Pagina 1 van 1

Mijn volvo v40 2.0T aut. 2002 nieuw probleem ?

Geplaatst: 14.12.2010 - 22:02
door roest
Hallo, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Mark (21) en ik woon in het zuiden van Spanje. Ik ben eigenlijk al mijn hele leven Volvo liefhebber, en heb deze week deze dan mijn eerste auto gekocht :)

Het betreft een zwarte Volvo V40 2.0T automaat uit 2002 met 120.000km op de teller.

Even snel 2 foto's van de verkoper

Afbeelding
Afbeelding

Mede door de crisis heb ik deze denk ik goed kunnen inkopen. Hij rijdt echt ontzettend lekker. Leren bekleding, automaat en automatische airco waren een must, en die zitten hier dan ook allemaal op. Maar er zijn wel enkele kleine problemen. De distributie riem moet worden vervangen, wissers op de koplampen zijn gaar, front bumper lip mist, 2 knoppen van de originele radio missen en nu het meest irritante is dat één van de xenon lampen kapot is.

Op ebay zie ik wel (d2r en d2s) lampen voor 30 euro per setje. Maar kan ik dit zelf vervangen? Ik heb net even snel gekeken onder de motorkap, maar ik zag een omvormer (?, daarom kijk ik morgen nog maar even opnieuw)

Geplaatst: 14.12.2010 - 22:06
door roest
en nee, mijn profiel naam heeft niets te maken met de staat van de auto. Die is roest en schadevrij ;)

Geplaatst: 14.12.2010 - 22:19
door Bart Giesen
Als je xenon af-fabriek heb, is het goed te doen om zelf te vervangen.
Ik heb het onlangs ook gedaan.

-Motorkap openen
-Knipperlicht verwijderen
-2 moeren aan de zijkant verwijderen
-2 moeren aan achterkant verwijderen

En je kunt met wat passen en meten de koplamp unit verwijderen. De rest spreekt 100% voor zichzelf. De xenonlamp kost bij de dealer +/- 65euro.

Geplaatst: 14.12.2010 - 22:44
door roest
ik dacht altijd dat je ze allebei tegelijkertijd moest vervangen? Dit omdat het lichtbeeld anders is?

Zouden de lampen op ebay kwalitatief -heel- veel minder zijn dan die van de dealer? Op ebay heb je ze immers voor de helft een hele set. Voor die 3 tientjes zou ik het wel eens willen proberen. Maar als die echt heel erg slecht zijn, is het natuurlijk wel zonde van je geld.

edit: het is idd af fafriek xenon.

Geplaatst: 15.12.2010 - 14:32
door Bart Giesen
Ik moet wel zeggen, dat mijn rechter eerst defect ging. Deze vervangen. Inderdaad heeeeeeeeeeeeeeeel ietsjes kleurverschil, maar kort erop gaf de linker xenonlamp de geest :)

V.w.b die Ebay artikelen; ik weet het niet. Ik koop dat soort zaken het liefst gewoon bij de dealer. Dan weet ik dat het goed past, de juiste kleur heeft en dat het is zoals het hoort te zijn.

Kan me niet voorstellen dat 2 xenonlampen van 30euro kwalitatief in de buurt komen van de lampen die de dealer verkoopt.

Geplaatst: 15.12.2010 - 14:59
door Hans oet Twent
ZOals eerder beschreven, beide lampen in 1 keer verwisselen. En natuurlijk zelf doen.

Geplaatst: 15.12.2010 - 16:29
door Bart Giesen
Waar is dat eerder beschreven? En waarom beide tegelijkertijd volgens jou?

Geplaatst: 15.12.2010 - 16:36
door lancer
De omvormer zit bij een MY01 direct achter op de lamp volgens mij, verder is er bijzonder weinig ruimte achter de lamp, dus uitnemen is zoals Bart het zegt, het beste. Met Xenon lampen wel voorzichtig zijn, omdat ze onder druk staan. Als je een veiligheidsbril hebt, zou ik hem opzetten.

Geplaatst: 15.12.2010 - 16:53
door Bart Giesen
HEEL vreselijk om erbij te komen inderdaad!

Geplaatst: 15.12.2010 - 17:40
door roest
ik denk dat ik dan maar 2 philips lampjes ga halen bij de dealer. 's Avonds rij ik toch niet zoveel, dus dat doe ik van de week dan maar even.

Net nog even een (brakke telefoon) foto gemaakt, en hierop is duidelijk te zien dat de frontlip mist.
Mede door de krappe/steile parkeergarage, wordt die ook niet meer vervangen.

Afbeelding

En ja, nog steeds lekker weer :P

Geplaatst: 15.12.2010 - 21:29
door Bart Giesen
OSRAM maakt deze.

Geplaatst: 19.12.2010 - 20:53
door roest
lampje was niet op voorraad, pff, gaat toch allemaal anders dan in Nederland.
Zojuist ging trouwens het motor management lampje branden. Raar, de motor klinkt gewoon goed, verbruikt geen olie, olie en water zijn schoon, automaat klinkt ok. Morgen maar eens naar de dealer. Hopelijk niets ernstigs :cry:

Geplaatst: 20.12.2010 - 13:42
door Quota
Dat lampje kan ook al gaan branden als de dynamo niet genoeg spanning meer levert oid... Bij mij ging hij ooit branden omdat de koppelingspedaalsensor een afwijkende waarde aangaf.

Geplaatst: 20.12.2010 - 19:40
door Bart Giesen
Die gaat niet branden als je dynamo stuk is.