Pagina 1 van 2

help ze doet het niet meer

Geplaatst: 30.12.2010 - 13:28
door dave145
Hallo allemaal,, ik heb een volvo 145 uit 1970 met een b20a motor,, ik rij er dagelijks in naar me werk en voor alles en nog wat,,, maar nu doet ze het niet meer...

Ik reed vandeweek met die sneeuw snachts naar uit vanuit me werk en toen begon ze in eens wat intehouden en een beetje te stotteren, dus ik stop even bij de pomp om tekijken wat er aan de hand is en laat de motor draaien,, ik zie niks en wil weer weg rijden en bij het gas geven slaat ze af, sinds dien heeft ze het niet meer gedaan.. dus ik de volgende dag me wagen naar uit gesleept en toen maar eens gaan kijken..

als je start zonder gas draait ze goed rond maar als je gas geeft lijkt het als of ze verzuipt,, er zat elektrishe onsteking in dus die er uit gehaald en de contact punten terug gezet maar nu nog steeds het zelfde probleem,, ik de gas kop op de cab er afgehaald en schoon gemaakt maar ook dat helpt niet,,

ps ze loopt op gas

kan iemand mij helpen mijn schatje weer aan de praat tekrijgen ze is niet moeders mooieste maar wel mijn schatje, wie heeft er tips laat het me weten vertel het me alvast bedankt mvg dave

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:54
door 945i
Zit er genoeg gas in?
Krijgt hij genoeg gas? (filter verstopt oid)
Loopt hij op benzine?

Geplaatst: 30.12.2010 - 14:56
door Ramon&Ramon
voldoende koelvloeistof?
meestal is het membraam gescheurd van de verdamper door de kou.

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:02
door dave145
hallo er zit voldoende gas in de tank en als ik het mengstuk van de cabrateur af haal en dan ga starten zie je en ruikje het gas er uitkomen en ik heb nog voldoende koelvloeistof,, het lijkt net of hij teveel krijg want als ik start zonder gas tegeven draait hij wel netjes rond maar zodra ik gas geef of de shoke aan trek dan lijkt het net of hij stikt,,, en nee hij loopt niet op benzine vlotter is stuk en de pomp werk niet goed maar dat was al een tijdje (( ik weet het is niet goed maar ja meestal op gas ))

gr dave

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:07
door Ramon&Ramon
meestal is het membraam gescheurd van de verdamper door de kou.

Geplaatst: 30.12.2010 - 15:08
door dave145
en hoe zie je dat of vervang je dat,, kan je dat zelf??

Geplaatst: 30.12.2010 - 16:52
door biadman
als het je verdamper is die stuk is moet je mij even contacten, ik heb een splinternieuwe liggen die ik niet ga gebruiken!

succes Joost

Geplaatst: 30.12.2010 - 17:46
door dave145
hi joost bedankt voor je aan bod maar kan jij me vertellen hoe ik mijn oude moet testen,, en kan je zomaar een ander monteren of moet het exact de zelfde zijn? en wat zou jij evt er voor willen hebben....


Kan iemand mij anders eens een keertje komen helpen om haar weer aan de praat te krijgen of om uit tezoeken wat er defect is.?

Geplaatst: 30.12.2010 - 18:27
door ferdy
Andere monteren en af laten stellen bij iemand met een CO meter.

Re: help ze doet het niet meer

Geplaatst: 30.12.2010 - 19:23
door admiral
dave145 schreef:Hallo allemaal,, ik heb een volvo 145 uit 1970 met een b20a motor,, ik rij er dagelijks in naar me werk en voor alles en nog wat,,, maar nu doet ze het niet meer...

Ik reed vandeweek met die sneeuw snachts naar uit vanuit me werk en toen begon ze in eens wat intehouden en een beetje te stotteren, dus ik stop even bij de pomp om tekijken wat er aan de hand is en laat de motor draaien,, ik zie niks en wil weer weg rijden en bij het gas geven slaat ze af, sinds dien heeft ze het niet meer gedaan.. dus ik de volgende dag me wagen naar uit gesleept en toen maar eens gaan kijken..

