Pagina 1 van 2

verwijderen glas buitenspiegel

Geplaatst: 05.12.2010 - 11:51
door jereng
De verwarming van mijn linker buitenspiegel werkt niet. Ik heb geprobeerd de spiegel uit het huis te halen maar krijg dit niet voor elkaar! Zou toch een simpel klusje moeten zijn? Ook met de zoekfunctie krijg ik geen antwoorden. Deze website werkte voorheen prima maar niet meer http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx
Graag tips!

Geplaatst: 05.12.2010 - 13:16
door janpie
Het glas alleen is als volgt te verwijderen.
Druk het glas helemaal naar binnen aan de kan van de deur.
Zo dat er een opening ontstaat aan de buiten kant van de spiegelhuis.
Er zit een veermechanisme in. Dus pak het glas met je duim en wijsvinger en trek of duw het glas naar achteren of naar voren in het huis.
doe het geheel wel voorzichtig.
zo moet ie los schieten..
succes

Geplaatst: 05.12.2010 - 14:18
door jereng
Bedankt! Meteen gelukt! Nu nog de storing vinden. Ik heb geen spanning op de draadjes. Klopt het dat er geen aparte zekering voor de spiegelverwarming aanwezig is? Ik kan deze althans niet vinden.

Geplaatst: 05.12.2010 - 14:21
door janpie
Dan zou de rechter het ook niet doen neem ik aan..

Geplaatst: 05.12.2010 - 14:21
door janpie
Ik ga even kijken. Heb nog een in de garage liggen.

Geplaatst: 05.12.2010 - 14:28
door janpie
Zit bij jou die lange veer nog goed op zijn plaats. die moet contact maken met een matalen ondergrond.
Ik zou die twee stekkertjes even schuren en invetten/WD40 of zo

Geplaatst: 05.12.2010 - 14:28
door Ramon&Ramon
janpie schreef:Dan zou de rechter het ook niet doen neem ik aan..

Links en recht is apart gezekerd,zekering 35 en 36 zijn het in de passagiersruimte.
35 is links en 36 rechts.

Als ze stuk zijn doen je voorruiten het ook niet meer plus de CV
Het spiegelglas zal wel stuk zijn denk ik.

Geplaatst: 05.12.2010 - 14:32
door janpie
« janpie » :Dan zou de rechter het ook niet doen neem ik aan..



Links en recht is apart gezekerd,zekering 35 en 36 zijn het in de passagiersruimte.
35 is links en 36 rechts.

Als ze stuk zijn doen je voorruiten het ook niet meer plus de CV
Het spiegelglas zal wel stuk zijn denk ik.
oke wist niet dat het apart gescheiden was/is

Geplaatst: 05.12.2010 - 15:12
door jereng
Alles werkt, behalve de verwarming van de linker spiegel. Spiegel is (optisch) nog heel. Ik zal de stekkertjes eens goed schoonmaken. Dat van die 'veer' komt niet bekend voor.

Re: verwijderen glas buitenspiegel

Geplaatst: 05.12.2010 - 16:35
door Theo V70
jereng schreef:Deze website werkte voorheen prima maar niet meer http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx
Graag tips!
Deze website werkt nog steeds maar dan moet wel "nederlands" aangeklikt zijn in het vorige scherm. Klik even op "Home" en dan krijg je deze site: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/default.aspx waarme je verder kunt. Succes!

Geplaatst: 05.12.2010 - 23:32
door Ramon&Ramon
jereng schreef:Alles werkt, behalve de verwarming van de linker spiegel. Spiegel is (optisch) nog heel. Ik zal de stekkertjes eens goed schoonmaken. Dat van die 'veer' komt niet bekend voor.
Aan een spiegelglas kun je niets zien,die draadjes zitten achter het glas,,

Geplaatst: 06.12.2010 - 08:08
door VolvoRob
Kabelbreuk ergens in het verloop tussen carrosserie en deur?

Geplaatst: 06.12.2010 - 12:33
door M@rcel
Ramon&Ramon schreef:
jereng schreef:Alles werkt, behalve de verwarming van de linker spiegel. Spiegel is (optisch) nog heel. Ik zal de stekkertjes eens goed schoonmaken. Dat van die 'veer' komt niet bekend voor.
Aan een spiegelglas kun je niets zien,die draadjes zitten achter het glas,,
Meet de (electrische) weerstand van de verwarmingsdraad. Een breuk heb je dan zo opgespoord. Wel loskoppelen vóór het meten.

