Pagina 1 van 1
Verbruik 2.0 i lpg3 s40
Geplaatst: 07.02.2006 - 15:29
door canvolvo
Hi ff vraagje aan de s40 lpg3 rijders gemiddelde verbuik wat vermeld staat op de autotrack is 14,9 snelweg 11 gemiddeld en stad 7,6
Ik rijd op de snelweg met een volle gastank (45 liter) maximaal 350 km ?
DUS EIGENLIJK ONGEVEER 1 OP 8 BIJNA
Hebben jullie hier ervaring mee volgens mij is dit wel erg laag en het gekke is dat het een g3 systeem betreft dus zelflerend en niet afgesteld kan worden ?
Wie helpt ?
Groetjes
Geplaatst: 07.02.2006 - 16:17
door ***s40***
Ik rij gemiddeld 1 op 9 maar dan rij ik veel op de snelweg, +/- 120km per uur. Als ik wat meer in de stad rij, zit ik op zo'n 1 op 8.
Als je op gas rijdt verbruikt hij altijd iets meer dan op benzine.
Geplaatst: 07.02.2006 - 19:30
door marissen
Ik rij een Bi-Fuel 1.8 sinds 3/4 jaar. Normaal rijd ik ongeveer 1:10 met veel snelweg km's (+/- 140 km/h) en ECC(airco) ingeschakeld.
Als ik wat rustiger rijdt, zonder airco dan is 1:11 tot 1:12 mogelijk.
Jij rijdt een 2.0 dus daarvan zal het verbruik iets hoger liggen (vermoed ik).
Geplaatst: 07.02.2006 - 23:53
door X-off
Ik zit aan 1:9 met een 1.8 LPi van '97
verbruik s40 g3 2.0
Geplaatst: 08.02.2006 - 09:25
door canvolvo
Bedankt allemaal
Het is dus een beetje gemiddeld bij een 2 liter 1 op 8 / 9
Nou om de zuinigheid hoeven we het dus niet te doen maar wel lekker rijden vooral in duitsland zonder flitspalen
Nogmaals bedankt en happy volvo uren
Groetjes
VOLVOCAN
verbruik verbeterd
Geplaatst: 09.02.2006 - 08:17
door canvolvo
Hoi ff nog een mededeling de airco maakt wel wat uit zeg dankje marissen ik heb nu 390 km gehaald met 45 liter gas
Wat ik alleen niet begrijp een vriend van mij rijd ook op gas we hebben even grote gastank erin zitten alleen bij hem kan er 49 liter gas in en bij mij 45 liter ????
Zit er mischien lucht in mijn gastank ?
Zo ja hoop ik wel dat deze verholpen kan worden de slimme zelflerende gassysteem.
En heel af en toe pakt hij hem niet op gas ff terug schakelen naar benzine en daarna rijd hij weer op gas bekend probleem bij iemand ?
Alvast bedankt voor de reacties/ tips
Greetss
Geplaatst: 09.02.2006 - 20:35
door marissen
Er zit geen lucht in je tank, maar er zit een begrenzer op die er voor zorgt dat je tank maximaal 80% gevuld kan worden (i.v.m. expansie van het gas door bijvoorbeeld een warme auto op een zonnige zomerdag)
De meeste ringtanks die in de Volvo's zitten hebben een max. capaciteit van +/- 55 - 60 liter. 80% daarvan is dus 45 liter.
Geplaatst: 17.02.2006 - 19:01
door Admire
1.8 Lpi uit 2000... ik rijd 1:10 (veel snelweg 120-140km/h)
Geplaatst: 17.02.2006 - 21:12
door X-off
Ik heb ook eens het verbruik van benzine bijgehouden als ie op LPG rijdt, en eigenlijk lijkt me dat vrij veel in verhouding... 1:82, oftewel 1,22 liter op 100km.
Wat jullie?
Geplaatst: 18.02.2006 - 11:12
door Admire
Mijn benzine meterstand loopt ook best vlot terug. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat het momenteel kouder is en de motor er langer over doet om op temperatuur komen. Daardoor duurt het na het starten ook langer voordat hij overschakelt van Benzine op LPG. Tijdens het rijden van afstanden op LPG verbruikt hij toch geen Benzine??
Geplaatst: 18.02.2006 - 16:35
door joost
Op benzine rij je natuurlijk ook de meest onzuinige kilometers, te weten de eerste kilometers telkens als je start.
Mijn LPG verbruik ligt tussen de 1op9 en 1op10.
Joost.
Geplaatst: 18.02.2006 - 17:47
door Ludo
Admire schreef:Mijn benzine meterstand loopt ook best vlot terug. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat het momenteel kouder is en de motor er langer over doet om op temperatuur komen.
ja, bij Vialle LPi is dat afhankelijk van omgevingstemperatuur van de LPE computer en het afgegeven signaal van de lambdasonde als de motor langer dan 3 uur heeft stilgestaan.
normale instellingen zijn ±240 seconden bij -20°, ±120 seconden bij 0° en ±60 seconden bij 20°Celsius.
bij de ene auto gaat het al wat sneller dan de andere.
het
kan dus sneller want alles is programmeerbaar.
maar ik zou er zeker niet van wakker liggen, de benzine mag gerust regelmatig ook eens ververst worden.
Admire schreef:Tijdens het rijden van afstanden op LPG verbruikt hij toch geen Benzine??
dat merk je vanzelf wel, koude start gaat dan moeilijk en tijdens het rijden gaat de motor hikken.
Geplaatst: 21.02.2006 - 22:53
door polderbewooner
Ik ben niet ontevreden over het gebruik van mijn 2.0 liter uit 97 met 310d km op de teller. Ik haal gemiddeld 1 op 10 op gas maar ik ben dan ook niet zo harde rijder en rij veel lange stukken. Ik heb ongeveer 20% stad 25% snelweg en de rest zijn 80 km wegen.
Geplaatst: 22.02.2006 - 12:40
door v40pokemon
In principe rijdt de mijne 1:10. paar weken geleden op de wintersport 4 personen, skibox en volle bepakking bij 150 km/h cruise-cotrol lag het verbruik op 1:8,2 Overigens heb ik het idee dat mijn LPI overschakelt wanneer het koelwater de 42*C bereikt heeft, kan dat? Tenminste dat is het moment waarop ik het voel (misschien toeval) tevens begint net daarvoor de ECC te blazen (deze zal wel wachten totdat er warmte beschikbaar is???)
Geplaatst: 22.02.2006 - 14:10
door Alex
De ECC wacht in de AUT-stand inderdaad tot er warme lucht is om te blazen

Geplaatst: 07.07.2006 - 11:28
door trompetje
V40 2.0 uit 1996: Vialle LPi installatie.
Al 330.000 km achter de rug, en bijna altijd 1 op 9 á 1 op 10.
Wel probeer ik een beetje "Het Nieuwe Rijden" te volgen: met name bij 2500 toeren opschakelen, en hij rijdt prima 50 in z'n 5........
Ik heb een 70 liter tank (eigenlijk twee kleintjes, gekoppeld in het reservewielvak) en kan zo'n 55 liter LPG tanken.
Geplaatst: 07.07.2006 - 19:30
door joost
Ik heb een 70 liter tank (eigenlijk twee kleintjes, gekoppeld in het reservewielvak) en kan zo'n 55 liter LPG tanken.
Heb je daar een foto van?
Joost.