Pagina 1 van 1

Keuze - V60

Geplaatst: 03.01.2011 - 18:15
door marsclone
Beste Mensen,
Graag zou ik dit topic ook willen gebruiken voor jullie hulp bij het maken van een keus voor een V60. Binnenkort mag ik ook weer op pad om een nieuwe auto van de zaak uit te kiezen. Gedurende de afgelopen maanden ben ik toch wel gevallen voor de nieuwe V60. Op dit moment rijd ik nog in een Seat Leon, 1.6 sport-up versie. Geweldige wegligging, maar geen snelheidsmonster. 102 pk en een koppel van 148 Nm. Ik ben wel een goede doorrijder, en wil af en toe graag de snelste weg zijn bij een stoplicht. Maar moet af en toe toch mijn meerdere erkennen in een minder sportief uitziend modelletje. De sprintjes bij een stoplicht vind ik minder belangrijk, maar zou graag meer vermogen zien bij inhaalacties op de snelweg. Volgens mij zal ik al een hele vooruitgang boeken met een V60 T3. Zit ook nog te dubben om voor een T4 te gaan, maar het prijsverschil zou ik bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken voor een “Winter Line”. Hier komt nog bij, dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel kilometers in het jaar maak, zo rond de 13K-15K. Zit dus ook nog sterk te twijfelen of ik niet voor de DrivE versie moet gaan. Scheelt toch al snel 100 euro in de maand. Omdat het toch veel geld blijft zou ik de fiscale waarde graag onder de 42K houden. Accessoires, zoals velgen en bodykit, laat ik naderhand monteren. Aangezien de auto nu gekocht gaat worden en ik niet zoveel kilometers maak, zal ik er wat langer mee moeten doorrijden, dan de nu gebruikelijke leasetermijn van vier jaar. Ik zoek dus een auto, die mij zeker de komende zes jaar tevreden houdt. Ook rekening houdend met wellicht een wijziging in de gezinssamenstelling komende jaren. Op dit moment nog geen kids.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in het maken van de juiste keuze.
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Marcel

Geplaatst: 03.01.2011 - 18:21
door rsnhakan
Als je zo weinig kilometers maakt is een benzine wel goedkoper denk ik?

V60 T3 Kinetic €37.790,-
Business Pack Pro €995,-
Winter Line €1595,-

Heb je een vrij complete auto voor "weinig". Dan blijft er nog zo'n €1620,- over voor andere opties.

Kinetic bestaat uit:

• 16" Oden lichtmetalen velgen met 215/55 R16 banden (205/60 R16 voor T3)
• 12 Volt aansluiting in bagageruimte
• Armsteun achter met bergruimte en bekerhouders
• Audiobediening in stuurwiel
• Cruise control met speed limiter
• Electronic Climate Control, dual zone
• Met leder beklede schakelpookknop
• Met leder bekleed stuurwiel
• Verlichte make-up spiegel bestuurderszijde
• Vloermatten, textiel

Business Pack Pro voor de Kinetic:

• Metallic lak
• RTI hard disk navigatiesysteem
• High Performance Multimedia (met DVD speler, USB Poort, Bluetooth handsfree systeem en 7" kleurenbeeldscherm)
• Park Assist achter

Winterline:

• Dual Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting
• Koplampreinigingsinstallatie
• Verwarmbare voorstoelen

Dan had ik er zelf nog een Automatisch dimmende binnenspiegel (á €230,-), Elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting (á €350,-), Interior Air Quality System (á €260,-) en een Regensensor (á €190,-) bijgenomen.

Dan kom je uit op een totaal van €41410,-

Geplaatst: 03.01.2011 - 18:26
door volvo
Wat voor bedrijf heeft als lease-auto een Seat Leon 1.6 sport-up versie?? Een discotheek zeker :multi:

Geplaatst: 03.01.2011 - 18:34
door marsclone
Hahahaha....
Ach ik was 28 en kon kiezen tussen een megane of leon.
Maar nee, geen discotheek!

Met een T3 kom ik wel mee op een snelweg?

Geplaatst: 03.01.2011 - 18:36
door rsnhakan
Een T3 heeft 150 pk en en 240nm. Ruim voldoende lijkt me?

Geplaatst: 03.01.2011 - 18:53
door Edgar
De meeste bedrijven hebben als stel regel <35.000KM benzine.

Zoals Hakan hem neerzet heb je een geweldige auto ;-)

Geplaatst: 03.01.2011 - 20:50
door arnoud
rsnhakan schreef:Een T3 heeft 150 pk en en 240nm. Ruim voldoende lijkt me?
Ruim voldoende is misschien overdreven, gewoon voldoende zou ik de combi auto-motor typeren denk ik.

