Pagina 1 van 1
Storing
Geplaatst: 20.12.2010 - 08:42
door sju_art
Vorige week op eens een waarschuwingslampje aangesprongen. Na uitlezen bij de specialist bleken de volgende 2 storingen actief te zijn;
ECM-4801 Efficientie drieweg katalysator, rij 1 -
ECM-6805 Regelsysteem voor de turbocompressor, storing in laaddruk - Druk te hoog
De specialist rade aan nog even door te rijden en terug te komen mocht de storing er weer zijn. En drie keer raden wat er 2 dagen laten gebeurde....
Om alavst wat "voor pret" te hebben was ik bekend naar andermans ervaringen met deze storingen (als die er zijn

). Wat betreft de te hoge turbo druk zat ik aan de tuning te denken. Zou wel erg jammer zijn als de oplossing voor dit probleem de orginele software weer installeren is.
Geplaatst: 20.12.2010 - 10:35
door Rippie V70
Heb je tuning bij een specialist laten doen, of heb je er een powerbox tussen geknoopt? In het eerste geval zou ik mooi even de tuner raadplegen.
Geplaatst: 20.12.2010 - 13:34
door sju_art
De vorige eigenaar heeft de auto laten tunen. Ik zal nog even onderzoeken welk bedrijf dat heeft gedaan. Ik had me al voorgenomen dat als het een "goedkope" tuning lijkt dat ik hem er zowieso vanaf zal halen.
Trouwens een kanttekening; als het lampje brandt loopt de motor er niet anders om. Ik merk niks van de storing verder, ook geen melding op de BC. Enkel een oranje lampje wat gaat branden.
Geplaatst: 20.12.2010 - 15:54
door Rippie V70
Als het een powerbox is zou ik deze er maar eens asap tussenuit trekken.
Geplaatst: 20.12.2010 - 16:05
door sju_art
Tja turbo druk te hoog is wel een hele goede indicatie dat iemand niet helemaal passende software heeft gemaakt....
Geplaatst: 20.12.2010 - 18:41
door Thijs
Hoezo? Het kan toch ook de turbodruk regelklep zijn die een steekje heeft laten vallen?
Geplaatst: 20.12.2010 - 20:50
door JSS
Volgens mij komt deze storing wel vaker voor, ook bij niet getunede auto's. Zou er niet te stellig in zijn in elk geval! Kan inderdaad ook de regelklep zijn.
Geplaatst: 20.12.2010 - 20:57
door iksee90
Ik denk dat de 2 foutcodes niets met elkaar te maken hebben.
De 4801 geeft aan dat de achterste lambdasensor het niet eens is met de voorste lambdasensor. Wat zit daartussen?? De kat. Die is hoogstwaarschijnlijk defect.
De te hoge turbodruk wordt veroorzaakt door een tunning. Niets aan doen.
Geplaatst: 21.12.2010 - 08:41
door sju_art
"Een te hoge turbodruk wordt veroorzaakt door een tuning. Niets aan doen." Hoezo niets aan doen?
Trouwens op magische wijze is de storing verdwenen (tenminste het lampje)....
Het lampje ging branden toen ik heel rustig reed, de keer daarvoor deed ie dat ook. Ben benieuwd of de motor wat vaker harder laten werken, een verschil zou maken. Of heeft deze storing niks met emissie te maken?
Geplaatst: 21.12.2010 - 19:27
door Rippie V70
Trouwens op magische wijze is de storing verdwenen (tenminste het lampje)....
Lampje stuk....

Geplaatst: 22.12.2010 - 10:10
door sju_art
Mijn volvo wou gewoon even aandacht; even de liefde weer voelen

.