terwijl het in Keulen maar -4 was :\
Ik ga de radiator nog wat verder dicht zetten maar wil eigenlijk ook mijn thermostaat controleren...
Iemand anders hier problemen mee ?
D5 injectoren:
Ik heb net 4 van 5 bij Bosch laten doen, kosten €356 en 1 eigen nieuwe injector toegevoegd (ebay)
Ergenis: geen fouten software, wel 1x geen stationair en 1x geen vollast, die 2 zijn samengevoegd.
Het meest ideale is eigenlijk een extra injector set hebben en dan de oude laten uitbouwen. Het testen via internet is niet het duurste.
Kou en de D5:
Als ik instap bij -10 staat mijn tempmeter op 4/5 strepen na 5 km is de motor weer koud !
Gisteren plastic motorbescherming gemonteerd en onderste deel radiator met 16cm flexibel isoschuim dicht gemaakt.
Niet echt een verbetering terwijl het in Keulen maar -4 was :\
Ik ga de radiator nog wat verder dicht zetten maar wil eigenlijk ook mijn thermostaat controleren...
Iemand anders hier problemen mee ?
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Dank iedereen voor de tips. Ik denk dat ik het nog maar eventjes aankijk. Wellicht is het volgende week alweer voorbij met die kou... eens zien wat er dan gebeurt. De auto rijdt verder prima.
Ik ben niet echt een autotechneut (echt niet eigenlijk), dus: wat doen injectoren, waardoor gaan ze stuk enne...wat kosten ze?
Ik ben niet echt een autotechneut (echt niet eigenlijk), dus: wat doen injectoren, waardoor gaan ze stuk enne...wat kosten ze?
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
injectoren geven brandstof door, het is een klep die zeer korte tijd per cilinder opent om de juiste hoeveelheid in te spuiten. Zeg maar het hart van je verbranding...
zie ook howstuffworks.com combustion engine
http://www.howstuffworks.com/engine.htm
zie ook howstuffworks.com combustion engine
http://www.howstuffworks.com/engine.htm
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Stuur maar even een PM naar toppertje, of zoek even op dit forum. er zijn recentelijk wat discussies over geweest. Alles opgelost hoorcrackedtooth schreef:duitse import ?VolvoRob schreef:Vreemd. Ik heb op dit moment ook mijn stoelverwarming en achterruitverwarming in gebruik, en bovendien mijn standkachel. Echter, mijn verbruik is in de afgelopen weken maar met 0,1 omhoog gegaan.
hoe zit het eigenlijk met standkachel, die zit wel standaard op ALLE duitse modellen? maar is niet altijd softwarematig geactiveerd?

S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Natuurlijk hebben de elektrische zaken te maken met het brandstofverbruik wat de BC weergeeft, maar de standkachel ook? Dat meet de BC toch niet mee, hoe zou hij dat doen dan....of heb ik dat verkeerd?Ik heb op dit moment ook mijn stoelverwarming en achterruitverwarming in gebruik, en bovendien mijn standkachel. Echter, mijn verbruik is in de afgelopen weken maar met 0,1 omhoog gegaan.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
De standkachel werkt voor zover ik weet op brandstof dus neem ik aan dat deze dat deze dat zeker invloed op heeft.wim de jong schreef:Natuurlijk hebben de elektrische zaken te maken met het brandstofverbruik wat de BC weergeeft, maar de standkachel ook? Dat meet de BC toch niet mee, hoe zou hij dat doen dan....of heb ik dat verkeerd?Ik heb op dit moment ook mijn stoelverwarming en achterruitverwarming in gebruik, en bovendien mijn standkachel. Echter, mijn verbruik is in de afgelopen weken maar met 0,1 omhoog gegaan.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
k dacht dat het brandstofverbruik gemeten wordt adhv het aantal pulsjes van de brandstofinjectors, icm gereden snelheid.
Zit er dan ook een soort van brandstofmeter en/of opnemer in de brandstof-toevoerleiding van de standkachel, die meet hoeveel (milli)liters per minuut deze verbruikt? En dit meeneemt met de waarde, vermeldt op de boordcomputer?
Zit er dan ook een soort van brandstofmeter en/of opnemer in de brandstof-toevoerleiding van de standkachel, die meet hoeveel (milli)liters per minuut deze verbruikt? En dit meeneemt met de waarde, vermeldt op de boordcomputer?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19