Pagina 1 van 1

distributie 1,6 benzine en diesel motoren

Geplaatst: 14.01.2011 - 15:57
door lodair
Hallo forummers,
Mijn vrouw rijdt momenteel een prima VW golf tdi 90 pk, die is nu bijna 15 jaar oud.
Dus vind ik als S60D5 rijder het tijd dat zij ook maar eens Volvo gaat
rijden. Dat wordt dus een C30 occasion.Daar zij erg weinig rijdt zal het omslagpunt voor een gebruikte benzine/diesel auto vrijwel neutraal liggen.
Wat wel meespeelt bij een 2e hands is o.a. de km's die je nog te gaan hebt voordat de distributie riem,rollers en multiriem aan de beurt zijn.
Dat kan een van de argumenten zijn om je keuze te maken.
Mijn vraag is: weet iemand om de hoeveel km's die riemen vervangen dienen te worden.
Bij de 1.6 benzine
en bij de 1.6 diesel.
En is er ook nog iets bekend van de prijzen van deze operatie?
Is er ook nog iets bekend van eventuele diesel injectoren problematiek?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Lodair.

Geplaatst: 14.01.2011 - 18:57
door Thamar
Als ze weinig rijdt, geen 1.6D. Deze hebben roetfilters en bij een auto met roetfilter moet je km's maken.

Geplaatst: 15.01.2011 - 02:26
door lodair
Thamar schreef:Als ze weinig rijdt, geen 1.6D. Deze hebben roetfilters en bij een auto met roetfilter moet je km's maken.
Bedankt voor de tip, maar minstens een keer per maand gaat ie groningen-utrecht op en neer. Dus ik neem aan dat alles dan weer doorgeblazen kan worden. En ik woon vlak bij de duitse autobahn!

Geplaatst: 15.01.2011 - 17:33
door freetn
distributie van 1.6D en 2.0D aan 240 000km