Pagina 1 van 3
Volvo in Dakar 2012
Geplaatst: 03.01.2011 - 21:36
door xc-men
Geplaatst: 03.01.2011 - 21:38
door bert67
wow!
Ik volg de Dakar altijd en dit is een goede aanvulling.
Go Jutta!
Geplaatst: 03.01.2011 - 21:42
door Richard
Stoer, even extra goed opletten dus.
Geplaatst: 03.01.2011 - 21:47
door xc-men
even naar
www.pewano.com voor meer info
Geplaatst: 03.01.2011 - 21:58
door volvo
Hartstikke leuk, maar waarom moest Tina Turner nou incognito? Ze kan toch gewoon haar eigen naam voeren. De zingende Zweedse in een Volvo :fadein:
Geplaatst: 03.01.2011 - 22:10
door Volvoman
Leuk! Het vervelende is misschien dat Volvo in verband kan worden gebracht met (ernstige) ongelukken. Zie de NL deelnemers vandaag...
Geplaatst: 03.01.2011 - 22:15
door xc-men
ernstige ongelukken maken en er dan gewoon uitstappen of er niks gebeurd is, toch ook een goede reclame
Geplaatst: 03.01.2011 - 22:42
door volvo-jan
eindelijk!
nou al zin in volgend jaar

Geplaatst: 04.01.2011 - 09:32
door Walter
Gaaf!! Vanmiddag komt de Engelstalige site vrij en over 9 dagen zal de auto gepresenteerd worden aan de pers! Het project is al in vergevorderd stadium, ik hou jullie op de hoogte
Geplaatst: 05.01.2011 - 10:37
door chris2
super! zal een flink verbouwde volvo worden voor de dakar .
Geplaatst: 05.01.2011 - 10:44
door Walter
De Engelstalige website!
SPEC PEWANO XC60 RR
--------------------------------------------------------------------------------
■Chassi: G-REX Spaceframe
■Bodywork: TeXtreme Carbon Fibre Laminate
■Suspension: G-REX A-arms
■Uprights: G-REX Billet 7075-T651
■Wheel Base: 2900 mm
■Width: 1750 mm
■Weight: 1750 kg
■Ride Height: 330 mm
■Brake Disc: AP Ø330mm
■Brake Caliper: AP 6-kolvs
■Rims: BBS
■Shock Absorbers: Reiger
■Engine: 2400cc D
■Power: >200 kW
■Torque: >700 Nm
■Gearbox: SADEV
■Differentials: Xtrac
Geplaatst: 05.01.2011 - 11:53
door robemer
Hier zullen BMW en Volkswagen niet blij mee zijn.......... zijn ze net van de Mitsibutsies af komt Volvo met een krachtpatser.
En nu maar hopen dat ze het niet bij 1 exemplaar laten maar dat er direct een stuk of 3 meedoen.
Geplaatst: 05.01.2011 - 12:28
door diesel01
Erg bruut, ik ben wel benieuwd hoe de 700nm voelt.
Geplaatst: 05.01.2011 - 12:45
door Volvoman
Als mijn Zweeds me niet in de steek laat, komen ze volgend jaar met 2 XC60's in de race.
Geplaatst: 05.01.2011 - 12:56
door Quota
Ik ben benieuwd, ik keek de afgelopen jaren vooral naar de vrachtwagens, maar met dit in het vooruitzicht lijk ik volgend jaar toch wat meer aandacht voor de auto's te mogen verwachten!
Geplaatst: 05.01.2011 - 13:11
door Discovery
Toch beste prestaties voor een D5 motor, meer dan 272 pk/700NM, maar de anderen doen het ook niet slecht. BMW doet dit jaar 315pk/710 NM uit een 6-cilinder diesel en VW doet 310 pk/600NM uit een 5-cilinder diesel.
Geplaatst: 05.01.2011 - 13:33
door Quota
Discovery schreef:Toch beste prestaties voor een D5 motor, meer dan 272 pk/700NM, maar de anderen doen het ook niet slecht. BMW doet dit jaar 315pk/710 NM uit een 6-cilinder diesel en VW doet 310 pk/600NM uit een 5-cilinder diesel.
Yep, maar uiteindelijk zal het vooral afhangen van robuustheid van de auto, tractie en wegligging, ondanks superieure specificaties van de BMW rijden ze niet voorop..
Geplaatst: 05.01.2011 - 17:21
door robemer
Quota schreef:Discovery schreef:
Yep, maar uiteindelijk zal het vooral afhangen van robuustheid van de auto, tractie en wegligging, ondanks superieure specificaties van de BMW rijden ze niet voorop..
Maar vlak vooral die mannetjes en/of vrouwtjes niet uit die zo'n ding besturen en navigeren......
Geplaatst: 05.01.2011 - 22:12
door Volvolof
diesel01 schreef:Erg bruut, ik ben wel benieuwd hoe de 700nm voelt.
off topic: Laatst in een Q7 met V12 TDI gereden (1000nm en 500pk)
Is inderdaad erg bruut op de openbare weg
pas bij het remmen merk je met hoeveel kg je onderwg bent
Jee wat wordt zo'n hoge auto dan instabiel
Toch maar liever een lage auto
Geplaatst: 06.01.2011 - 08:59
door Quota
robemer schreef:Quota schreef:Discovery schreef:
Yep, maar uiteindelijk zal het vooral afhangen van robuustheid van de auto, tractie en wegligging, ondanks superieure specificaties van de BMW rijden ze niet voorop..
Maar vlak vooral die mannetjes en/of vrouwtjes niet uit die zo'n ding besturen en navigeren......
Ik heb in de dakar Stephane Peterhansel iets hoger zitten dan Carlos Sainz of onze arabische vriend Nasser Al-Attiya, toch rijd hij een eindje achter de touaregs... :roll:
VW heeft gewoon veel meer ontwikkeltijd in de auto zitten dan BMW... Daar zal het ook voor het volvo team volgend jaar op stuk lopen als ze of wij er te hoge verwachtingen van hebben (waarbij wat mij betreft het uitrijden van de rally, los van positie in het klassement voor het eerste jaar al het maximale is).