Pagina 1 van 1
Hard rempedaal
Geplaatst: 19.12.2010 - 13:27
door mark1976
Wanneer ik in de auto stap kan ik het rempedaal niet indrukken. Wil ik de auto dus starten, moet ik em eerst op de handrem zetten, in zn vrij en dan starten. Want zonder contact kan ik wel drukken op het rempedaal, maar remt hij dus niet (auto rolt naar achter wanneer ik ontkoppel en start). Iemand bekend met dit probleem?
gr Mark
Geplaatst: 19.12.2010 - 22:08
door edraket
Is het een diesel? Heb ik ook, en komt veelvuldig voor. Heeft niets te maken met de remwerking, maar is wel irritant. Je kunt ook gewoon erg hard het rempedaal intrappen, dan rolt de auto niet!
Geplaatst: 20.12.2010 - 10:08
door Cygnus
Bij mij is er ook onvoldoende remwerking. Echt heel hard vind ik het pedaal niet maar bij een beetje helling gaat de auto al rollen hoe hard je ook trapt. Bij ander auto's heb ik dit nog nooit ervaren en lukt het altijd wel om de boel o z'n plaats te houden
Geplaatst: 20.12.2010 - 10:42
door olav
Wanneer ik een week of twee niet in de auto heb gereden heb ik ook een hard rempedaal. Komt omdat de rembekrachtiging niet werkt, zo is me verteld. Zodra de motor start wordt er weer druk opgebouwd (?) waardoor ik het rempedaal weer normaal kan intrappen. Staat de auto voor kortere tijd stil, dan blijft de druk in de rembekrachtiging aanwezig. Maar uiteindelijk lekt (?) de druk weg. Dit is ook te merken wanneer je het rempedaal een aantal maal intrapt zonder dat de motor draait; per keer dat je trapt verlies je druk en na een paar keer is het pedaal hard. Je hoort per keer dat je trapt ook iets van een sissend geluid bij het rempedaal. Even de motor starten en de druk bouwt zich weer op.
Je kunt overigens prima remmen zonder rembekrachtiging, maar dan moet je voor je gevoel wel onnatuurlijk hard op het pedaal trappen.
Maar wanneer je elke dag weer een hard rempedaal hebt, lijkt het er op dat de rembekrachtinging de druk niet goed kan vasthouden. Niet echt handig wanneer je daar ook problemen mee zou krijgen wanneer je rijdt.
Groet, Olav
Geplaatst: 20.12.2010 - 11:08
door Discovery
Er wordt geen druk opgebouwd, maar juist een vacuum. Dit maakt het remmen makkelijker. Als je een druk zou opbouwen dan zou het remmen juist zwaarder worden. Door het het pedaal in te drukken verhoog je de druk en wordt het dus moeilijker om te remmen. Mensen hebben soms ook last van een sissend geluid wat bij de pedalen vandaan komt, dit is valse lucht die wordt aangezogen door de rembekrachtiger. Verklaring voor Marc's probleem kan dus zijn dat de rembekrachtiger snel zijn vacuum verliest na het uitschakelen van de motor en dat je met normale kracht de remmen niet meer kan bekrachtigen.
Geplaatst: 20.12.2010 - 11:42
door HansEindhovenV70
Ik denk dat de hoofdremcylinder hier het probleem is en vervangen zal moeten worden.
Geplaatst: 20.12.2010 - 11:57
door edraket
Waarom denk je dat? Denk eerder dat het probleem in de rembekrachtiger zit. Maar nogmaals, heel veel mensen hebben hier last van, en als de remmen verder prima werken zou ik me er geen zorgen over maken.
Er zijn overigens ook mensen die het geprobeerd hebben te laten verhelpen en die hebben vanalles laten vervangen zonder resultaat.
Geplaatst: 20.12.2010 - 12:39
door dieselpower
Ik heb 2 weken geleden mijn S60 D5 ingeruild (op een V70). Ik ben 4 1/2 jaar eigenaar geweest en ik heb de hele tijd last gehad van een hard rempedaal. Ik ben het gaan zien als een karaktertrek van die auto. Ik moet zeggen, de remmen hebben nooit gefaald of gehaperd, zijn het altijd goed blijven doen. Ik hed er ook nooit aan getwijfeld. Toen ik de auto toendestijd kocht heb ik wel dit topic gestart naar aanleiding van een hard rempedaal:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519
Misschien kun je er iets mee. suc6
edit: mijn huidige V70 is een benzine, het hard rempedaal is hierbij NIET aanwezig; toch een dieseltrekje?
Geplaatst: 20.12.2010 - 13:54
door EVV
dieselpower schreef:edit: mijn huidige V70 is een benzine, het hard rempedaal is hierbij NIET aanwezig; toch een dieseltrekje?
Zou zomaar kunnen, diesels hebben van nature geen vacuum zoals benzine motoren, dat moet dus gemaakt worden dmv een vacuum pomp. Misschien dat dat systeem wat makkelijker de druk weg laten lekken.
Geplaatst: 20.12.2010 - 15:19
door Mrlten
Correct me if I'm wrong; het rempedaal zit aangesloten op het vacuum systeem waar ook de motorsteunen en turbodrukregelaar opzitten. Mocht een ander deel van dat systeem de onderdruk verliezen door een klein lek, dan heb je vervolgens na stilstand een hard pedaal.
Geplaatst: 20.12.2010 - 16:35
door mark1976
Klopt het betreft een diesel, moet toch even bij de dealer langs, zal het wel even aankaarten, wellicht hebben ze een oplossing. Bedankt alvast voor alle meedenk-tips!!!
Gr Mark