Pagina 1 van 2
vragen rond keuze voor V60
Geplaatst: 08.12.2010 - 10:22
door least
Forummers,
ben mij nu aan het oriƫnteren op de lease van een V60 D3 Momentum met o.a. business pack pro en winterline: Hierover heb ik de volgende vragen:
- is de standaard stuurbekrachtiging ook instelbaar in My Car?
- wat zijn de rij-ervaringen met het touringchassis versus het "dynamische" standaard chassis?
- is de stembediening van de RTI, telefoon etc in het High Perfomance Multi Media pakket in het Nederlands?
- is het mogelijk om de bijverwarming in de D3 om te bouwen tot een standkachel, zoals Webasto dat aanbiedt voor bijvoorbeeld de VAG varianten die al zo een extra kachel hebben d.m.v. een upgrade kit?
Graag jullie feedback!
[/font]
Geplaatst: 08.12.2010 - 13:08
door bart simpson
1) nee
2) touring is comfortabeler
3) ja
4) waarschijnlijk niet daar het bij een V70 v.a. 2007 ook niet kan
Geplaatst: 08.12.2010 - 16:22
door Walter
Zo, dat is snel geregeld hihi
Vwb het chassis; ga rijden met een auto en zorg dat je zeker weet welk chassis eronder zit. Niet dat je het te stug vindt en het blijkt een dynamisch chassis te zijn ipv touring
Geplaatst: 08.12.2010 - 16:24
door bart simpson
zou zelf trouwens eerder een R Design overwegen dan een Momentum
Geplaatst: 08.12.2010 - 16:32
door least
bart simpson schreef:zou zelf trouwens eerder een R Design overwegen dan een Momentum
ja, dat is natuurlijk persoonlijk, maar mijn baas hecht aan representatie naar onze klanten, en is niet zo wild met body kits of extremere styling.
Geplaatst: 10.01.2011 - 09:44
door least
Forummers,
de keuze voor een V60 D3 Momentum met Business Pro, Stoelverwarming en extra getinte ramen achter is bijna rond: Deze maand mag ik bestellen en het past binnen mijn lease bedrag zonder eigen bijdrage.
Laatste vraag: bij de V60 wordt door de achterklep de bodemplaat afgedekt, zonder de achterklep te openen zou deze niet te openen zijn. Lijkt mij handig voor de laptop en andere waardevolle spullen. Hoe inbraakgevoelig is dit? Als een ruit wordt ingeslagen is de achterklep dan te openen of is met de schakelaar van de deurvergrendeling of de deurhendel aan de binnenzijde dan te vergrendeling uit te schakelen, zodat de achterklep geopend kan worden. Bij de dealer geprobeerd, maar dat was er een met alarm en Safelock. Hoe werkt dit in de normale uitvoering?
alvast bedankt, Least
Geplaatst: 10.01.2011 - 14:20
door Fulaks
Als de auto niet met de juiste sleutel wordt geopend (b.v. na ruitje tik), dan kunnen de deuren toch niet met de deurhendels aan de binnenzijde worden geopend. Is al jaren zo bij Volvo. Ik vermoed, maar weet niet 100 % zeker, dat het knopje voor het openen van de koffer en het brandstofklepje ook inactief zijn.
Geplaatst: 10.01.2011 - 20:09
door least
Fulaks schreef:Als de auto niet met de juiste sleutel wordt geopend (b.v. na ruitje tik), dan kunnen de deuren toch niet met de deurhendels aan de binnenzijde worden geopend. Is al jaren zo bij Volvo. Ik vermoed, maar weet niet 100 % zeker, dat het knopje voor het openen van de koffer en het brandstofklepje ook inactief zijn.
iemand met een V60 die dit even kan testen/beoordelen/bevestigen?
Geplaatst: 11.01.2011 - 07:56
door ZX10r
Ik kan dit niet voor je doen, heb geen normale uitvoering. Maar je kan de klep alleen openen vanaf buiten, met knopje op dash of afstandsbediening.
Geplaatst: 12.01.2011 - 23:28
door arnoud
Kom op, sla even je ruit in en kijk wat er gebeurt

Geplaatst: 15.01.2011 - 21:26
door least
Iemand anders nog een idee hoe dit werkt?
Geplaatst: 16.01.2011 - 10:50
door ZX10r
Mogelijk gewoon in de auto gaan zitten, de boel op slot doen en kijken of het knopje van de achterklep ontgrendeling werkt. Iemand anders de klep open laten doen echter bij mij gaat dan het alarm af.
Geplaatst: 16.01.2011 - 12:02
door least
ZX10r schreef:Mogelijk gewoon in de auto gaan zitten, de boel op slot doen en kijken of het knopje van de achterklep ontgrendeling werkt. Iemand anders de klep open laten doen echter bij mij gaat dan het alarm af.
dan moet ik wel eerst een V60 hebben...
Geplaatst: 16.01.2011 - 12:34
door ZX10r
Ja ja maar er zijn er inmiddels nog meer met een V60 mogelijk werkt het systeem hetzelfde bij de S60
Geplaatst: 19.01.2011 - 08:50
door leus
Getest in m'n V60: in de auto gaan zitten en de deuren op slot gedaan. De knop van de deurongrendeling werkt wel (is ook wel logisch: anders kom je er nooit meer uit), die van de achterklep niet.
Geplaatst: 19.01.2011 - 09:19
door least
leus schreef:Getest in m'n V60: in de auto gaan zitten en de deuren op slot gedaan. De knop van de deurongrendeling werkt wel (is ook wel logisch: anders kom je er nooit meer uit), die van de achterklep niet.
Bedankt,
mooi, dat lijkt me afdoende, inderdaad niet prettig als de deur niet meer open zou kunnen. Kost me dan hooguit een kapot raam, maar bij m'n laptop kunnen ze dan niet komen (en die is heel wat meer waarde en waardevol dan een raampje)!
Geplaatst: 07.07.2011 - 19:06
door vojolvo
wat zijn de rij-ervaringen met het touringchassis versus het "dynamische" standaard chassis?
Met het touringchassis is de auto qua weggedrag (in mijn beleving) nerveuzer dan met het standaard "dynamisch" chassis. De koets is a.h.w. constant in beweging.
Geplaatst: 07.07.2011 - 21:25
door arnoud
Meer de XC70 beleving?
Geplaatst: 08.07.2011 - 12:13
door vojolvo
Meer de XC70 beleving?
Daarover kan ik niet oordelen, om de simpele reden dat ik nooit in dat type heb gereden.
Je zou ook kunnen stellen dat het samenspel tussen schokbrekers en vering bij het "touringchassis" niet optimaal is. Enerzijds duikt hij in elke oneffenheid en probeert dit d.m.v. de vering/schokbrekers op te vangen c.q. weg te werken, anderzijds leidt dit er echter toe dat je nooit rustig achter het stuur zit: je blijft ook zelf a.h.w. meebewegen. Nerveus weggedrag, derhalve. Ik denk dat je met een "dynamic" chassis beter af bent.
Geplaatst: 08.07.2011 - 19:07
door Steyn
leus schreef:Getest in m'n V60: in de auto gaan zitten en de deuren op slot gedaan. De knop van de deurongrendeling werkt wel (is ook wel logisch: anders kom je er nooit meer uit), die van de achterklep niet.
Heb je na het op op slot doen van de auto wel 30 seconden gewacht? Dan sluit de auto pas echt af en werken, als het goed is, de knoppen binnen in de auto niet meer.