Pagina 1 van 1

440 aandrijfas

Geplaatst: 06.01.2011 - 09:40
door b_Schuurman
Ik heb een 440 DL 1.7 4 BAK AUTOMAAT `91 daar van wil ik de aandrijfas (homokineet) overzetten naar mijn 440 2.0 4 bak automaat van`96.
zo op het oog zijn de (motoren) bakken en de assen identiek maar weet iemand of dat ook zo is
voor ik de boel ga demonteren want da`s jammer van al het werk.

Geplaatst: 06.01.2011 - 09:50
door Iroll
Ik heb een 440 DL 1.7 4 BAK AUTOMAAT `91 daar van wil ik de aandrijfas (homokineet) overzetten naar mijn 440 2.0 4 bak automaat van`96.
Dat gaat passen, er zijn geen verschillen wat bouwjaren betreft in de ZF4 bak.

Geplaatst: 06.01.2011 - 10:14
door b_Schuurman
kijk daar kan ik wat mee Iroll -bedankt_ ga er direct mee aan de slag en ben blij dat ik m`n oude 440 dus nog niet heb weggedaan.

Geplaatst: 06.01.2011 - 14:47
door Iroll
Er schiet me nu wat te binnen, er is wel de uitvoering met en zonder ABS tanden op de aandrijfas. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Geplaatst: 06.01.2011 - 22:08
door b_Schuurman
Ok Iroll,daar zal ik op letten ,maar mijn `96 2.0 heeft voor zover ik weet geen abs (waar kan ik dat verder aan zien)

gr bert

Geplaatst: 06.01.2011 - 22:40
door kip88
Als je ABS hebt kun je dat zien aan het controle lampje op je dashbord. Deze licht op als je de auto op contact zet.
Het is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik vraag me elke keer weer af hoe het komt dat mensen niet weten of ze ABS hebben of niet. Die onwetenheid kan voor gevaarlijke situatie's zorgen.

Geplaatst: 09.01.2011 - 21:29
door b_Schuurman
gelukt,de aandrijfas paste prima en gelijk maar nog wat onderdelen overgezet die op de "'oude" 440 beter of nieuwer zijn dan op de 'nieuwe'440
woensdag moet ie voor de apk dus effe duimen en dan kan de oude 440 weg.
ABS lampje zit niet in het dashbord dus...

Geplaatst: 09.01.2011 - 21:31
door Guidooo
Moet je anders nog even kijken bij je remvloeistofpotje, daar moet dan een computertje naast zitten zegmaar ;)

Geplaatst: 09.01.2011 - 21:51
door b_Schuurman
ok, kijk ik morgen even naar-zou het wel prettig vinden als ie ABS heeft.

Geplaatst: 10.01.2011 - 09:40
door Iroll
Mooi dat je weer kan rijden met je 440!
ok, kijk ik morgen even naar-zou het wel prettig vinden als ie ABS heeft.
Ga er maar vanuit dat ie geen abs heeft, de sensor en tandkrans was je echt wel opgevallen bij het monteren van je aandrijfas. ABS was toendertijd een optie, de 1e eigenaar had daar blijkbaar geen geld voor over. Dus gewoon weer lekker ouderwets pompend remmen in geval van nood!

Geplaatst: 10.01.2011 - 10:57
door b_Schuurman
mooi dat weten we dan ook weer -bedankt Iroll

Geplaatst: 13.01.2011 - 10:17
door b_Schuurman
bij de oude 440 trok ik de aandrijas eruit en daar kwam wel 1 liter olie uitlopen bij de (nieuwe ) kwam er nauwelijks olie uit,komt dat uit de motor of uit de ZF bak?

Geplaatst: 13.01.2011 - 10:32
door Iroll
Uit de motor kan het niet komen, de as zit in de bak en niet in de motor. Maar dat had je toch aan de kleur van de olie moeten zien, ATF olie hoort rood te zijn, motorolie is bruin/zwart. Was de atf niet rood maar bruin dan de olie zo snel mogelijk vervangen. En gooi er een flesje Lubegard bij, dat verlengd de levensduur van de zf bak aanmerkelijk.

Geplaatst: 13.01.2011 - 10:50
door b_Schuurman
Bedankt Iroll -uit de (oude bak kwam ongeveer 1 liter bruine olie maar die gaat naar de sloop) en uit de (nieuwe) kwam geen olie. maar is die olie van een lekke keerring ofzo en mag ik dan concluderen dat dat bij de nieuwe wel goed zit /
dat flesje Lubegard ga ik kopen -effe opzoeken waar ze dat in Ede verkopen-

Geplaatst: 13.01.2011 - 12:47
door Iroll
je kan het niet overal krijgen. Dit is de importeur voor Lubegard in Nl, Utrecht. Even daar informeren en het type (ZF4 bak) erbij vermelden. Doe er geen ander additief in, dit is veruit de beste.
Het olielek zal idd een lekke keerring geweest zijn in de oude bak.

Geplaatst: 13.01.2011 - 14:07
door b_Schuurman
alvast bedankt Iroll, ik zal er niks anders indoen want ik ben wel zuinig op m`n Volvootje.