Pagina 1 van 2

Technische vraag 460 kopen

Geplaatst: 12.12.2010 - 03:02
door redrooster
Ik wil een twee liter en deze advertenties vallen mij op:

http://link.marktplaats.nl/403573423

http://link.marktplaats.nl/403358426

Gezien de KM stand ben ik geneigd om voor de blauwe te gaan.
Wat is wijs?

Geplaatst: 12.12.2010 - 07:29
door sven-
Je bedoelt de groene? Zou ik ook geneigd zijn voor te gaan. Hogere prijs maar stuk lagere km-stand en minder eigenaren gehad. Maar los v/d km-stand, hoe zijn de auto's onderhouden. Je zult echt langs moeten gaan voordat je een beter beeld v/d auto's kunt vormen.

Geplaatst: 12.12.2010 - 09:54
door redrooster
De groene moet van een zondagsrijder zijn geweest door KM stand. De wielkasten zien er perfect uit.

Geplaatst: 12.12.2010 - 10:01
door Iroll
In de '93er ligt de 1e versie van de B20F. Dat is een blok wat een groot probleem heeft qua olieverbruik. Ze kunnen olie zuipen als een oude olieboot, 1 liter op 750-km is geen uitzondering. Er zijn blokken waar dit probleem door de Volvodealer onder garantie is verholpen, maar dat zijn uitzonderingen. Ik weet alleen niet waaraan je deze gereviseerde blokken zou kunnen herkennen. Deze 1e versie van de B20F heeft een rode oliepeilstok en zat alleen in de MY '93 modellen.
In MY '94 is er de aangepaste versie van de B20F gekomen waar het olieprobleem fabrieksaf is opgelost, deze hebben een groene oliepeilstok. Volvo heeft daarin de oliekoeling van de zuigers laten vervallen, andere nokkenas, andere zuigers en zuigerveren, grotere oliecapaciteit (5,2ltr t/o 5,6ltr) en nog een paar aanpassingen om ze betrouwbaarder te maken, qua vermogen zijn deze blokken bijna identiek. Dit is een heel fijn motortje waar je zonder problemen 1:13 mee kan halen.

Geplaatst: 12.12.2010 - 10:17
door 945i
Vind de Witte ook aantrekkelijker.
Zou wel die nieuwe achterveren die onder je huidige zitten, onder deze zetten dan. Volgens mij zijn die niet zo fris meer..

Maar hij is luxer (airco)
Beter type motor
Langere apk.

Geplaatst: 12.12.2010 - 11:17
door leip11
als ze alle 2 goed onderhouden zijn en er verder niet veel mis mee is. zou ik toch voor de witte gaan. deze is toch een stuk luxer. als je daar voor gaat kijk dan ook het dakraam na. bij mijn oude is deze op de ophanging stuk gegaan. ik heb hier nog een nieuwe liggen als je het nodig zou vinden om hem te vervangen

Geplaatst: 12.12.2010 - 13:11
door redrooster
Iroll schreef:In de '93er ligt de 1e versie van de B20F. Dat is een blok wat een groot probleem heeft qua olieverbruik. Ze kunnen olie zuipen als een oude olieboot, 1 liter op 750-km is geen uitzondering. Er zijn blokken waar dit probleem door de Volvodealer onder garantie is verholpen, maar dat zijn uitzonderingen. Ik weet alleen niet waaraan je deze gereviseerde blokken zou kunnen herkennen. Deze 1e versie van de B20F heeft een rode oliepeilstok en zat alleen in de MY '93 modellen.
In MY '94 is er de aangepaste versie van de B20F gekomen waar het olieprobleem fabrieksaf is opgelost, deze hebben een groene oliepeilstok. Volvo heeft daarin de oliekoeling van de zuigers laten vervallen, andere nokkenas, andere zuigers en zuigerveren, grotere oliecapaciteit (5,2ltr t/o 5,6ltr) en nog een paar aanpassingen om ze betrouwbaarder te maken, qua vermogen zijn deze blokken bijna identiek. Dit is een heel fijn motortje waar je zonder problemen 1:13 mee kan halen.

En de witte is van 11-1994!
De man van de groene zegt dat deze geen olie verbruikt maar als ik van bovenstaande uitga dan is dit blok betrouwbaarder.

Geplaatst: 12.12.2010 - 13:21
door chrisje
Je moet er zoiezo mee gaan rijden, en kijken hoe ze eruit zien van binnen en buiten.
Maar ik zou ook voor die witte gaan, omdat ie zoiezo airco heeft.

