Pagina 1 van 1

mistlamp achter werkt niet -> relais?

Geplaatst: 03.01.2011 - 21:24
door V401.8
De mistlamp achter doet het niet. Ook het lampje op het dashboard niet.
Is dit een kapot relais? Zo ja, waar vind ik die?

Geplaatst: 03.01.2011 - 21:25
door bart simpson
staat je normale verlichting op dimlicht ipv op 0?

Geplaatst: 03.01.2011 - 22:33
door V401.8
bart simpson schreef:staat je normale verlichting op dimlicht ipv op 0?
Nee, ik heb overigens alle standen geprobeerd.

Zou het relais stuk zijn?

Geplaatst: 04.01.2011 - 07:22
door Bart Giesen
Meten is weten, niet? En hoe is het met je dis. riem?

Geplaatst: 04.01.2011 - 12:20
door V401.8
Bart Giesen schreef:Meten is weten, niet? En hoe is het met je dis. riem?
Geen stroom op de mistlamp...Zekering is ok (anders zou de claxon het niet doen) -> dus relais? Waar zit die?

Distr. riem moet over een paar duizend km.

Ik denk dat het slepende geluid wat kort te horen is bij koude motor de multieriem is...

Geplaatst: 04.01.2011 - 13:07
door Bart Giesen
Staat in het boekje waar deze zich bevind en op welke positie.

Geplaatst: 04.01.2011 - 17:18
door V401.8
Bart Giesen schreef:Staat in het boekje waar deze zich bevind en op welke positie.
In het boekje wordt niet gesproken over het relais van het mistlicht achter...

Geplaatst: 04.01.2011 - 23:59
door markk08
ik heb nog een goed werkende originele relais voor je voor het mistachterlicht... kost 10 euro als je interess hebt

Geplaatst: 05.01.2011 - 21:59
door V401.8
markk08 schreef:ik heb nog een goed werkende originele relais voor je voor het mistachterlicht... kost 10 euro als je interess hebt
Waar zit dat relais precies in de auto?

Geplaatst: 05.01.2011 - 23:51
door Zuipschuit
Het relais zit achter je snelheidsmeter (V40 1998).
Bij mij was een pootje van het relais los getrild van de print. Even goed doorgesoldeerd en het probleem was opgelost.

Geplaatst: 06.01.2011 - 23:18
door V401.8
Zuipschuit schreef:Het relais zit achter je snelheidsmeter (V40 1998).
Bij mij was een pootje van het relais los getrild van de print. Even goed doorgesoldeerd en het probleem was opgelost.
Oei, dan moet de hele cockpit er dus uit...

Geplaatst: 07.01.2011 - 12:39
door Bart Giesen
Actie van 2 minuten;

-Verwijder twee bouten van de stuurkolomsteun en onderste kolom (onderste kapje dus)
-Verwijder twee zelftappende schroeven van de rand van de bekleding en druk de rand naar beneden en weg van de klemmen.
-Verwijder drie zelftappende schroeven die de tellerbak bevestigen en verwijder het instrument (connectoren en kabel bevinden zich erachter in het dashboard).

Stuur hoeft er geeneens af o.i.d

Geplaatst: 07.01.2011 - 17:21
door Zuipschuit
Bart Giesen schreef:Actie van 2 minuten;

-Verwijder twee bouten van de stuurkolomsteun en onderste kolom (onderste kapje dus)
-Verwijder twee zelftappende schroeven van de rand van de bekleding en druk de rand naar beneden en weg van de klemmen.
-Verwijder drie zelftappende schroeven die de tellerbak bevestigen en verwijder het instrument (connectoren en kabel bevinden zich erachter in het dashboard).

Stuur hoeft er geeneens af o.i.d
Maar....vergeet niet als eerste handeling om de accuklemmen los te maken

Geplaatst: 10.01.2011 - 14:50
door Bart Giesen
Nog nooit gedaan, zie ook niet in waarom :-) Maar het hoort wel.

V401.8: nog wat gedaan

Geplaatst: 10.01.2011 - 15:07
door markk08
Als je het goed doet is het niet nodig om de accuklemmen los te maken, maar het is natuurlijk altijd handig.. (zelf ben ik lui dus doe ik het niet).

Geplaatst: 10.01.2011 - 15:30
door Bart Giesen
Dan kunnen we elkaar de hand geven hehehe

Geplaatst: 10.01.2011 - 23:20
door markk08
Ik had al zo'n vermoeden Bart! Toen ik je tekst las dacht ik gelijk hahaha die begrijp ik!