Pagina 1 van 2
v50 2.0B vs D2
Geplaatst: 14.12.2010 - 20:38
door Mir
He!
Ik ga kijken naar een v50, waarbij er gekozen gaat worden tussen een 2.0 benzine en D2 (beide sport uitvoering).
Ik denk niet dat we de eigenschappen simpelweg tegenover elkaar kunnen plaatsen. Het zal hier meer gaan om het gevoel:
* File rijden
* Stilte
* Souplesse
* Kracht
Iemand ervaring?
Geplaatst: 15.12.2010 - 07:40
door Paul
Er is een reden dat je gaat kiezen voor een diesel of een benzine lijkt me.
Hoeveel kilometer ga je rijden?
Re: v50 2.0B vs D2
Geplaatst: 15.12.2010 - 10:09
door bart simpson
* File rijden:
D2-1 2.0-0
* Stilte:
D2-0 2.0-1
* Souplesse:
D2-1 2.0-0
* Kracht:
D2-1 2.0-0
Geplaatst: 15.12.2010 - 13:11
door Mir
Qua budget maakt het geen verschil. Het is lease. Daarbij is de D2 een 20% bijtelling auto, dus daarme kan je de tarieven redelijk tegen elkaar afstrepen. En emotie mag wat geld kosten.
Ok bart, conclusie is dus een D2 is dus prettiger te rijden, maar een 2.0 biedt je meer conform binnen de cabine?
Geplaatst: 15.12.2010 - 13:15
door bart simpson
nauwelijks, ik zou in deze keuze altijd voor de diesel gaan
Geplaatst: 15.12.2010 - 14:17
door Paul
+1
Geplaatst: 15.12.2010 - 17:05
door Jumpman
+2
Geplaatst: 15.12.2010 - 18:03
door Fredhead
+3
Geplaatst: 15.12.2010 - 18:53
door the taxman
+4
Geplaatst: 15.12.2010 - 20:05
door Virgin drive
zou zeker gaan dieselen, wel slechter voor je sociale contacten, sta je namelijk minder bij de pomp.
diesel rijd rustiger maar ook weer minder sportief.
Geplaatst: 17.12.2010 - 20:57
door Edgar
+5
Geplaatst: 17.12.2010 - 21:28
door Ytos
Ondanks de 5+ die er inmiddels staat voor diesel, zou ik gezien de
problemen met de D2-motor dus niet voor dat type diesel gaan. Als het echt de keuze is tussen D2 en 2.0B, dan lijkt mij de keuze voor op dit moment duidelijk.
Geplaatst: 17.12.2010 - 21:33
door Edgar
Ytos schreef:Ondanks de 5+ die er inmiddels staat voor diesel, zou ik gezien de
problemen met de D2-motor dus niet voor dat type diesel gaan. Als het echt de keuze is tussen D2 en 2.0B, dan lijkt mij de keuze voor op dit moment duidelijk.
Bij mij is "probleem" een groot woord, zie D2 topic,
Vind zowiezo diesel veel fijner rijden, D2 is een fijne motor, en komt echt wel goed van zijn plaats. Minder vaak tanken en 20% ipv 25% bijtelling, kan geen voordeel voor de benzine bedenken in dit geval.
Geplaatst: 17.12.2010 - 21:40
door Ralf T
Ik zou, als ik tussen benzine en diesel mocht kiezen, toch eerder kiezen voor de 2.0. Die is een stuk rapper, al moet je 'm wel op toeren houden. De 2.0 heeft natuurlijk niet zoveel koppel als een D2 en is daardoor wel wat minder soepel en dat merk je in de tussenacceleraties. Echt storend vind ik dat echter niet. Wel het gebrek aan een 6-bak is een nadeel voor de 2.0.
Geplaatst: 17.12.2010 - 21:40
door Ytos
Ik kan verder geen oordeel vellen over fijner rijden of niet, want ik heb weinig tot geen ervaring met diesel. Maar als ik dat topic zo doorlees, is er gewoon een probleem met die D2 bij meer mensen. Bij de één meer dan bij de ander. Dan is voor mij probleemloos rijden meer waard dan 25% bijtelling vs. 20% bijtelling en het aantal keer dat ik bij de pomp moet staan. Dat laatste is weer goed voor de zegeltjes en dat compenseert dan mooi die 5% meer bijtelling
Maar misschien denk ik er te makkelijk over... ik heb helemaal geen bijtelling... ik moet m'n eigen auto helemaal zelf betalen :?

Geplaatst: 17.12.2010 - 21:44
door Edgar
Ik zou als ik de topic starter was zeker in beide gaan rijden.
Geplaatst: 17.12.2010 - 21:46
door Ytos
Dat sowieso. Altijd proefrijden!
Geplaatst: 17.12.2010 - 21:51
door bart simpson
of vind nog een 1.6Drivé
Geplaatst: 17.12.2010 - 23:21
door Paul
Zohiezo rijden!! (en ik vind de 2.0 niet sneller, maar goed dat ben ik )
Geplaatst: 22.12.2010 - 15:56
door kmser
Volvo heeft geen goede Benzinemotor voor de V50 in de normale klasse (zonder T5). Dus ik zou opteren voor de diesel.