Geplaatst: 13.12.2010 - 10:04
door Shockwave
Inderdaad de witte doen als de proefrit bevalt! Is veel luxer, en dat bevalt uitstekend kan ik je uit ervaring vertellen (heb ook al die opties muv airco).
En die kilometerstand van de groene is wel verleidelijk, maar 2 ton voor die witte is eigenlijk ook helemaal niet veel. Ik zit nu probleemloos op 243000 met de B20F :-)
Het lijkt wel alsof ik bij de middelste foto een klein plekje zie op de achterste wielkast. Controleer dat ook goed...

Geplaatst: 13.12.2010 - 10:10
door Iroll
Nadeel van deze temperaturen is dat je de werking van de airco niet kunt controleren zolang het beneden de 10c is. Of je moet 'm in een verwarmde garage kunnen zetten.

Geplaatst: 13.12.2010 - 10:18
door 945i
Heel goed Iroll, je doet mij helpen herinneren dat ik echt haast moet maken met mijn auto verkopen, heb nu nog een "werkende" airco.. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :twisted:

Geplaatst: 13.12.2010 - 10:43
door Iroll
945i schreef:Heel goed Iroll, je doet mij helpen herinneren dat ik echt haast moet maken met mijn auto verkopen, heb nu nog een "werkende" airco.. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :twisted:
Wel garantie tot op de hoek geven he? :evil:

Geplaatst: 13.12.2010 - 11:22
door Walter
redrooster schreef: De man van de groene zegt dat deze geen olie verbruikt
Het is een handelaar, zal hij er al meer dan 20 km mee gereden hebben??

Die witte heeft een aparte maat achterbanden. Vind het wiel linksachter ook onder een rare hoek staan, niet midden in de wielkast.

De 2.0 is een lekker trekkende motor maar inderdaad is olieverbruik 'm niet onbekend. En benzine lusten ze ook wel graag

Geplaatst: 13.12.2010 - 11:50
door Shockwave
En benzine lusten ze ook wel graag
Ligt eraan wat je als 'lusten' beschouwd. Ik red makkelijk 1:13 of 1:14. Op lange stukken snelweg gaat dat nog richting 1:17. Maar goed, ik spreek dan ook niet vaak het hele vermogen aan ;-)

Geplaatst: 13.12.2010 - 12:09
door Walter
mijn ervaring met de 400 2 liter is dat dat een verbuik is waar je trots op kunt zijn.

Geplaatst: 13.12.2010 - 12:18
door chrisje
Ik had laast 575 km gereden , met een volle tank, onder winterse omstandig heden. dus ik vind het verbruik wel mee vallen.
Onze jeep loopt 1 op 5

Geplaatst: 13.12.2010 - 21:05
door sven-
VolvoMafia schreef:mijn ervaring met de 400 2 liter is dat dat een verbuik is waar je trots op kunt zijn.
Kon ik die ervaring maar delen...

Mag blij zijn als ik 1:10 haal met stad/snelweg gebruik. Zou kunnen dat dat aan mijn auto ligt, maar weet niet wat. Heb wel soms dat ik benzinelucht kan ruiken aan de tankdopkant v/d auto na een stuk rijden. Iemand idee?

Geplaatst: 13.12.2010 - 22:34
door redrooster
Vergeef mij. Maar nadat ik half Nederland heb afgestruind ben ik na vele jaren Volvo groot dik en klein een Lancia Kappa tegen het lijf gelopen.
Een luxe twee liter vijfcilinder tot laatste seizoen goed onderhouden strakke over de weg golvende Lancia. Zoeken, onderzoeken, overleggen, afdingen i.v.m. de slechte markt en een juweeltje vinden.

Geplaatst: 13.12.2010 - 22:47
door 945i
:shock:
Een kappa is best een fijne auto Frans,gefeliciteerd!
Kijk wel uit met die 5-pitter, ze zijn erg gevoelig voor de juiste olie en lusten daar vaak wel een slokje van... Maar klinken fantastisch.

De tijd van zelf sleutelen en goedkoop een onderdeeltje scoren is/lijkt voorbij...

Geplaatst: 14.12.2010 - 09:34
door Iroll
Dat is wel ff wat anders, zo'n Kappa is ook niet verkeerd moet ik zeggen. Igg geen 13 in het dozijn auto. Maar je durft wel, gefeliciteerd!