Pagina 1 van 1

Plaatsing ballasten bij aftermarket Xenonverlichting

Geplaatst: 17.12.2010 - 08:09
door S40 Momentum
Beste forumleden,

Ik ben van plan om een set after-market xenon-verlichting te gaan monteren in mijn S40. Dit omdat de standaard halogeen verlichting ronduit bagger is en dit geen pretje is in de winter met de daarbij behorende weersomstandigheden.

Nu is mijn vraag; waar hebben jullie de ballasten voor de xenon en de omvormers/can-bus kabels gelaten?

Ik zal dat er veel ruimte over is in de koplamp unit, maar weet niet of alles daar ook in gepropt mogen worden?

En hoe staat jullie tegenover xenon-verlichting van het merk Pilot?

Alvast bedankt.

Re: Plaatsing ballasten bij aftermarket Xenonverlichting

Geplaatst: 17.12.2010 - 09:53
door Paul
S40 Momentum schreef:En hoe staat jullie tegenover xenon-verlichting van het merk Pilot?
Niet, want dan zie je daarna niks meer ;-)
Je moet echt niet te lang tegenover xenon lampen kijken.

Maar zonder dollen, zou het niet doen.

Re: Plaatsing ballasten bij aftermarket Xenonverlichting

Geplaatst: 17.12.2010 - 17:34
door S40 Momentum
Paul schreef:
S40 Momentum schreef:
Maar zonder dollen, zou het niet doen.

Wat zou je niet doen en waarom niet?

Groet

Geplaatst: 17.12.2010 - 17:48
door Paul
Achteraf xenon, zie alle honderdduizend andere topics erover.

Geplaatst: 18.12.2010 - 10:30
door Thamar
Zoals al gezegd is, zijn die kits van pilot goed. Ze zijn een pak duurder als hetgeen je op ebay vindt, maar hun geld meer dan waard.

Tegen je zijschermen is genoeg plaats om de balasten te plaatsen, ik heb ze daar ergens op een metaal stuk geplakt met nog eens spanbandjes errond.
1.5j en 50.000km verder nog geen enkel probleem gehad.

Geplaatst: 19.12.2010 - 22:34
door ICEFOX
Heb alles netjes IN de koplamp kunnen plaatsen. Met wat automotive dubbelzijdige tape is dat geen probleem. Rij hier al een half jaar probleemloos mee rond en het is ook nog eens netjes weggewerkt.

Gezien de vraag was waar de ballasten weg te werken is het wel of niet plaatsen hier geen onderwerp van gesprek lijkt me. Netjes laten afstellen, niet boven de 6000K, met dit winterse weer je koplampen netjes schoon houden en je bent in mijn ogen de man. Kom genoeg van de "petjes" in hun gepimpte bak tegen met een 10000k setje waarmee ze meer de hemel dan de straat verlichten, dan zijn de lenslampjes van deze serie auto's een stuk beter geschikt.

Geplaatst: 22.12.2010 - 11:31
door S40 Momentum
Dat ben ik met je eens Icefox,

Ik heb nu een Pilot set laten inbouwen. 6000K. De geven geen storing op de verlichtingscontrole en passen d.m.v. een kabel op het can-bus systeem.

De kabels en ballasten zijn netjes weggewerkt in de koplampen zelf (genoeg ruimte) en kan er zonder sporen weer worden uitgehaald bij een eventuele verkoop of APK keuring.

Bedankt!

Geplaatst: 24.12.2010 - 21:02
door sequence
Heb de Pilot set en bevalt super (5000K)
De ballasten heb ik naast de koplamp aan de zijde van de radiator.
De V50 / S40 koplampen hebben ook een xenon-keurmerk.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 27.12.2010 - 17:24
door S40 Momentum
Ziet er netjes uit!!

Geplaatst: 27.12.2010 - 17:32
door Paul
Ja alleen dat lichtbeeld is wel heel apart met van die strepen erin.

Geplaatst: 07.01.2011 - 08:57
door teigetje240
Hello samen,

Over die Pilots heb ik al veel positiefs gehoord.
Dus die hebben reeds kan en klare sets die je gewoon in de standaard stekkers steek en geen foutmeldingen krijgt? Je hoeft dus niet me extra ballast etc aan de slag?

De lichtopbrengst van onze V50 is mager (zitten nu nightguides in, das al wat beter). De lens werd afgestoft en daarbij viel op dat bij één van de reflectors op één plaats de reflecterende laag haast weg is (je ziet een goudachtige onderlaag).
Ik neem aan dat xenon dit overbrugt?

Zit er over te denken om eveneens een Xenon set te plaatsen. Zal een 5000Kset worden. Alleen hebben we geen sproeinstallatie en automatische niveau regeling.

@ICEFOX: ik denk dat dat jij die dingen ook niet hebt?

Geplaatst: 07.01.2011 - 13:08
door Thamar
heb ik ook niet teigetje, vandaag voor de keuring er even uitgebouwd (toen was het droog buiten) en morgen zal ik ze er weer insteken. Gaat heel snel lampjes vervangen bij een volvo :)

Geplaatst: 08.01.2011 - 23:39
door kawaman
Ook ik heb de Pilot set ingebouwd en dit geeft geen enkel probleem. Wel de pro versie nemen want daar zitten de canbus kabels bij.
Ik had de set willen uitbouwen voor de APK, maar was het compleet vergeten, ook dit gaf geen enkel probleem, zolang je lampen goed afgesteld staan.
Ik vindt het een aanrader, maar anderen denken daar anders over.

Geplaatst: 09.01.2011 - 12:05
door Thamar
Ik heb ze net herplaatst, de ballasten zitten op het metalen profiel net boven de koplamp. Dubbelzijdige outdoor tape en spanbandjes door de gaatjes van de ballasten, gaat nergens meer naartoe ;)

Geplaatst: 20.03.2011 - 08:41
door teigetje240
@Thamar
Welke Kelvin heb jij steken?
In onze 740 hebben we 5000K zitten. Lijk het minst storend of toch veel minder dan de 'blauwe' gloed
Heb jij enkel dimlicht of ook grootlicht vervangen?

Geplaatst: 20.03.2011 - 11:15
door Thamar
Heb 6000.
Grootlicht is niet vervangen, kan je trouwens geen xenon insteken, omwille van de oplaadtijd die die nodig hebben. Wat je wel kan doen is philips bluevision lampjes erin.

Geplaatst: 20.03.2011 - 11:19
door diesel01
Thamar schreef:Heb 6000.
Grootlicht is niet vervangen, kan je trouwens geen xenon insteken, omwille van de oplaadtijd die die nodig hebben. Wat je wel kan doen is philips bluevision lampjes erin.
Er bestaan tegenwoordig snelstarters die direct voor redelijk licht zorgen die zitten erg vlot op vol licht.