Pagina 1 van 1

Nieuws items over E10 benzine in buitenland

Geplaatst: 17.12.2010 - 13:51
door crackedtooth
Met de e10 benzine in oa DLD en frankrijk,
is dat probleemloos voor alle motorblokken van de V70 My 2003-2007 ?
Of is dat opletten
(e10 is volgens mij een e95 variant met 10% ethanol)

Was er gewoon nieuwsgierig naar

Geplaatst: 17.12.2010 - 13:55
door EVV

Geplaatst: 17.12.2010 - 13:57
door bart simpson
E10 wordt door Volvo AB ontraden, zou het er dan ook niet ingieten

Geplaatst: 18.12.2010 - 00:10
door Bigdog
Ik hoorde vanochtend een bericht op de radio dat er al auto`s defect van geraakt zijn. :cry:

Geplaatst: 18.12.2010 - 00:19
door 945i
bart simpson schreef:E10 wordt door Volvo AB ontraden, zou het er dan ook niet ingieten
Maf he, is er een lijst uitgegeven die alle auto benoemd die geschikt zijn en dan klopt het toch niet dus.. :?

http://www.autoleasewereld.nl/files/E10 ... bility.pdf

Geplaatst: 18.12.2010 - 09:04
door crackedtooth
945i schreef:
bart simpson schreef:E10 wordt door Volvo AB ontraden, zou het er dan ook niet ingieten
Maf he, is er een lijst uitgegeven die alle auto benoemd die geschikt zijn en dan klopt het toch niet dus.. :?

http://www.autoleasewereld.nl/files/E10 ... bility.pdf
"Volvo cars:
E10 petrol is cleared for use in all Volvo cars with petrol engines introduced to the market since 1976
based upon servicing and other conditions according to the equipment and material with which the
vehicle was originally equipped.
E10 petrol is not cleared for a limited number of S/V40 models with petrol engines produced in the
mid-1990s with engine type 1.8 GDI."


ontraden is wat anders dan dat het niet kan

bij sommigen modellen krijg je zeer snel problemen, dan kan het NIET, bij anderen kan ik me voorstellen dat auto maker zegt dat ze het niet adviseren

Geplaatst: 18.12.2010 - 11:05
door bart simpson
Dat lijstje zegt mij niets, dat is in zijn algemeenheid gesteld.
En wat jij doet moet je ook altijd zelf weten, het is tenslotte jouw auto, Volvo heeft het afgelopen jaar expliciet ontraden, en als het dan onverhoopt fout gaat is dat toch doorgaans de partij waar je voor mogelijke garantieclaims te raden gaat.

Geplaatst: 18.12.2010 - 11:15
door 945i
Staat het ook in instructieboekjes Bart?
Moet haast wel dan, geen E10 tanken dus. :)

Geplaatst: 18.12.2010 - 12:54
door bart simpson
Niet in Volvo's ouder dan een jaar of 4, er was toen immers nog geen sprake van E10.
Het advies van Volvo was vorig jaar om eurosuper te tanken, we hebben nog geen idee van de gevolgen van E10 op b.v. pakkingen

Geplaatst: 18.12.2010 - 13:43
door abbabak1
Pfff, mijn eend rijdt op E85 en de motoren slikken regelmatig E30(zelf mengen). In de 240's zonder LPG tankte ik meestal E50....

Verbrandingstemp wat hoger, maar ook hoger oktaan. Wel 30% meerverbruik en dus bij software/injectie/lambda niet verder gaan dan E30. En niet gaan racen bij >25C.

En behalve hoger oktaan wordt je motor er brandschoon van, geen additieven nodig.

Mocht je mengen heb je weer voordeel dat je oktaan 91 kan mengen.

En ja, je hebt iets meer power.

Meer weten?, www.etanol.nu en gegevens
https://www.okq8.se/data/internal/data/ ... 81/RME.pdf
Oops, alles Zweeds vertalen met google ofzo...

En nee, geen aandelen, wel groen...

Geplaatst: 18.12.2010 - 14:25
door bart simpson
En bij recentere Volvo's (en veel andere merken) lossen mogelijk de pakkinkjes op, Volvo heeft er ook geen enkel belang bij om iets te ontraden wat wel gewoon kan.

Ook mij zal het jeuken wat als je er als Volvoeigenaar nu eigenlijk in giet, gaat er daardoor iets stuk zijn de pakkinkjes, leidinkjes/slangetjes en daaraan gekoppelde arbeidsuren gewoon omzet

Geplaatst: 18.12.2010 - 14:44
door Iroll
Ik heb hier een e-mail van Volvo Duitsland van 15-12-2010 en daarin stellen ze dat E10 wel zonder problemen in alle Volvo's van na 1976 getankt kan worden. En zoals ik het lees met behoud van de fabrieks garantie. Behalve dan de GDI motoren. Het lijkt erop dat Volvo van standpunt is veranderd na onderzoek?

Haben Sie vielen Dank für Ihre freundliche eMail vom 14. Dezember 2010 an die Kundenbetreuung der Volvo Car Germany GmbH.

Volvo / E10-Kraftstoffangebot

Alle Fahrzeugmodelle mit Otto-Motor, die seit 1976 eingeführt wurden, können mit E10-Kraftstoff betrieben werden, sofern die Wartungsvorschriften eingehalten wurden. Ausgenommen davon sind die Fahrzeuge Volvo S40 bzw. V40 1,8i der Modelljahre 1998 - 2004, welche mit einem GDI-Motor ausgerüstet sind.

Bei Einhaltung der Wartungsvorschriften darf Ihr Volvo 480 demnach mit E10 betankt werden.

mit freundlichen Gruessen / with best regards
Nico Ortmann

Geplaatst: 18.12.2010 - 15:31
door abbabak1
crackedtooth schreef: E10 petrol is not cleared

ontraden is wat anders dan dat het niet kan
Not cleared = niet vrijgegeven = op basis van mogelijk gebruik getest en gecontroleerd door Volvo/toeleveranciers....

@bart

kunnen misschien etc.... en i.p.v. te lezen en te luisteren naar mensen die wel testen met verstand van zaken. Zoals de Zweden die zowel iets met Volvo, Etanol als iets met het klimaat hebben....

Dat Volvo dat niet voor alles test lijkt me logisch, hoe denk je dat prototypes zo duur worden ?
Daarbij, als Volvo zou zeggen dat het OK is staat zometeen iedere knakker op de stoep die de laatste 50Kkm geen onderhoud heeft gepleegd maar in een rechtszaal kan aantonen dat het komt omdat ie E10 van Volvo mocht gebruiken.

Succes verder met de omzet...

Geplaatst: 18.12.2010 - 18:51
door bart simpson
Probeer ook eens GROENE Biodiesel in een D5 (of in om het even welke VAG diesel) het geheel loopt in tijd van ja en nee echt volledig op een hoop.
Zou de (welgemeende) adviezen van een constructeur opvolgen, je kan er nooit echt veel armer van worden.
Zou de andere (even welgemeende) adviezen naast me neerleggen, niemand van die "adviseurs" die jouw kosten gaat dragen als het de verkeerde adviezen bleken te zijn.