Geplaatst: 06.01.2011 - 16:31
door marsclone
arnoud. schreef:
rsnhakan schreef:Een T3 heeft 150 pk en en 240nm. Ruim voldoende lijkt me?
Ruim voldoende is misschien overdreven, gewoon voldoende zou ik de combi auto-motor typeren denk ik.
Als jullie zouden mogen kiezen, wat zou jullie keuze dan zijn?
"Winter Line" of een T4?

Hoe groot is de kans, dat na een half jaar of een jaar, de T3 getuned kan worden naar hetzelfde vermogen als de T4 of misschien wel meer?
rsnhakan schreef:Als je zo weinig kilometers maakt is een benzine wel goedkoper denk ik?
Hakan, je bedoelt goedkoper voor mijn werkgever? Ik heb zelf alleen te maken met mijn bijtelling. Aangezien er net een nieuw huis gekocht is, misschien binnenkort wel kids, zegt mijn verstand. Waarom niet de DrivE versie. Scheelt al snel bijna 100 euro. Jij hebt zelf ook voor de DrivE versie gekozen. Zijn jullie tevreden met het vermogen wat deze motor biedt?

Geplaatst: 06.01.2011 - 16:58
door ZX10r
T3 kan naar 180 pk koppel blijft gelijk

Rica:
T3 http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=2034

T4 http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=2045

Dit is wat ik zo ff snel vindt er zijn vast meer tuners waar je wat kan vinden.

Ik zou de Winterline nemen en later laten tunen als je vermogen tekort denkt te komen. Verwarmde stoelen zijn zo lekker in de winter en Xenon natuurlijk voor in het donker.

Geplaatst: 06.01.2011 - 17:56
door rsnhakan
Marsclone, de DRIVe wordt pas in week 11 geproduceerd. Dus het duurt nog wel even een tijdje. Wij hebben zelf met een DRIVe (D2) in de V50 gereden en dat voelde goed aan.

Ik denk dat de T3 wel sneller is dan de DRIVe. Op basis van de cijfers. (op Autoweek)

Ik zou ook voor een Winterline gaan.

@ZX10r, verwarmde voorstoelen zijn lekker in de winter als je leder hebt. Op stof zal het niet zo gauw koud worden.

Geplaatst: 06.01.2011 - 18:20
door MartijnEV
T4: heerlijk!

Geplaatst: 07.01.2011 - 15:43
door marsclone
Ik zie deze er zelfs ook tussen staan!

The brand new 1.6L GTDI engine can now be enhanced with a RICA performance upgrade.

The state of the art 150 hp 1.6 GTDI with direct injection gets a massive 50 hp and 64 Nm torque extra! This gives the small capacity 1.6 turbo engine a total of 200 hp and 304Nm.


Ik heb uit het forum begrepen, dat na een tuning de garantie komt te vervallen. Ik weet niet wat er allemaal verkeerd kan gaan, maar zal eerst met de dealer overleggen of dit een verstandige keuze is. Prijs is redelijk.

Geplaatst: 07.01.2011 - 15:53
door MartijnEV
Ik zou het niet doen. Neem gewoon de T4, 180 pk en 270 Nm koppel. Is lekker snel en gewoon origineel Volvo met behoud garantie. Ik heb deze T4 en het rijdt gewoon supergoed, heerlijk, fantastisch, en snel!!

Ik heb ooit een XC90 D5 ge RICA tuned en kreeg daarna steeds motormanagement storingen. Niet fijn.

Geplaatst: 07.01.2011 - 16:09
door rsnhakan
Martijn, dat wil nog niet zeggen dat iedereen storingen krijgt.

Marsclone, je zou ook kunnen wachten totdat Polestar een tuning beschikbaar stelt voor de T3. Maar ik zou eerst een proefrit maken met de T3 en als je het dan nog nodig vindt met de T4.

Geplaatst: 07.01.2011 - 19:16
door jds
De T3 en T4 schijnen dezelfde wagens te zijn, enkel andere software.
Zou ik zeker gaan voor de Winterline: xenon is zeker een veiligheidsverhogende optie en verwarmde zetels(indien je ze eens hebt gehad, alhoewel niet noodzakelijk, wil je niet meer zonder) en indien nodig kan je later laten chippen.

Geplaatst: 11.02.2011 - 20:25
door marsclone
Ik hoop er binnenkort uit te komen met mijn werkgever over mijn keuze.
Het budget is flink geslonken, maar mijn keus voor de v60 blijft.

Ik heb nog een vraagje?
Ik zie in de prijslijst staan dat ECC en IAQS standaard op de T3 en T4 aanwezig is.
Geldt dit dan ook voor de BASE versie?
Zoja, dan kan ik dit budget weer gebruiken voor nieuwe opties.