Hallo,Het betreft een 2.0l benzine van 1997
Als ik de motor start tijdens de vrieskou en ga rijden dan loopt het toerental vanzelf naar 6000 toeren hij slaat dus behoorlijk ophol.
Als de motor warm is dan is het probleem voorbij .
De crouce control staat op uit .
De gaskabel blijft ook niet hangen .
Ik zou het zelf zoeken in een defecte sensor of stationaer regel klep,hij geeft geen fout code op het instrumenten paneel.
Ik heb het gasklephuis carter ontluchting enz ook al schoongemaakt .
Maar hetprobleem blijft.
Wie O Wie heeft een idee of heeft het zelf een keer meegemaakt,Ik zou het graag willen horen .
Halsingar Marcel
V40 Motorstoring
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
temperatuurzender meestal stuk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
jep idd... Welke bedoel jij Ramon?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
Ja Ramon hoe kan het dan dat de motor temperatuur wel een goede waarde aangeeft .Waar haalt op dat moment de motor zijn zuurstof vandaan terwijl de gasklep gesloten is.
Waar zit die sensor precies.
Grt Marcel
Waar zit die sensor precies.
Grt Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Temperatuurzender heeft een dubbele functie,voor de temp meter op je dashboard en voor de regeleenheid,een van de functies kan dus stuk zijn.
Tempzender zit bij thermosstaathuis.
Tempzender zit bij thermosstaathuis.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Als die defect is, gaat dan niet ook de ventilator continue draaien? En dan start de wagen toch juist heel slecht?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
De ventilator gaat in dit geval bij mij niet draaien omdat de thermostaat zijn 90 graden nog lang niet heeft bereikt dus in dit geval denkt de regeleenheid dat de motor te koud is en teweinig toeren heeft en gaat dus extra brandstof in spuiten. {denk ik zelf]
morgen ga ik er een nieuwe sensor inplaatsen dus dan zal het wel weer goed zijn neem ik aan .
Halsingar , Marcel
morgen ga ik er een nieuwe sensor inplaatsen dus dan zal het wel weer goed zijn neem ik aan .
Halsingar , Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
[quote="Marcel V40"]Hallo,Het betreft een 2.0l benzine van 1997
Als ik de motor start tijdens de vrieskou en ga rijden dan loopt het toerental vanzelf naar 6000 toeren hij slaat dus behoorlijk ophol.
Als de motor warm is dan is het probleem voorbij .
De crouce control staat op uit .
De gaskabel blijft ook niet hangen .
Ik zou het zelf zoeken in een defecte sensor of stationaer regel klep,hij geeft geen fout code op het instrumenten paneel.
Ik heb het gasklephuis carter ontluchting enz ook al schoongemaakt .
Maar hetprobleem blijft.
Inmiddels heb ik stationair regelklep vervangen en de koelvloeistof temperatuurzender ook vervangen.Na deze te hebben vervangen loopt de motor wel mooier rond en pakt beter op .
Maar vanochtend tijdens de vorst was het probleem er weer dus wat zou er nog defect kunnen zijn.
Kan het mischien de inlaatlucht temperatuur sensor kunnen zijn of de hulplucht sijsteempomp .
Wie O Wie heeft een idee . :roll:
Grt Marcel
Als ik de motor start tijdens de vrieskou en ga rijden dan loopt het toerental vanzelf naar 6000 toeren hij slaat dus behoorlijk ophol.
Als de motor warm is dan is het probleem voorbij .
De crouce control staat op uit .
De gaskabel blijft ook niet hangen .
Ik zou het zelf zoeken in een defecte sensor of stationaer regel klep,hij geeft geen fout code op het instrumenten paneel.
Ik heb het gasklephuis carter ontluchting enz ook al schoongemaakt .
Maar hetprobleem blijft.
Inmiddels heb ik stationair regelklep vervangen en de koelvloeistof temperatuurzender ook vervangen.Na deze te hebben vervangen loopt de motor wel mooier rond en pakt beter op .
Maar vanochtend tijdens de vorst was het probleem er weer dus wat zou er nog defect kunnen zijn.
Kan het mischien de inlaatlucht temperatuur sensor kunnen zijn of de hulplucht sijsteempomp .
Wie O Wie heeft een idee . :roll:
Grt Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
Marcel V40 schreef:Marcel V40 schreef:Hallo,Het betreft een 2.0l benzine van 1997
Als ik de motor start tijdens de vrieskou en ga rijden dan loopt het toerental vanzelf naar 6000 toeren hij slaat dus behoorlijk ophol.
Als de motor warm is dan is het probleem voorbij .
De crouce control staat op uit .
De gaskabel blijft ook niet hangen .
Ik zou het zelf zoeken in een defecte sensor of stationaer regel klep,hij geeft geen fout code op het instrumenten paneel.
Ik heb het gasklephuis carter ontluchting enz ook al schoongemaakt .
Maar hetprobleem blijft.
Inmiddels heb ik stationair regelklep vervangen en de koelvloeistof temperatuurzender ook vervangen.Na deze te hebben vervangen loopt de motor wel mooier rond en pakt beter op .
Maar vanochtend tijdens de vorst was het probleem er weer dus wat zou er nog defect kunnen zijn.
Kan het mischien de inlaatlucht temperatuur sensor kunnen zijn of de hulplucht sijsteempomp .
Wie O Wie heeft een idee . :roll:
Grt Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Marcel V40 schreef:Marcel V40 schreef:Marcel V40 schreef:Hallo,Het betreft een 2.0l benzine van 1997
Als ik de motor start tijdens de vrieskou en ga rijden dan loopt het toerental vanzelf naar 6000 toeren hij slaat dus behoorlijk ophol.
Als de motor warm is dan is het probleem voorbij .
De crouce control staat op uit .
De gaskabel blijft ook niet hangen .
Ik zou het zelf zoeken in een defecte sensor of stationaer regel klep,hij geeft geen fout code op het instrumenten paneel.
Ik heb het gasklephuis carter ontluchting enz ook al schoongemaakt .
Maar hetprobleem blijft.
Die hulplucht pomp kun je uitschakelen doormiddel van de stekker te demonteren,is een nutteloos ding, die Volvo maar zeer kort heeft gemonteerd.
Heb e de auto al uit laten lezen opnieuw?
Inmiddels heb ik stationair regelklep vervangen en de koelvloeistof temperatuurzender ook vervangen.Na deze te hebben vervangen loopt de motor wel mooier rond en pakt beter op .
Maar vanochtend tijdens de vorst was het probleem er weer dus wat zou er nog defect kunnen zijn.
Kan het mischien de inlaatlucht temperatuur sensor kunnen zijn of de hulplucht sijsteempomp .
Wie O Wie heeft een idee . :roll:
Grt Marcel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 31.03.2008 - 17:28
- Locatie: Friesland
Ok ,dank je Ramon ik zal hem even uitlaten lezen
Grt Marcel
Grt Marcel
Marcel V40 2.0l & 2.0T Sports edition
V70 T6 Heico
V70 T6 Heico