Standkachel D5 uit elkaar halen
Geplaatst: 22.12.2010 - 20:53
Beste forum leden,
Hier een vraag over het uit elkaar halen van de standkachel in een xc70 d5. Zoals ik lees op het forum hebben vele van jullie een nukkige standkachel (gehad), vandaar dat ik eraan denk om hem ook uit elkaar te halen.
Een punt waar ik mij zorgen over maak is het afkoppelen en weer aansluiten van de accu. Ik lees in vida dat bij aansluiten de airbags af zouden kunnen gaan. Zou dit kunnen? Moet eerst de plus er weer op, en dan de min?
Ik heb zo het idee dat de onderste ventilator los is gekomen. Maar misschien heb ik het fout en hebben jullie een andere voorstel?
De kachel wilde met koude motor opeens niet meer direct-starten. Nu is vandaag de computer uitgelezen, er was geen foutmelding opgeslagen. Vervolgens is gereset. Buiten bij de garage -met draaiende motor- startte de kachel toen weer. Eerst zacht zoemen, daarna flink blazen. Er kwam ook witte rook uit. Tijdens de rit ging de kachel vervolgens na 1 km weer uit (motor was niet koud, dus dat zou kunnen dacht ik).
Later die dag, met koude motor, begon -na het starten- de kachel zacht te blazen (bijverwarming). Alleen kwam er koude lucht uit. De kachel werd ook niet warm. Na 1 minuut ging de kachel weer uit.
Hier een vraag over het uit elkaar halen van de standkachel in een xc70 d5. Zoals ik lees op het forum hebben vele van jullie een nukkige standkachel (gehad), vandaar dat ik eraan denk om hem ook uit elkaar te halen.
Een punt waar ik mij zorgen over maak is het afkoppelen en weer aansluiten van de accu. Ik lees in vida dat bij aansluiten de airbags af zouden kunnen gaan. Zou dit kunnen? Moet eerst de plus er weer op, en dan de min?
Ik heb zo het idee dat de onderste ventilator los is gekomen. Maar misschien heb ik het fout en hebben jullie een andere voorstel?
De kachel wilde met koude motor opeens niet meer direct-starten. Nu is vandaag de computer uitgelezen, er was geen foutmelding opgeslagen. Vervolgens is gereset. Buiten bij de garage -met draaiende motor- startte de kachel toen weer. Eerst zacht zoemen, daarna flink blazen. Er kwam ook witte rook uit. Tijdens de rit ging de kachel vervolgens na 1 km weer uit (motor was niet koud, dus dat zou kunnen dacht ik).
Later die dag, met koude motor, begon -na het starten- de kachel zacht te blazen (bijverwarming). Alleen kwam er koude lucht uit. De kachel werd ook niet warm. Na 1 minuut ging de kachel weer uit.