als je start zonder gas draait ze goed rond maar als je gas geeft lijkt het als of ze verzuipt,, er zat elektrishe onsteking in dus die er uit gehaald en de contact punten terug gezet maar nu nog steeds het zelfde probleem,, ik de gas kop op de cab er afgehaald en schoon gemaakt maar ook dat helpt niet,,

ps ze loopt op gas

kan iemand mij helpen mijn schatje weer aan de praat tekrijgen ze is niet moeders mooieste maar wel mijn schatje, wie heeft er tips laat het me weten vertel het me alvast bedankt mvg dave
Welke carb zit erop, lijkt erop dat het membraam van je carb gescheurd is. Aan je verhaal te lezen mbt het inhouden is dat het enige wat ik kan bedenken. Stationair loopt ie dan meestal perfect maar als je gas geeft dan trekt ie zoveel valse lucht dat ie een verkeerd mengsel krijgt en d'r mee nokt.

Geplaatst: 30.12.2010 - 19:56
door biadman
hij loopt op gas, dan heb je je membraam niet nodig.

het moet dus iets anders zijn

Geplaatst: 30.12.2010 - 20:19
door admiral
biadman schreef:hij loopt op gas, dan heb je je membraam niet nodig.

het moet dus iets anders zijn
echt wel, hoe kan het dan dat de B18 van mijn schoonpa ook in ging houden en wat bleek membraam gescheurd, vervangen en probleem over. rijd weer als een trein.

Geplaatst: 30.12.2010 - 21:51
door biadman
ik reed in mijn 144 met st(r)omberg cd 175 een jaar lang zonder gasbus, dus ook zonder membraam...

op benzine lopen doet ie dan niet nee, maar op gas geen probleem! probeer het maar ( slijt je gasnaald ook niet zo ;) )

Geplaatst: 30.12.2010 - 23:23
door jos245
Ramon heeft het denk ik over het verdamper membraam en niet over het carburateur membraam :wink:

Geplaatst: 30.12.2010 - 23:55
door admiral
biadman schreef:ik reed in mijn 144 met st(r)omberg cd 175 een jaar lang zonder gasbus, dus ook zonder membraam...

op benzine lopen doet ie dan niet nee, maar op gas geen probleem! probeer het maar ( slijt je gasnaald ook niet zo ;) )
Uit zijn verhaal maak ik op dat zijn carb nog compleet is maar dat de vlotter en de pomp niet meer werkt. Dus is het membraam de grootste verdachte op dit moment. Het klopt wat jij zegt Biadman voor gas heb je alleen maar een gasklep in de carb nodig alles wat erboven zit kan buiten werking worden gezet. Dit doen ze bij de amazon's middels het vacuum in de inlaat en beetje elektronica en een klepje etc etc.

Geplaatst: 30.12.2010 - 23:57
door admiral
jos245 schreef:Ramon heeft het denk ik over het verdamper membraam en niet over het carburateur membraam :wink:
Weet ik maar er stroomt gas uit naar zijn carb dus de verdamper doet het dan nog.

Geplaatst: 31.12.2010 - 09:55
door dave145
ik heb z'n SU cabrateur er op zitten,, en het is net of de motor stikt als ik start en een klein beetje gas geef,, ik dacht eerst dat de distibutie riem een tand vesprongen was maar hij heeft tandwielen dus dat is eigelijk niet mogelijk,, ik ga starks eerst de accu er maar uit halen en weer ff opladen want die is nu wel aardig leeg getrokken pppfff wat een gedoe

Geplaatst: 31.12.2010 - 12:58
door admiral
dave145 schreef:ik heb z'n SU cabrateur er op zitten,, en het is net of de motor stikt als ik start en een klein beetje gas geef,, ik dacht eerst dat de distibutie riem een tand vesprongen was maar hij heeft tandwielen dus dat is eigelijk niet mogelijk,, ik ga starks eerst de accu er maar uit halen en weer ff opladen want die is nu wel aardig leeg getrokken pppfff wat een gedoe
weet je zeker dat je een SU hebt, meestal als je een SU hebt is dit meestal een dubb uitvoering.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 6XCF1RbA0Q

Geplaatst: 04.01.2011 - 15:39
door mr.borrie
inmiddels opgelost?

Geplaatst: 04.01.2011 - 15:43
door dave145
nee nog niet de accu staat nu onder lading en voor de rest vind ik het nog wat te koud om buiten te staan en eigelijk moet ik iemand er bij hebben die kan starten als ik onder de kap hang maar daar word aan gewerkt...