Katalysator defect, wat nu?
Geplaatst: 13.12.2010 - 00:29
Doordat 2 bobines gelijktijdig kapot gingen (en ik nog zo'n dikke 80 km ben doorgereden) is de katalysator van mijn XC70 kapot gegaan.
Eerste boodschap WEES GEWAARSCHUWD, als de motor op minder cilinders gaat lopen, dan loopt u een risico.
Mijn vragen (ik rijd nu dus met een kapotte katalysayor):
1. Ik zie een astronomisch verbruik op mijn boordcomputer: 99,9 l/100km bij optrekken met koude motor. Accelereren in het algemeen veroorzaakt steeds een zeer hoog verbruik, maar bij constante snelheid en motor in warme toestand is het verbruik normaal. Is dat een logisch verschijnsel bij een kapotte katalysator?
2. Vervanging door een originele Volvo -katalysator kost bij mijn garage een slordige € 1.000. ... u begrijpt mijn vraag: heeft iemand hier een alternatieve oplossing?
Eerste boodschap WEES GEWAARSCHUWD, als de motor op minder cilinders gaat lopen, dan loopt u een risico.
Mijn vragen (ik rijd nu dus met een kapotte katalysayor):
1. Ik zie een astronomisch verbruik op mijn boordcomputer: 99,9 l/100km bij optrekken met koude motor. Accelereren in het algemeen veroorzaakt steeds een zeer hoog verbruik, maar bij constante snelheid en motor in warme toestand is het verbruik normaal. Is dat een logisch verschijnsel bij een kapotte katalysator?
2. Vervanging door een originele Volvo -katalysator kost bij mijn garage een slordige € 1.000. ... u begrijpt mijn vraag: heeft iemand hier een alternatieve oplossing?