ABS, raar probleem, bij 10-15km/h abs ca 1-2 sec actief
Geplaatst: 18.12.2010 - 18:02
Hallo,
Sinds een paar dagen ben ik eigenaar van een Volvo v40 1.8 comfort uit 1996. Hij heeft 197.000 km gelopen.
Deze auto kocht ik zonder remmen met in de eerste instantie volgens mij de hoofdremcilinder.
Natuurlijk brandde ook het ABS lampje dus heb ik van de sloop gelijk maar een ABS pomp + computer en hoofdremcilinder gekocht.
De ABS pomp vervangen, systeem ontlucht en hij had alweer remmen, dus naar mijn idee probleem opgelost. Het lampje was ook uit en de ABS werkt ook.
Het rare is nu, als je rond de 10-15 km/u rijd, en dan remt (ook al is het rustig) word het ABS systeem ingeschakeld voor ong 1 sec. Je hoort dan ook ''trrrrrrt'' en voelt het pedaal trillen (zoals normaal).
Er is echter geen reden om de ABS in te laten schakelen. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb nog 2x alles goed ontlucht, pedaal mooi hard. Sensoren moeten ook wel goed zijn en er zijn geen kapotte abs ringen.
De pomp die er op zat was een bosch met op het einde van het serie nummer 015 en die ik van de sloop het gehaald op het laatst 017 (ervoor was identiek). Kan het hierdoor komen of is dit op te lossen als het door de andere pomp komt? De stekkers op de pomp zijn hetzelfde en aan het uiterlijk is ook geen verschil te zien....
Alvast bedankt,
Groeten Bouke
Sinds een paar dagen ben ik eigenaar van een Volvo v40 1.8 comfort uit 1996. Hij heeft 197.000 km gelopen.
Deze auto kocht ik zonder remmen met in de eerste instantie volgens mij de hoofdremcilinder.
Natuurlijk brandde ook het ABS lampje dus heb ik van de sloop gelijk maar een ABS pomp + computer en hoofdremcilinder gekocht.
De ABS pomp vervangen, systeem ontlucht en hij had alweer remmen, dus naar mijn idee probleem opgelost. Het lampje was ook uit en de ABS werkt ook.
Het rare is nu, als je rond de 10-15 km/u rijd, en dan remt (ook al is het rustig) word het ABS systeem ingeschakeld voor ong 1 sec. Je hoort dan ook ''trrrrrrt'' en voelt het pedaal trillen (zoals normaal).
Er is echter geen reden om de ABS in te laten schakelen. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb nog 2x alles goed ontlucht, pedaal mooi hard. Sensoren moeten ook wel goed zijn en er zijn geen kapotte abs ringen.
De pomp die er op zat was een bosch met op het einde van het serie nummer 015 en die ik van de sloop het gehaald op het laatst 017 (ervoor was identiek). Kan het hierdoor komen of is dit op te lossen als het door de andere pomp komt? De stekkers op de pomp zijn hetzelfde en aan het uiterlijk is ook geen verschil te zien....
Alvast bedankt,
Groeten Bouke