Pagina 1 van 3
780 ziet er niet uit als een echte Volvo
Geplaatst: 09.02.2006 - 18:32
door Volvokoen
Ja, ik gooi de stok in het hoenderhok. :evil: Ik weet het, maar ik kon het niet laten. Waarom bovenstaande boude uitspraak? Wel, omdat ik vind dat die 780 enorm veel van de Lancia Series 2 Coupe heeft. Let maar ns op de neus, de wat bolle zijkanten en de schuine achterruit in zowel de 780 als de Lancia. Ik vind net die rechtopstaande achterruit in de 740s, 760s heel erg klassiek Volvo. Ben ik dan de enige die dit opmerkt?
Laat mij ook duidelijk stellen dat ik met dit niet gezegd heb dat de 780 geen mooie auto zou zijn, maar als Volvoliefhebber verkies ik dan toch de 740/760 boven de 780...behalve misschien de velgen :D
Bij deze een foto van zo'n Lancia-vehikel.
Geplaatst: 09.02.2006 - 18:40
door menjo
Allebei door bertone ontworpen denk ik.
Geplaatst: 09.02.2006 - 18:40
door Jaap
Mwoah, de vergelijking met de Lancia weet ik eigenlijk niet,...maar ook ik vind de 780 niet echt jevanhet. Vind hem gewoon niet zo mooi, italo invloed enzo hoeft voor mij niet echt.
Ik kan de liefhebbers overigens wel begrijpen hoor....... uniek enzo

Ik vind een nette en strakke 740/760 ook veel mooier.
Geplaatst: 09.02.2006 - 18:42
door Jaap
780
740 (mijn ex)

Geplaatst: 09.02.2006 - 19:26
door CeeBee
Van de zijkant net een Ford Taunus neus met een 740 achterkant.
Geplaatst: 09.02.2006 - 19:55
door V480-S60
Ieder zijn smaak.
Blijkbaar vinden jullie die Lancia Gamma Coupé niet mooi,. ik vind die wagen fantastisch van vorm.
En hoewel enige gelijkenis inderdaad aanwezig is, de VOLVO 780 is toch een heel andere auto. En ook héél erg mooi.
En inderdaad allebei door Bertone ontworpen. Waarbij ik weet dat de 780 daar ook gebouwd is.
Geplaatst: 05.05.2006 - 16:49
door Volvist
Zet de twee auto's voor de grap eens naast elkaar en je zult zien, dat er weinig tot geen overeenkomsten tussen de twee auto's zijn. Ja, natuurljk staan ze allebei op 4 wielen en zijn het allebei coupé's, maar daarmee houdt het eigenlijk wel op. Daarnaast is de Gamma
niet ontworpen door Bertone maar door Pininfarina: zijn handtekening staat dus ook op het voorscherm.
Als je de vormentaal van een 780 dan tóch ergens mee moet vergelijken, kijk dan eens naar een oude BMW 6- serie coupé: dan zie je wellicht meer overeenkomsten: lage neus, lage taille en verhoudingsgewijs veel glas.
Beiden zijn meer echte 4-zitter, waar de Lancia eerder een 2+2 is, beiden uitgerust met een 6-cylinder motor, waar de Lancia een 4-cylinder boxer heeft etc...
Hierbij even een plaatje om je geheugen op te frissen

Geplaatst: 05.05.2006 - 17:14
door Summum
De 780 is natuurlijk wel apart, maar ook ik heb hem nooit mooi gevonden. Sterker, ik vind het zelfs geen coupé!
Het is gewoon een 2-deurs. Kenmerk van een coupé is een lange schuin aflopende daklijn, die heeft de 780 niet. Voor een echte (mooie) coupé moet je kijken naar een C70, of bijvoorbeeld de Peugeot 406.
Geplaatst: 05.05.2006 - 19:16
door +++t blijft behelpen+++
een 406? is mooi van de buitenkant , ferrari klasse zelfs ,maar heb je het interieur wel eens gezien?
om te huilen. Niet zo gek ook, want het moet uit de lengte of uit de breedte komen met zo'n prijs.
De 780 is dan weer wel helemaal goed van binnen. En ach mooi of niet mooi, hij is lelijker dan een P1800 en mooier dan een 262C, want veel lelijker is er niet gemaakt dan een Volvo 262C
Coggiola heeft ook wel eens een poging gedaan om een 760 coupé te ontwerpen.
Geplaatst: 05.05.2006 - 19:27
door bart simpson
:shock: dat is daarna een Chevrolet Beretta geworden?
Geplaatst: 05.05.2006 - 19:37
door menjo
Doet me ook denken aan e.o.a. Mitsubishi
Geplaatst: 05.05.2006 - 20:03
door bart simpson
Of een oud model Nissan Sunny coupe..... :shock: :shock: :shock:
Die Coggiola is niet echt mijn favoriete ontwerper, kijk en huil....

Geplaatst: 05.05.2006 - 20:16
door menjo
Lijkt wel een XC90
Geplaatst: 05.05.2006 - 20:21
door +++t blijft behelpen+++
Weet je hoe groot zo'n ding is! (en lelijk)
Die mag in europa niet op de weg
maar, wat hij zag in een 760..
Geplaatst: 05.05.2006 - 20:21
door bart simpson
menjo schreef:Lijkt wel een XC90
Ook al wat gedronken door de warmte? :shock: ik doe dit linkje erbij voor je:
http://coggiola-t-rex.edit.fr/ en dan
NU WEL goed kijken!
Geplaatst: 05.05.2006 - 20:25
door menjo
Ik vergat de smilie

Geplaatst: 05.05.2006 - 20:26
door +++t blijft behelpen+++
overigens, vind ik een 780 wel veel mooier dan een 740/760 sedan, zeker de 740's zijn echt vaak kaal en "onaf'
de maten van de T-rex
Curb weight: 3,200 Kg
Payload: 1600 Kg
Turbo diesel: 10.300/10.800 lb GVWR
Length: 5,354 mm
Maximum heigth: 2,218 mm
Width (whitout mirror): 2,275 mm
Wheelbase: 3,302 mm
maar ook:
Maximum speed: 83 m/h (134 Km/h)
Geplaatst: 05.05.2006 - 20:27
door bart simpson
menjo schreef:Ik vergat de smilie

pfffffffffffffff. ik dacht dat je nu al lam was

Geplaatst: 05.05.2006 - 20:30
door +++t blijft behelpen+++
Geplaatst: 05.05.2006 - 20:31
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:
de maten van de T-rex
Curb weight: 3,200 Kg
Payload: 1600 Kg
Turbo diesel: 10.300/10.800 lb GVWR
Length: 5,354 mm
Maximum heigth: 2,218 mm
Width (whitout mirror): 2,275 mm (te breed voor Zwitserland!)
Wheelbase: 3,302 mm
maar ook:
Maximum speed: 83 m/h (134 Km/h)
Dat is toch snel zat? je mag nergens harder dan 120km/uur