Pagina 1 van 1

hoeveelheid stuurbekrachtigings vloeistof neemt af

Geplaatst: 09.01.2011 - 09:02
door cabra246
Van de week(tijdens vakantie in France) de vloeistoffen maar weer eens gecheckt (buiten olie en koelvloeistof om) en kwam tot de ontdekking dat het peil van de stuurbekrachtigingsvloeistof te laag stond. Tevens zag ik duidelijk "zweet" aan de slang diect aan het reservoir (maar meer ook niet). Ik heb het laten bijvullen (mbv een woordenboek), de garagist deed vriendelijk, vulde het bij en gaf me niet de indruk dat ik met brokken zat, integendeel. Het was voorwaar nog gratis ook (toffe jongens daar in France) maar ik weet niet wat de reden kan zijn. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, bedankt. :lol:

Geplaatst: 09.01.2011 - 12:50
door aertssenhjc
Waarschijnlijk klemmetje van de retour slang effe aandraaien. Gaat het een tijdje goed. Wil je er helemaal van af, slangetje+klemmetje geheel laten vervangen. Kost je de kop niet.

Geplaatst: 09.01.2011 - 14:02
door y.pennings
Bij mij lekte de dikste slang onderaan het reservoir. Originele slangenklem doorgeknipt, zo'n universele slangenklem eromheen, kun je helemal losnemen dus slang hoeft er niet af, met beleid aandraaien en alweer 6 mnd lekvrij. Voor de retourslang zou je hetzelfde kunnen doen.

Geplaatst: 09.01.2011 - 17:16
door edraket
Is het een diesel of benzine?

Geplaatst: 09.01.2011 - 20:46
door Rippie V70
Tis ineens druk in stuurbekrachtigingsvloeistoflekkageland.
Bij de v70's ook al twee gevallen.

Geplaatst: 10.01.2011 - 19:36
door cabra246
Forummers bedankt voor de inbreng,
ff recapituleren. Mijn S 60 is een benzine (2.4 edition MY 2005). Ik heb dezelfde indicatie als forummer Pennings en het is inderdaad druk op dit topic. Kan alleen maar leiden tot oplossing zoals blijkt. Ik zal de tip met de universele klem eens proberen op beide slangen dan maar of ik wacht nog even daar de volgende beurt over 2K alweer uitgevoerd moet worden.
Nogmaals hartelijk dank.

Geplaatst: 10.01.2011 - 20:11
door edraket
Als het een benzine is kun je de lekkende leidingen bij het stuurhuis vermoedelijk scrappen. Deze komen eigenlijk alleen maar bij een diesel voor.

Geplaatst: 10.01.2011 - 20:30
door mvds
Ik had het ook afgelopen zomer in Frankrijk. Het sturen begon steeds meer een krakend / knarsend geluid te maken. Bij een garage (Peugeot) is het bijgevuld maar bij Antwerpen was het reservoir alweer leeg.
's-Nachts thuisgekomen wisten de buren het in ieder geval ook. Wat een lawaai.

Volgende ochtend Volvo Assistance gebeld en is uiteindelijk onder garantie de leiding vervangen. Ben zelf in ieder geval niet zo handig.

Geplaatst: 11.01.2011 - 07:34
door cabra246
Thxs,
bij mij loopt het zeker niet zo snel leeg, het zweet meer (beetje cryptisch). Ik denk wel dat de klemmen vervangen kunnen worden (en/of slangen). Ik hou het in de gaten en laat dit sjekken bij de aankomende beurt.

Geplaatst: 11.01.2011 - 18:52
door volvo-jan
slang onderaan reservoir zweet/ lekt vaak doordat de slangklem niet helemaal geweldig is.

even een nieuw slangklemmetje omzetten

Geplaatst: 11.01.2011 - 19:26
door cabra246
Thxs

Geplaatst: 16.01.2011 - 19:52
door cabra246
Net universele klemmen geplaatst, hoop dat het zweten hiermee stopt.