Geplaatst: 16.12.2011 - 15:01
door Edwin
Helemaal top die zoekfunctie.....

Oud topic, maar voor mij nu uiterst actueel. Spiegels bleven dus ijskoud aan beide zijden.
Losgehaald volgens bovenstaande instructie en geen kabelbreuk o.i.d., ook de stekkers en aansluitpunten op achterzijde glas zagen er niet gecorrodeerd uit.
Toch maar even overal schuurpapiertje erlangs gehaald en de moeilijk bereikbare plekken even met dun schroevendraaiertje opgeruwd + beetje WD40 erop.

En warempel ze zijn niet ijskoud meer......... maar ook niet echt heel warm, sterker nog het is meer een soort van handlauw?

Vraagje: hoe warm moeten ze worden? En kunnen ze ook "half" kapot zijn, daarmee bedoel ik dus dat ze wel warm (lees: lauw) worden maar niet warm genoeg?

Ik snap ook wel dat je niet je handen eraan hoeft te kunnen opwarmen (Mazda reclame jaren '90) :wink: en als ze lauw worden zal de regen en ijs er ook wel mee weggaan alleen wat minder snel.

Weet iemand hoe warm ze moeten zijn?

Gr. Edwin.

Geplaatst: 17.12.2011 - 00:02
door Oceanracer
Tja, hoe moet je de temperatuur van een spiegelglas meten?

Geplaatst: 17.12.2011 - 01:06
door Thijs
Voelen?

Geplaatst: 17.12.2011 - 01:07
door DawnBlueED
Edwin schreef:Vraagje: hoe warm moeten ze worden? En kunnen ze ook "half" kapot zijn, daarmee bedoel ik dus dat ze wel warm (lees: lauw) worden maar niet warm genoeg?
Als er ergens door een slecht contact nog een overgangsweerstand in de bedrading aanwezig is zal er op dat punt ook een aanzienlijke warmteontwikkeling plaatsvinden. Immer die overgangsweerstand staat in serie met de belasting en er stroomt dus dezelfde stroom door deze overgangsweerstand als door de spiegelverwarming --> P = R * I * I

Dus als je twijfelt kijk dan eens of er niks warm word in de bedrading en de aansluitingen.

Verder zijn die spiegels links en rechts niet gelijk? Dan zouden ze even warm moeten worden lijkt mij.

Geplaatst: 17.12.2011 - 09:32
door janpie
Laten we voorop stellen dat je er niet op kan koken :P ..
Maar volgens mij moet het niet zo warm zijn hoor ivm het knappen/scheuren van het glas

Geplaatst: 17.12.2011 - 10:56
door Edwin
Spiegels worden links en rechts even lauw, en ik zie ook niets roken :wink: .

Voor mijn gevoel wel warm genoeg om ijs te doen smelten of vocht langzaam te verdampen. I.i.g niet te warm zoals ik jaaaaaren geleden in 1991 een keer heb meegemaakt in de 440 GLE die mijn ouders toen hadden. Deed ik ook de achterruit en spiegelverwarming een keer aan en dat begon me binnen 30 seconden toch in ėėn keer te roken, er kwamen nog net geen vlammen uit, maar het scheelde niet veel! Gelijk door naar dealer, het zilver van de spiegel was al helemaal ingescheurd en opgerookt!
Bleek zwakke plek van de eerste generaties 400 serie te zijn (naast een paar andere dingen :cry: )

Gr. Edwin.

Geplaatst: 18.12.2011 - 16:53
door Oceanracer
Vanmiddag even de proef op de som genomen. Beide auto's gestart en na een paar minuten even gevoeld. De spiegels van VW worden inderdaad beduidend warmer dan die van Volvo.

Wat mij nog opviel, was dat de spiegelverwarming eerder uitschakelt dan de achteruit verwarming. Want toen ik even later nog een keertje voelde, was de spiegel weer koud en brandde het lampje nog wel op de middenconsole. Toen ik de schakelaar even uit en weer aan zette, werd de spiegel ook gelijk weer warm.